Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קיבוץ שמרת בגליל המערבי – תיירות, קולינריה והיסטוריה

קיבוץ שמרת שנמצא בגליל המערבי הוקם בשנת 1948 על ידי חברי השומר הצעיר שעלו מהונגריה, רומניה וצ’כוסלובקיה. אנשי הקיבוץ כיום מתפרנסים בעיקר מתעשייה (שומרת הזרע), חקלאות ותיירות על כך נפרט בכתבה הזו. אז מה יש לראות ולעשות כאן?

אלטו – בית קפה ומחלבה: פרוש המילה אלטו זה “גבוה” ואין ספק שאלטו הוא מבין הבתים הקפה המבוקשים שיש באיזור. יש כאן גבינות שמייצרים אותם ממש כאן וניתן לטעום אותם בארוחות המופלאות בבית הקפה או לרכוש בחנות המחלבה שנמצאת בסמוך לבית הקפה. בית הקפה נמצא ממש בלב הקיבץ, בין בוסתן עצי פרי ונוף עוצר נשימה של הקיבוץ מסביב – מומלץ לאכול את ארוחת הבוקר הטעימה של אלטו! לאתר הרישמי של אלטו לחץ כאן.

שותא – בתוך הקיבוץ בסביבה הכי פסטורלית שאפשר לבקש חובבי הקולינריה והיין מבניכם תוכלו להגיע אל מסעדת שותא ולמצוא מסעדה גרוזינית/גיאורגית אותנטית עם מנות משובחות ומפנקות מאוד. לצורך עיצוב המסעדה נעשתה כאן מחשבה רבה והמקום אליו תכנסו יתן לכם הרגשה כאילו נכנסתם לבית קטן, גרוזיני טיפוסי אי שם בהרים הרחוקים של גאורגיה. לפייסבוק הרישמי של שותא לחץ כאן.

הצנחניה – למי מכם שאוהב אקסטרים ומחפש דרך לשלב את זה במהלך הטיול, כאן תוכלו למצוא את הצנחניה – מועדון צניחה חופשית בתוך קיבוץ שמרת. מועדון צניחה חופשית הוא גם בית ספק ובו מכשירים מדריכים וצלמי צניחה חופשית. אז אם בא לכם לצנוח מול הנוף הכי יפה של הגליל המערבי מומלץ להגיע לכאן. לאתר הרישמי של הצנחניה לחץ כאן.

בתוך הקיבוץ עצמו תוכלו למצוא המון נקודות עניין מהעבר, שילוט המסביר על כל אותם המבנים הישנים שנשמרו כאן עד היום ואת הסיפור הקיבוצי שהיה כאן מאז קום המדינה. באר המים ומחסן הנשק: באר המים היא אחת משלוש בארות שנחפרו בשטח הקיבוץ מתקופת המנדט הבריטי, בימי עברו הבארות האלו שימשו את צרכי השתייה וההשקיה של הקיבוץ. כאשר המיידים עלו על הקרקע מי הבאר נשארו למכלים וכך נוצרו מגדלי המים. היום בית הבאר משמש כמחסן נשק. מכבסה: קומונת חברים שהייתה מחסן הבגדים הקיבוצי, בתחילת שנות הקיבוץ לא היו בגדים פרטיים וכל חבר קיבוץ קיבל באופן אקראי בגדים מהקומונה. שם גם הייתה מתקיימת המכבסה היחידה של הקיבוץ.

אסם ומחסן תבואות: מחסן התבאות היה מהמבנים הראשונים שנבנו עם ההתיישבות במקום הקע, עד לשנת 1962 שימש המחן לאגירת מזון של פרות, תרנגולות, חזירים, כבשים ולשאר בעלי החיים שגודלו בקיבוץ. עם הקמת מפעל המזון לבעלי חיים במילואות בשנת 1964 הופסק השימוש במחסן זה והמבנה משמש מאז ועד היום כנגריית בית. מגדל המים: נבנה בשנת 1951 בנקודה הגבוהה ביותר בקיבוץ שמרת, בתחילה המגדלת מולא משתי הבארות, המים סופקו לחדרי החברים, למטבח, למקלחת הציבורית, מכבסה ושאר צרכי הקיבוץ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “קיבוץ שומרת” ובכניסה לקיבוץ יש שילוט המסביר איפה כל אחד מבין המקומות המפורטים בכתבה הזו.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

חצי האי עכו – סודות עכו העתיקה – האמת, שאנחנו הופתענו לטובה כשהחלטנו ללכת לחוות את חצי האי עכו. העיקר שוקקת חיים, מלאת תיירים, מסעדות, שווקים והמון היסטוריה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המיוחדת נוכל לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.