Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסל לב הים – המקדש

מספר רב של פעמים שמענו ממכרים ואף ראינו תמונות ברשתות החברתיות של פסל הלב. מעבר לתמונות לא מצאנו שום הסבר על הפסל או את שמו של האמן שעומד מאחריו – לכן החלטנו להגיע אל המקום בעצמנו ולנסות לקבל תשובות.

האמן העומד מאחורי הפסל הוא משה זורע מקיבוץ מעגן מיכאל שם גם נמצא הפסל. קיבוץ מעגן מיכאל נמצא באזור הצפון ליד זיכרון יעקוב ושייך למועצה אזורית חוף הכרמל. כפי שציינו בהתחלה ניסינו לקבל מידע מהרשת על הפסל ומה עומד מאחוריו אך לא הצלחנו למצוא ולכן החלטנו לפנות באופן אישי אל האמן משה זורע. משה סיפר לנו שהוא נתן לפסל את השם “המקדש” ולמען האמת הפסל פתוח לפרשנות אישית של כל אחד מאתנו. משה ציין גם שהוא ממליץ להביט על הפסל מכל הכיוונים כיוון שהפסל בנוי בצורת תלת מימד. כשאנחנו ביקרנו במקום כל מה שחשבנו עליו הוא שמיקום הפסל בצורת הלב בקרבת חוף הים של מעגן מיכאל משקף את האהבה לים – אבל זו הפרשנות האישית שלנו. מעניין מה הפרשנות שלכם…?

לפני הסבר ההגעה יש לציין כי הקיבוץ לא פותח את שעריו לאורחים בסופי שבוע לכן מומלץ להגיע לביקור במקום באמצע שבוע. כדי להגיע לקיבוץ מעגן מיכאל ניתן לרשום בוויז: “קיבוץ מעגן מיכאל” או לנסוע על פי ההוראות הבאות: לבאים מכיוון צפון יש לנסוע בכביש 4 ובמחלף מעגן מיכאל מיד אחרי “מול זיכרון” יש לפנות ימינה על פי השילוט למעגן מיכאל. לבאים מכיוון דרום יש לנסוע בכביש 4 ובצומת מעגן מיכאל יש לפנות לדרך העולה אל כביש הגישה לקיבוץ. בשביל להצליח להגיע אל הפסל יש לעקוב אחרי ההוראות הבאות: אחרי שנכנסנו אל קיבוץ מעגן מיכאל יש לפנות ימינה ולהמשיך עם הכביש ישר. בצד ימין שלכם אתם תראו רפת עד שתגיעו אל הכיכר. בכיכר יש להמשיך ישר אך שימו לב – בשלב זה הכביש מתעקל שמאלה וישנה דרך עפר נוספת הממשיכה ישר – יש להמשיך בדרך הישרה עד לשער הצהוב. בשלב זה יש לרדת מהאוטו וללכת ברגל ומכאן כבר ניתן לראות את פסל הלב ממש מולכם לכיוון הים. במהלך ההליכה תעברו בין בריכות הדגים של הקיבוץ ותוכלו להינות משלל הציפורים שיש כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – שמורת טבע של רשות הטבע והגנים. בואו להנות ממגון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נמל קיסריה וגן לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע לא על המקום לחץ כאן.

שביל החלוצים ועין אלון – מסלול הליכה לצד נחל אורן בלב יערות הכרמל. שביל החלוצים הוקם לזכרו של אסף רמון ז”ל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – רשות הטבע והגנים מפעילה את שמורת הטבע המקסימה הזו, בחורף תוכלו להנות כאן ממסלולים בין העתיקות ובקיץ להנות ממסלול רטוב באמת המים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין צור – חלק מהמסלולים של פארק הנדיב הוא גם מסלול ההליכה לעין צור. מסלול קצר ונהדר המשלב עתיקות, טיול מים ומקום נהדר לפיקניק. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.