Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל האלות פארק בריטניה: מסלול מעגלי לכל המשפחה

בלב שפלת יהודה תוכלו למצוא את פארק בריטניה הצופה אל עמק האלה. שמו של הפארק ניתן לו בעקבות תרומתה של יהדות בריטניה שמטרתה שיפור וחיזוק הקשר בין ישראל והעם היהודי. פארק בריטניה משתרע על שטח ענק ובו יש מגוון גדול של מסלולי כמו שביל הבארות והבורות, תצפיות כמו בתל עזקה ומצפה משואה, עתיקות ושרידים, חניוני פיקניק, מתקני משחק לילדים ועוד. אחד ממסלולי הטיול שאליו תוכלו לצאת הוא שביל האלות. שביל טיול מקסים שמתאים לכל המשפחה בלב הפארק. לפארק יש שער כניסה צפוני שנמצא בכביש 383 וכניסה דרומית לדרך נוף בכביש 35.

פארק בריטניה מסלול מעגלי

שביל האלות יוצא מחניון שריגים שבלב פארק בריטניה, הוא מסלול בדרגת קושי קלה ומתאים לכל המשפחה. מדובר במסלול מעגלי שאורכו כ 2.5 ק”מ סך הכל בתוואי שטח קל. ההליכה בשביל היא נוחה והוא עובר בין עצי יער נטוע, חורש טבעי, בוסתני חרובים כרמי זיתים ועוד. מומלץ מאוד לבקר בשביל בעיקר בתקופת הפריחה כי אפשר למצוא כאן מגוון רחב וצבעוני של רקפות, שקדיות ודם המכבים. שביל האלות מתאים גם לימי הקיץ החמים כיוון שרוב רובו מוצל. השביל נכנס אל תוך היער בין עצי אלת המסטיק – המזכירים יותר שיח, אלה ארץ ישראלית, אלה אטלנטית – ומכאן השביל גם קיבל את שמו  – שביל האלות.

בכניסה לחניון שריגים כאן תוכלו למצוא מספר רב של שולחנות פיקניק ומקומות נהדרים לעצירה לפני או אחרי המסלול כולל פארק שעשועים קטן. אם תסתכלו בצידו הימיני של החניון תראו את סימון השבילים השחור וגם את סימון שביל ישראל, וכאן גם נסיים את המסלול. כדי להתחיל את המסלול נתקדם עוד כמה מטרים קדימה אל שלט קק”ל שממנו נתחיל במסלול. המסלול עובר בין גת עתיקה, במות פולחן, בור ששימש ככבשן סיד, בארות, כרמי זיתים ועוד.

בכניסה למסלול נצעד עם סימון שבילים שחור מהשלט של קק”ל ולאחר הליכה של כ 200 מטרים נגיע אל הנקודה הראשונה שלנו, הגת שחצובה בסלע בצד שמאל של הכביש. הגת ששמשה את התושבים שחיו כאן כמקם למעיכת הענבים וזאת כחלק מהפקת התירוש וייצור היין המקומי. הגתות שכאן נחצבו בתקופות שונות אך המבנה הוא בסיסי: משטח דריכה רדוד, בעל שיפוע מתון לעבר תעלה המובילה לבור נוסף בו שוקעים החומרים המוצקים הזורמים עם התירוש. מבור האיסוף זורם התירוש המסונן לבור אגירה רגע לפני שהוא מגיע לכדים. במשטח הדריכה היו ברגליים יחפות וזאת כדי למנוע את ריסוק החרצנים המעניקים טעם מר לתירוש. בסופו של דבר מהתירוש הפיקו יין, חומץ ודבש ענבים. לצד הגב ישנה אבן גדולה מוגבהת שהיה משמשת לצרכי פולחן.

מהגת ממשיכים עם השביל למי מכם שרוצה לקצר לאחר כמה מטרים בודדים יכול לפנות בשביל הלא מסומן. השביל פונה ימינה לצד אנדרטת זיכרון לזכרו של אריה דוקומצי ז”ל שהיה תושב עגור והוא נפל בעת מילוי תפקידו מאש כוחותינו בעזה בשנת 1984. מרגע הפנייה ימינה יש הליכה של 600 מטרים עד להגעה חזרה לחניון.

למי שמעוניין לצלוח את כל המסלול ממשיך מהגת לצעוד עם סימון שבילים שחור כ 600 מטרים עד להגעה לנקודה הבאה: כבשן סד. כבשן הסד שימש לשריפת אבני גיר כדי לייצר סיד והם היו מאוד שכיחים עד למאה ה 20. הכבשן סד בצד שמאל של השביל והוא מוצג כאן כבור גדול. מכאן ממשיכים עם השביל העובר דרך כרם הזיתים ולאחר כ 500 מטרים מגיעים אל הנקודה הנוספת: באר. מדובר על באר עמוקה כ 40 מטרים ולידה יש שתי שקתות חצובות באבן, היא סגורה עם רשת ברזל וקל מאוד לפספס אותה לכן שימו לב.

מכאן ממשיך השביל השחור כ 500 מטרים עד למפגש עם סימון שבילים כתום כחול לבן שמייצג את שביל ישראל. מקטע 25 של שביל ישראל שעובר כאן מתחיל את דרכו בצומת האלה וחוצה את פארק בריטניה דרך שביל הבארות והבורות, חורבת עקבה, מצפה משואה, רמת אבישור הנקודה הגבוה ביותר של פארק בריטניה, חורבת צורה, תל גודד, ובסופו של דבר מגיע עד לבית גוברין, אורכו המלא כ 18 ק”מ. מכאן ממשיך השביל במקביל לשביל ישראל כ 800 מטרים עד להגעה לנקודת סיום בחניון שריגים.

פארק בריטניה- איך מגיעים?

ההגעה לשביל האלות בפארק בריטניה היא דרך חניון שריגים. בכיכר הכבישים 38 ו 353 נוסעים לכיוון מערבה לפארק בריטניה כ 750 מטרים תראו משמאלכם את הכביסה לחניון, אך בגלל פס לבן רצוף יש לנסוע עד לעג’ור ולבצע פרסה. לאחר מכן לחזור באותה הדרך ולפנות ימינה אל חניון שרידים שנמצא ממערב ליישוב שריגים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון שריגים פארק בריטניה. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – טיול מערות חוויתי – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בירושלים – לשמחתנו ירושלים מלאה במעיינות הנובעים כל השנה, מקומות נהדרים להגיע עם הקטנים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.