Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נחל השבעה – ואדי אל מידי

בגליל התחתון בין כפר תבור, שיבלי וכדורי שוקם איזור נחל השבעה. הוקם כאן פארק פיקניק עם מסלולים קצרים, חלקם נגישים עם שולחנות פיקניק ונופי התבור והסביבה. למי מכם שרוצה לעשות את המסלול אורכו 2 ק”מ והוא עובר בין מטעי זיתים, נופי התבור, נחל השבעה, גשרונים וחורשות עצים. נחל שבעה יורדות מהצד המזרחי של הרי נצרת, חוצה את בית קשת ונשפך אל נחל התבור.

פארק נחל השבעה – ואדי אל מידי

המסלולים בפארק נחל השבעה:

התחלה בכפר תבור: מרחוב הברוש בין 2 מעגלי התנועה יוצא מסלול – לנקודה בוויז לחצו כאן:

  • אופציה ראשונה: אורכו 3 ק”מ והוא מגיע עד לישוב כדורי וחוזר חזרה לאותה נקודה.
  • אופציה שנייה: אורכו 1.1 ק”מ והוא מגיע עד לכפר שיבלי שם ניתן להשאיר את הרכב השני או ללכת הלוך חזור. את הרכב השני יש להחנות בוויז: פארק נחל השבעה כפר שיבלי.

התחלה בכפר שיבלי: ניתן לכוון את הוויז לפארק נחל השבעה שם נגיע אל חניון מסודר ממנו ניתן לצאת למסלולים:

  • אופציה ראשונה: יוצאים לכיוון צפון בהליכה על שביל נגיש, המסלול שאורכו 3 ק”מ והוא מגיע עד לישוב כדורי וחוזר חזרה לאותה נקודה.
  • אופציה שנייה: אורכו 1.1 ק”מ והוא מגיע עד לכפר תבור שם ניתן להשאיר את הרכב השני או ללכת הלוך חזור. את הרכב השני יש להחנות בוויז – לחצו כאן לנקודה.

נחל השבעה קיבל את שמו על שמם של שבעה לוחמי פלמ”ח שנהרגו בנחל בזמן מלחמת העצמאות. למי מכם שמגיע לכאן בתקופת החורף יכול להנות מזרימת השטפונות שבנחל. בתקופת הפריחה באיזור הפארק תוכלו להנות מפריחת הכלניות, הרקפות וגם עצי השקד שמאוד בולטים באיזור זה. לכל אורך המסלול כאן תוכלו למצוא שילוט והסברים על המקום בו אתם נמצאים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק נחל השבעה. הכניסה להכפר שיבלי למרגלות התבור.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה בו עוברת דרך נוף יער בית קשת עבירה לכל רכב הכוללת מסלולים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קאזאן עין חיזר – מעיין בכפר כמא אל מול נופי הר התבור – בצד המערבי של כפר כמא תוכלו למצוא את מעיין עין קאזאן או בשמו הנוף עין חיזר, לשבת ולהנות אל מול נופי הר התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה ועין שרונה – 2 מעיינות קרובים מאוד אל עין קאזאן במרחק נסיעה קצר, מעיינות קטנים, יפים ואינטימים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק, בתקופת הפריחה תוכלו להנות כאן משלל פרחים צבעוניים. שמו של ההר ניתן לו מהסיפור המוכר שבו ישו ברח מרודפיו. למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחץ כאן. 

הר התבור – ההר הכי חשוב לנצרות, מכאן הנוצרים טוענים כי ישו ירד מהשמים עם ההילה. סביב ההר ישנו מסלול סביב הפסגה עם פריחה ונופים עוצרי נשימה. בראש ההר תמצאו גם את מנזר השתקנים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ציפורי – נמצא באזור הגליל התחתון, הוא אחד הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי בעמק – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה ומלאה בכל טוב. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד – פארק חי העמק! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

העיר נצרת – סיור דתות ותצפית עוצרת נשימה על עמק יזרעאל – לא צריך לטוס לאירופה בשביל לחוות סיור דתות אמיתי, אפשר לנסוע לכיוון העיר נצרת ולהרגיש בחו”ל. בתקופת חודש דצמבר העיר מתקשטת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.