Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף גלעד: אל הנופים הפתוחים של רמות מנשה

במסגרת פרויקט קהילתי של אנשי קיבוץ גלעד נפרצה דרך נוף גלעד. הדרך מתחילה את דרכה לצד קיבוץ גלעד לכיוון מערבה אל נחל נילי, נחל תנינים ומסתיימת לצד כביש 6 לעמיקם. הפרויקט ששמו “טבע, קהילה, אדם” כולל בתוכו את הסדרת דרך נוף גלעד ונותן במה לאומניים מקומיים בהצבת פסלים המשתלבים עם הנוף. בנוסף דרך הנוף מנציחה את פועלו של אמנון להב ז”ל שתרם רבות לעיצוב המרחב הביוספרי מגידו. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך קחו בחשבון שחצי ממנה עבירה לכל רכב והחצי השני מתאים לרכבי שטח. אם אתם מגיעים לכאן לאחר הגשמים הדרך לא עבירה לרכב פרטי ועלולה להיות בוצית.

כבר בתחילת דרך נוף גלעד נפגוש במספר שלטי הכוונה ולאחר נסיעה של כ 150 מטרים נגיע אל ספסל נוף. הספסל נמצא משמאל לדרך הנוף והוא צופה את שדה חקלאי מרהיב ואל הנוף הפתוח. הספסל ממוקם תחת עץ הנותן כאן צל בימים החמים. מכאן ממשיכים לנסוע בדרך עפר נוחה ורחבה כ 900 מטרים, בדרך נעבור בפסל המשקפיים של גוליבר – משקפי מתכת ענקיים אל מול נוף יער גלעד ומאגר פרחה כאן גם יש שילוט המסביר על המקום: מאגר רז ונחל תנינים עליון.

בהמשך ישנו ספסל נוף נוסף למנוחה אל מול הנוף וגם בשלט הכוונה המציג לנו את צומת השבילים שאנחנו מיד נגיע: אם נפנה ימינה נוכל לרדת לכיוון נחל תנינים – זו היא דרך עפר המתאימה לרוב לרכבי שטח וזה גם תוואי שביל מגידו. מי שרוצה להמשיך על דרך נוף גלעד ממשיך ישר בחלק זה. לאחר כ 350 מטרים נגיש אל צומת נוספת, למי מכם שרוצה לרדת לכיוון מעיין עין נילי יוכל להחנות כאן את הרכב ולרדת ברגל כ 800 מטרים הליכה עד למעיין לכיוון. רכבי שטח יוכלו להתקרב מעט יותר לכיוון המעיין ויש כאלה שגם יצליחו להגיע ממש קרוב אליו.

עין נילי הוא מעיין קטן ויפהפה והוא נמצא קרוב למושב גבעת נילי (ומכאן גם שמו). מדובר בבריכה קטנה מלאה מים, שמסביבה אפשר לשבת ולהנות מהיופי. מקום מושלם לפק”ל קפה. המעיין וסביבתו יפהפיים והנוף כאילו מהאגדות. הבריכה נמצאת תחת עצי התאנה והאקליפטוס ומעליה גשרון קטן ונדנדה תלויה על העץ. מסביב לבריכה יש מקומות ישיבה מוצלים ולכן נעים מאוד לשבת למנוחה. מאחר והמקום קטן ואינטימי הוא גם מוכר כפינה לבילוי רומנטי ושקט. אך שימו לב, אם תגיעו לכאן בשבתות ובחגים כנראה שלא תהיה כאן לבד. בשנת 2015 המקום עבר שיפוץ והוצב במקום לוח זיכרון לזכרה של בר חולי ז”ל שנהרגה במהלך טרק בגלל מפולת סלעים בהודו.

אחרי הביקור במעיין חוזרים לרכבים למי מכם שנמצא עם רכב 4*4 יכול להמשיך בנסיעה של כ 1.2 ק”מ עד פניה ימינה שתוביל אותנו למעבר תת קרקעי מתחת לכביש 6 ומעבר מעל נחל תנינים. מכאן נמשיך לאורך נחל תנינים בנסיעה כ 2 ק”מ על השביל הירוק עד להגעה לכביש 6533, כאן נפנה ימינה ומיד נכנסים אל רחוב רקפת במושב עמיקם. למי מכם שהגיע לכאן עם רכב פרטי נמוך מומלץ לחזור חזרה באותה הדרך שהגעתם. כדי להגיע לתחילת הדרך נוף תוכלו לרשום בוויז: דרך נוף גלעד.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גבעת הרקפות – רמות מנשה הוא אחד האזורים היפים לטיול. לאחר גשמי החורף האזור מתמלא במרבדי פריחה מרהיבה ביופייה, בגבעת הרקפות תוכלו לטייל בין אלפי הרקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין האולמוסים – רמת השופט – מתחת לקיבוץ רמת השופט מסתתר לו עין האולמוסים. מעיין קטן שמתנקז לתוך בריכה עגולה, קטנה, רדודה לצד ספסל ישיבה. המים בבריכה צלולים, שקופים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר גלעד – מספר דקות נסיעה מגבעת הרקפות יובילו אתכם אל מאגר מים גדול שמתמלא אחרי הגשמים. סביב המאגר ישנו מסלול הליכה קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר. לאורכו יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל יקנעם – תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. כיום יש כאן מרכז מבקרים שמאפשר טיול קצר סביב התל והממצאים המעניינים שאותרו כאן, מול הנוף היפה של האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.