Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעת האירוסים בגבעת אולגה חדרה

בצד הדרום מערבי של גבעת אולגה ושכונת עין הים שבחדרה, בשטח הפתוח בין השכונה לגן לאומי תל גדור נמצאת גבעת האירוסים. על הגבעה פורח מדי שנה בחודשים ינואר – מרץ אירוס הארגמן במלוא תפארתו. האירוס הוא אחד הפרחים הגדולים והמרשימים, בישראל אפשר לראות את פריחתו בשלל מקומות נפלאים וליהנות ממרבדי פריחת האירוסים על שלל המינים והצבעים שבהם הם מופיעים בטבע. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין אירוסי ההיכל. האירוס מרשים מאוד ביופיו וגודלו ולרוב הוא נפוץ בחולות או ברכסי כורכר מישור החוף. אירוס הארגמן קיבל את שמו מהצבע שלו שנוטע כמעט לצבע השחור עם גוונים משתנים בהתאם לזווית השמש.

גבעת האירוסים בחדרה מאפשרת לנו בהליכה קלה לטפס על רכס הכורכר, במסלול שמוביל אותנו היישר אל גבעה פורחת. ממש בצמוד לבתים של שכונת עין הים במקביל לרחוב גבעת הלבונה אפשר לראות פריטים פורחים של האירוס אבל לא רק. יש כאן פריחה של שיחי הרותם שמלווה אתכם במהלך הטיול עם ריח מתקתק מדהים, פריחה סגולה של מרסיה יפהפייה, פריחה כחולה סגורה של אלקנה הצבעים, כלניות, רקפות ועוד.

יש הטוענים כי גבעת האירוסים בעין הים היא גבעת האירוסים בה יש את פריחת אירוס הארגמן הצפוני ביותר לאורך חופי ישראל. אך בפועל אפשר למצוא פריטים של אירוס הארגמן צפונית יותר מכאן: בשמורת טבע חוף גלים בחוף הכרמל. אנא מכם העלייה על רכס הכורכר היא רגלית בלבד, אין לעלות על הרכס עם רכבי שטח, נא לשמור על הניקיון! כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת האירוסים עין הים. אחרי שתחנו את הרכב ברחוב גבעת הלבונה, תוכלו לטפס בעליה תלולה אך קצרה על רכס הכורכר ולצעוד דרומה. לאחר מספר מטרים בודדים משמאלכם ישנו ריכוז גדול של פריחת אירוס הארגמן. ההליכה על רכס הכורכר הוא על שבילים חוליים ונוחים להליכה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל חדרה – אורך נחל חדרה הוא כ 50 ק”מ מתחיל בגבעות של הרי השומרון עד למישור החוף ומתחבר לים באיזור גבעת אולגה (ליד תחנת הכח של חדרה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק חדרה  – ברחבי הפארק הענק הזה יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות את הפארק היפהפה הזה לאטרקטיבי ומעניין. מדובר על פארק עירוני מושקע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום אטרקציות שונות ופינות ישיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי – נחל אלכסנדר שזורם באזור השרון הוא מבין הנחלים היפים והארוכים שיש באזור. לאורך הנחל יש מספר פארקים וגם מסלולי טיול שמתאימים להליכה ורכיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – נחל אלכסנדר הוא מבין הנחלים הארוכים והיפים שעוברים באזור השרון. לאורכו של הנחל, הנשפך אל הים, ניתן למצוא מספר פארקים גדולים ונקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון טיול קליל בשרון – שמורת הטבע ביתן אהרון היא שמורה די קטנה באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה, בה האזור כולו מתמלא פריחה צבעונית ומרשימה מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.