Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורבת מלח – אתר עתיקות ופריחה בסתיו ובחורף

האתר של חורבת מלח נמצא בנקודה הצפונית ביותר של העיר אור עקיבא ממש בסמוך לאיזור התעשייה. לא הרבה מכירים את המקום הזה, אך מדובר באתר עתיקות מרשים שכדאי מאוד להגיע אליו בעונות הסתיו והחורף כדי ליהנות מהפריחה היפה והמרשימה שיש כאן.

במרחק הליכה קצר מהרכב (סביב 100 מטרים) תוכלו להגיע אל החורבה העתיקה ששימשה בעבר במחצבה וסיפורה מעניין. במקום אין מסלול מסומן או דרך מסודרת, אך אפשר למצוא אותו די בקלות. כפי שציינו, הכי מומלץ להגיע בזמני הפריחה. אם אתם מגיעים לכאן עם הילדים שמרו עליהם כיוון שיש חלקים גבוהים.

כבר בכניסה, לאחר הליכה קצרה בשביל חול/עפר, תוכלו לראות את מחצבות הכורכר העתיקות. על פי סיפורי ההיסטוריה מכאן הובאו אבני הבניין כדי לבנות את העיר העתיקה קיסריה ואת אמות המים שלה. בנוסף יש כאן באיזור מערות קבורה וקולומבריום.  בעונת הסתיו תוכלו לפגוש כאן פריחה מרשימה של: חצבים, סתוונית היורה, נרקיס סתווי. ובהמשך, לקראת החורף, תוכלו לפגוש כאן את פריחת הרקפות, נורית אסיה ועוד.

אם תרצו להגיע לכאן תוכלו לעשות זאת על פי הוראות ההגעה שכתובות כאן (חשוב לציין כי וויז לא מכיר את המקום). למגיעים מכביש 2 מצפון או דרום יש להיכנס במחלף אור עקיבא מערב, שם ניכנס לשדרות שידלובסקי כביש 6511.  מכאן יש להמשיך ישר עוד כ- 450 מטרים עד להגעה לכיכר המפנה אל רחוב הנשיא וייצמן.  יש לפנות שמאלה ולהמשיך בנסיעה ישר כ 1.5 ק”מ עד לכיכר בה פונים ימינה לרחוב דויד אלעזר. משם ממשיכים ישר כ- 450 מטרים עד לפניה שמאלה לרחוב האילן. ברחוב האילן סעו עוד 1.1 ק”מ עד לסוף הרחוב, שם יש חניית עפר שניתן להחנות בה את הרכב ולצאת להליכה ברגל בשביל חול/עפר.

למגיעים מכביש 4 מצפון או דרום יש לפנות בצומת הראשית של אור עקיבא (ימינה או שמאלה תלוי בכיוון שלכם, היכן שיש את מסעדת לאבלבי חומוסייה). לאחר הפנייה יש להמשיך ישר בנסיעה של 800 מטרים עד לכיכר המפנה אל רחוב האילן שם נפנה ימינה. לאחר הפניה ימינה יש להמשיך ישר כ 800 מטרים עד לסוף הרחוב, שם יש חניית עפר שניתן להחנות בה את הרכב ולצאת להליכה ברגל בשביל חול/עפר.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל – יער עופר – מסלול מקסים המתאים לכל המשפחה כולל תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – גן חיות שמטרתו טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. תחילה נציין כי יש המון מטיילים הקוראים לחופים כאן חופי טנטורה אז אם שמעתם את השם הזה מתכוונים לאותו איזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – שמורת טבע של רשות הטבע והגנים. בואו להנות ממגון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק נחל חדרה – קרן קיימת לישראל החלה בעבודות שיקום ופיתוח לנחל ולכל האיזור כולו. אנחנו יצאנו מורווחים מפעולות השיקום וזכינו לקבל את פארק נחל חדרה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.