Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקיקי יפתח – פארק הנינג'ה של הטבע

בפינה הצפונית של המדינה, בסופו של הגליל העליון, נמצא המקום מפתיע הזה שמציע לנו טיול קצר ואטרקציה מיוחדת לכל המשפחה. שמורת נקיקי יפתח נמצאת ליד קיבוץ יפתח באזור יפהפה של נופים, מרחבים ירוקים והרבה נקודות עניין שלא הרבה מכירים. שמורת נקיקי יפתח ידועה גם כסדקי יפתח והיא מאופיינת בסלעי גיר קשה שמשנים את צורתם במשך מאות אלפי שנים. בשמורה נוכל לראות את תופעת הטבע הזו בצורה הכי ברורה שבה נוצרו בין הסלעים סדקי ענק והיום המקום הזה מהווה סוג של נקודת עניין וגם אטרקציה לכל המשפחה. 

הטיול מתחיל בהליכה פשוטה בשביל שאורכו כמה מאות מטרים בין פריחה עונתית מרשימה ויש פה גם את פריחת השקדיות. לאחר מספר דקות נגיע אל האתר המרשים הזה שהופך את הטבע לאטרקציה. בין סלעי הגיר הענקיים נבנו סולמות שמאפשרים ירידה אל הנקיק וטיול בתוכו. מדובר במסלול קצר של כ-10 מטרים שכל אורכו בתוך חריצי הסלע הגדולים. מי שבוחר שלא לרדת פנימה אל הנקיק יכול לעשות את הטיול במקביל למסלול, מלמעלה, כך שאין חובה לרדת בסולמות. סביב הסלעים ישנן פינות ישיבה טבעיות ומוצלות על הסלעים, שיאפשרו לכם לעשות כאן עצירה.

הטיול בשמורת נקיקי יפתח הוא קצר, מעגלי, בסימון שבילים כחול. בעינינו מדובר במקום שהוא מיוחד מאוד ושכדאי להכיר ולבקר בו לפחות פעם אחת. הילדים אגב, לא ירצו ללכת מכאן. מה חשוב לדעת: ההליכה בשביל היא קצרה (מספר דקות) אך היא חשופה לשמש. השביל אינו נגיש ולכן לא ניתן להגיע עם עגלות אל המסלול. הילדים לרוב מאוד מתלהבים לעשות את המסלול שוב ושוב, אך חשוב להקפיד על זהירות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נקיקי יפתח.

מנקיקי יפתח עד לשמורת עין אווזים

למי מכם שמחפש לצאת אל מסלול ארוך יותר בשילוב נקיקי יפתח יכול לצלוח מסלול שאורכו המלא כ 5.4 ק”מ והוא מסתיים בשמורת הטבע עין אווזים. שמורת הטבע עין אווזים היא שמורה קטנה בנמצאת בצד המערבי של כביש 90 דרומית לצומת גומא. המסלול למעשה נמצא במגמת ירידה כאשר נוף עמק החולה מלווה אתכם לאורך כל הטיול. אז המסלול מתחיל עם סימון שבילים כחול, לאחר כ 700 מטרים השביל פונה ימינה ומיד לאחר כמה מטרים בודדים פונה שמאלה. ממשיכים עם השביל הכחול כ 130 מטרים עד למפגש עם סימון שביל ישראל שעובר כאן על רכס הרי נפתלי.

מרגע המפגש אנחנו מתחילים ללכת במגמת ירידה ולאחר כ 500 מטרים מגיעים לצומת שבילים כחול ואדום, כאן אנחנו ממשיכים ישר עם הכחול כאשר האדום יחד עם שביל ישראל פונים ימינה. מכאן אנחנו צועדים כאשר מימיננו אפשר לראות את עמק החולה, הרי הגולן והחרמון. אם הגעתם לכאן בתקופת הפריחה ממש כאן תוכלו להנות מפריחה צבעונית בהתאם לעונה. לאחר כ 2.7 ק”מ השביל הכחול פונה ימינה ולאחר כ 600 מטרים מסיימת הירידה והשביל פונה שמאלה לכיוון עין אווזים.

כאן נצעד כ 700 מטרים עד לסיום המסלול וההגעה לשמורה. שמורת הטבע עין אווזים פחות מוכרת למרות שהיא מבין היפות שיש, יש כאן חורשה יפה של עצי אלה אטלנטית בעלת חשיבות גדולה באיזור. לא רחוק מהחורשה לכיוון צפון נובע מעיין עין אווזים, אל המעיין לא ניתן להיכנס כיוון שהוא מהווה בית גידול לחסרי חוליות נדירים. שנים רבות המעיין לא זרם בשל פגיעה בו בעת בניית כביש 90 הסמוך אך בשנת 2014 אנשי רשות הטבע והגנים שיקמו את המקום. בנוסף יש כאן חורשת אקליפטוסים גדולה.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

מצפה חוסיין – בהרי נפתלי בגובה של כ 700 מטרים מעל פני הים, בין קיבוץ יפתח לקיבוץ מנרה הוקם מצפה חוסיין. אם אתם מחפשים נקודת לתצפית על הזריחה – זה המקום! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור יפתח ומצודת כ”ח – 2 נקודות תצפית קרובות אחת לשנייה שנותנות נקודת תצפית לכיוון הרי הגולן, עמק החולה והחרמון. נקודות מעולות למי שמחפש נקודה לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – בביקור שלנו בגליל העליון נחשפנו לאתר ארכאולוגי מבין החשובים באיזור – גן לאומי תל קדש. התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגמון החולה – אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע החולה –שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה. כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיילת עמי – בין שדה נחמיה לכפר בלום, בצמוד לגשר יוסף, תוכלו להיכנס אל אחת הדרכים היפות באזור – טיילת עמי – שמוכרת גם בשמה טיילת הירדן. הטיילת, כפי ששמה מרמז, עוברת כולה לצד נהר הירדן וזה עיקר הקסם שלה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, מצאנו מסלול מדהים ביופיו – מסלול שמורת נחל עיון. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים!  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.