Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעת הרקפות, מאגר גלעד ומפלי רז – רמת מנשה

אזור רמות מנשה הוא האחד היפים והמרשימים בארצנו כך שלא סתם הוא קיבל את הכינוי “טוסקנה של ישראל”. במיוחד בתקופה שלאחר הגשמים שבה האזור הוא אחד המבוקשים והמון מטיילים מגיעים להתרשם מהיופי שהמקום הזה מציע. מאוד מומלץ להגיע לכאן ליום שלם של טיול. תוכלו להתרשם מהפריחה המרשימה בגבעת הרקפות המיוחדת, לשבת לפיקניק קצר ומכאן להמשיך למסלול הליכה סביב מאגר גלעד ואם תגיעו ממש אחרי הגשם, כדאי מאוד להמשיך בנסיעה קצרה שתוביל אתכם לצפות במפלי רז שזורמים במלוא הדרם. יתרון נוסף הוא שכל הטיולים כאן הם בהליכה קלילה וגם לא ארוכה ולכן זה גם יתרון למטיילים עם ילדים קטנים. בקיצור – מומלץ מומלץ מומלץ! 

גבעת הרקפות

בתקופת החורף, מעט אחרי הגשם, מתחילה פריחת הרקפות וזה בדיוק הזמן להגיע לטוסקנה של ישראל – אזור רמות מנשה. בצמוד לקיבוץ גלעד, ובזכות קק”ל שמטפחים את המקום מדי שנה, תוכלו למצוא כאן גבעה גדולה שבשיא עונת הפריחה מכוסה כל כולה רקפות. בביקור שלכם בגבעת הרקפות תוכלו לשלב חוויה של טיול בנוף יפהפה וגם לטייל בין הפרחים. הזדמנות נהדרת גם להורים וגם לילדים לראות ולהכיר את סוגי הפרחים השונים. בגבעת הרקפות יש אופציה לצאת לטיול במסלול קצרצר וקליל שעוקף את הגבעה, תוכלו ללכת לאורכו בין שבילי הפריחה המרשימים.  

בצמוד לגבעה ובסביבתה יש אזור של ספסלי פיקניק שם ניתן לשבת לעצירה לצד הנוף המקסים. מותר להדליק כאן מנגלים אם תרצו רק בבקשה שמרו על ניקיון המקום. בסופי שבוע המקום בדרך כלל מבוקש מאוד ולכן גם עמוס, במיוחד בימים שטופי השמש. בנוסף בימי הטיול העמוסים תמצאו פה גם עמדת רכב שמוכרת פיתה דרוזית ומאכלים דרוזיים אותנטיים נוספים. חשוב לציין כמה דברים: במידה ואתם מגיעים לאחר הגשמים יש לקחת בחשבון אפשרות לבוץ ושלוליות. המסלול עצמו לא מתאים לעגלות אז אם אתם מגיעים עם תינוקות רצוי להצטייד במנשא, השביל עצמו קל ונוח להליכה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר גלעד

במרחק נסיעה של מספר דקות מגבעת הרקפות נמצא אחד ממאגרי המים החשובים באזור – מאגר גלעד. המאגר מתמלא לאחר הגשמים וטיול סביבו הוא חוויה מיוחדת. יש מסלול קצר לאורך המאגר בנוף מקסים.  אנחנו ממליצות מאוד לעבור שם, אם אתם כבר באזור. שימו לב שכדי להגיע למאגר גלעד אתם צריכים לרדת בזהירות מהכביש הראשי ולחצות מעבר בקר אל חניון אשחר. שם מחנים את הרכב ומתחילים לצעוד בשביל קצר שמוביל לתחילת המסלול סביב המאגר, דרך נוספת להגיע אל המאגר זה דרך יער גלעד – חניון אורן זמיר שנמצא ממש מעל למאגר. אם תגיעו לכאן בסופי שבוע, כנראה שלא תהיו כאן לבד. במרחק הליכה של עשר דקות פלוס מינוס, בהליכה נוחה אך לא נגישה לעגלות, תוכלו להגיע אל המאגר ללכת סביבו וליהנות מהנוף המקסים. חשוב לציין – ככל שהמאגר מלא יותר במים זמן ההליכה מהרכב מתקצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי רז בנחל רז

לא רחוק מגבעת הרקפות וממאגר גלעד נמצאים גם מפלי רז היפים. המפלים קיימים רק בחורף לאחר הגשמים מאחר והם נוצרים ממי הגשמים החזקים שגורמים לנחל רז לזרום בחוזקה בדרכו אל נחל תנינים המוכר. באופן כללי נחלים ומפלים אינם מאפיינים את אזור רמות מנשה ובכך גם הקסם של מפלי רז. מדובר בתופעה שהיא מאוד מיוחדת לאזור הזה. למעשה תופעת המפלים היא אינה טבעית לאזור, והמפלים נוצרים בעקבות הטיית מי נחל רז כדי להימנע מהצפה במאגר המים הקרוב. צריך לקחת בחשבון שהמפלים לא זורמים כל הזמן וכדי לצפות ביופי הזה יש להגיע רק זמן קצר לאחר הגשמים – צריך להיות בר מזל כדי לתפוס אותם זורמים אבל שווה להתאמץ! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר, לאורך נחל גחר יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

תל יקנעם – מרכז מבקרים שעבר שיפוץ ובהחלט שווה לבקר כאן. תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. התל ממוקם ליד אחת הדרכים החשובות ביותר בעת העתיקה – בשל מיקומו של התל קיבלה יקנעם העתיקה ערך אסטרטגי וכלכלי רב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת ומעיין אלרואי – טיול נגיש, קצר ונהדר עם הילדים העובר בין קרונות הרכבת המשוחזרת ובסופו תוכלו גם להיכנס אל המעיין הקטן והקריר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שביל אוהד – אם אתם מחפשים מסלול הליכה קצר, נוח, עם נוף עוצר נשימה – זה המקום! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – מסלול נגיש לעגלות, לצד נחל זורם עם איזור לפיקניק – מושלם עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.