Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי צפרות בישראל – היכן אפשר לחוות את עונת הנדידה?

הנה מתחילה לה עונת הנדידה בישראל, כאשר אירופה מתחילה להיכנס אל עונת החורף הקרה והציפורים נודדות אל האזורים החמים. מדינת ישראל שנמצאת במקום אסטרטגי במהלך דרכן של מיליוני הציפורים נהנית מאחת התופעות המיוחדות והמרשימות – מאות של ציפורים שנודדות באותו הכיוון, משמיעות קולות אחידים וכל זה לרקע הנופים המרהיבים של מדינת ישראל. לשמחתנו, ככל שעברו השנים, התפתחו בארץ יותר ויותר אתרי צפרות קטנים וגדולים שמאפשרים לנו המטיילים לקבל הצצה לתקופה המעניינת הזו שיש בטבע. אז לאן הולכים כדי לחוות את עונת הנדידה? כאן תוכלו לקבל 7 רעיונות למקומות בהם תראו את הציפורים הנודדות:

אגמון החולה

אחד מהפארקים הגדולים והמוכרים ביותר בארץ בתחום הצפרות. הפארק שנמצא בלב עמק החולה, משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים. הפארק הוא יפה לביקור בכל עונות השנה אבל הוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. מדי שנה עוברים באגמון החולה למעלה מ 500 מיליון עופות וציפורים. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבים חשמליים שישמשו אתכם לטיול עצמאי  עם עצירות בתחנות שונות. אל תפספסו את הטיול המיוחד בעגלת המסתור – חוויה אדירה לכל המשפחה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה

היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה, וכיום היא משמשת כמרכז נדידה חשוב עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם. מדובר בשמורה פשוט מקסימה ואנחנו נמליץ להגיע לכאן בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא, מאחר ומסלול ההליכה כאן הוא יפה ומעניין. יש כאן הליכה נגישה לאורך כל השמורה, שחלקה עוברת על גשר צף מעל לביצות וממנו אפשר לקבל נקודת תצפית על הציפורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית פלמינגו בבריכות נחשולים ועתלית

תראו, אומנם לא מדובר על נקודת תצפית רישמית עם מסתור וכדומה. אבל בריכות המלח בעתלית ובריכות הדגים בנחשולים כבר ממזמן הפכו להיות מוקד עליה לרגל בתחילת עונת הנדידה. בעונת הנדידה במהלך הסתיו לקראת החורף אפשר לפגוש את להקת הפלמינגו המרשימה שמגיעה לבקר באיזור קו החוף הצפוני. הפלמינגו המצוי הוא עוף מים, הפלמינגו הצעיר לרוב צבעו לבן וכאשר הוא מתבגר הוא מקבל את הגוון הוורוד המפורסם. באיזור זה הן לרוב מתמקדות ב 2 מקומות: בריכות הדגים בנחשולים ובריכות המלח בעתלית. למידע מפורט על המקום לחצו כאן.

אגמון חפר

אגמון חפר הוא פארק צפרות שהוקם על ידי קק”ל ונפתח למבקרים לראשונה בשנת 2017. הפארק כפי ששמו מרמז, נמצא באזור עמק חפר, בסמוך לנחל אלכסנדר המוכר. לאחר השיקום הפך אגמון חפר למקום המציע טיול קצר שבו תפגשו פארק גדול עם תצפיות ושבילי הליכה המתאימים לכל המשפחה. האגמון הופך לאטרקטיבי ומבוקש במיוחד בעונת הנדידה של הציפורים. באזור האגמון יש נקודות תצפית מסודרות על העופות ומסלול הליכה נחמד וקליל סביב האגם. אגמון חפר מאפשר לכם מפגש קסום עם הטבע, במרחק של מספר דק’ נסיעה מהעיר. בתחילת עונת הנדידה בחודשים ספטמבר אוקטובר אנחנו יכולים להנות מביקורם של השקנאים שמגיעים הנה בהמוניהם. לרוב מומלץ להגיע לכאן לביקור בשקיעה או הזריחה וכך תעלו את הסיכויים שלכם לפגוש אותם. למידע מפורט לחצו כאן.

מצפור ויקר

בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא, מצפור ויקר הוא מקום נעים ומסודר שכדאי לבקר בו ולהנות מהיופי שלו. מאגר משמר השרון נמצא באזור עמק חפר ובו הוקם מצפור ויקר המדובר, שבו תמצאו מרפסת תצפית גדולה ומוצלת שמאפשרת תצפית נוחה על העופות נודדים שמבקרים כאן מדי שנה. התקופה המומלצת להגיע אל המאגר היא כמובן בעונת הנדידה, שלרוב מתחילה בחודש אוקטובר. זה הזמן שבו יש לכם את הסיכוי הגבוה ביותר לפגוש מאות ואולי אפילו אלפי שקנאים שמגיעים הנה, ולהנות מהתופעה המיוחדת הזו של הטבע. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה”צ לקראת שקיעה – בזמנים אלו תנועת העופות היא בשיאה והמראה מרהיב. מידע מפורט לחצו כאן.

פארק ראש ציפור מרכז צפרות

בלב גוש דן, בשטחם של גני יהושוע, תוכלו להגיע אל מפגש הנחלים ירקון ואיילון. בשטח זה נמצא יער ציפור שבו יש מספר נקודות עניין: אתר שבע טחנות, תל גריסה – הר נפוליאון ובנקודה הגבוהה ביותר ניתן לקבל נקודת תצפית על כל גוש דן. בנוסף בתוך פארק ראש ציפור ישנו מרכז צפרות שנבנה כאן ובו יש אגם ובמרכזו אי. כאן גדלים מגוון רחב של דגים, בתי גידול שונים והמון מיני ציפורים. בתוך מרכז הצפרות ישנם ביתני תצפיות שאליהם מגיעים בעזרת שבילים צפים. אם תגיעו הנה בעונת הנדידה סביר שתפגשו את ציפורי השיר הקטנות שמגיעות לכאן כאשר הן מחפשות את מקום המנוחה שלהם. יש כאן גם איזור שלם עם שולחנות פיקניק ושבילים נגישים. בנוסף לכל אלו יש גם גן בוטני – אז אם אתם חובבי ציפורים וגם אם לא, נמליץ לכם לבקר כאן. למידע נוסף על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגמון פולג

האגמון הוא מוקד עליה לרגל לציפורים ועופות שונים ויש כאן גם פריחה יפהפייה של צמחייה מגוונת. סביב האגמון ישנם שלטי הסבר על הצומח וישנם אזורי תצפית מסודרים. הטיול באגמון הוא מעגלי וקצר ואם תשלבו כאן גם פיקניק תוכלו לבלות כאן כמה שעות. חשוב לציין כי אין צל וכל המקום חשוף לשמש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם ירוחם

פארק אגם ירוחם נמצא בדרום הארץ באזור הנגב הצפוני. הפארק משתרע על שטח ענק ויש בו מספר מוקדי עניין ואטרקציות שהופכים אותו למקום בילוי מושלם עבור מטיילים ומשפחות. בלב הפארק זורם לו אגם ירוחם שמהווה מראה מפתיע ומרענן באזור הדרומי והופך את המקום לנווה מדבר יפהפה. האגם מושך אליו אלפי ציפורים ועופות שונים בעיקר בעונת הנדידה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הצפרות אילת ובריכות המלח

העיר אילת מהווה תחנת עגינה חשובה לציפורים, והיא מהווה ציר מרכזי בנקודה הדרומית ביותר בארץ במסלול הנדידה שלהן. עם התפתחותה של העיר אילת, השטחים הפתוחים הלכו ונעלמו ועל אדמתם נבנו מלונות, שטחי מסחר ומבנים נוספים. מיעוט השטחים הפתוחים פוגע ביכולת של הציפורים למצוא מזון ולכן מדי שנה נצפתה ירידה בכמות הציפורים העוברת דרך אילת. על מנת לעשות שינוי ולהחזיר את המצב לקודמתו, הוקם פארק הצפרות שכיום מהווה אתר שמאפשר נקודת עצירה טובה לציפורים הנודדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים