Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל האורנים ושביל אלוני התבור בכוכב יאיר

בצידו הצפון מערבי של הישוב כוכב יאיר תמצאו מסלול הליכה מפתיע שבו שני שבילים: שביל האורנים ושביל אלוני התבור. מסלול ההליכה הוא קליל, וחלקו אפילו מונגש. הטיול כאן אטרקטיבי במיוחד בעונת הפריחה, אז הוא שופע ברקפות ונרקיסים. במהלך הטיול בשבילים תפגשו גם את שרידי חרבת מזרע’ה עליה נפרט בהמשך. הישוב כוכב יאיר נמצא בדרום השרון והוא אחד מיישובי הכוכבים שמאחוריהם עומד סיפור מעניין.

שביל האורנים

השביל יוצא מרחוב הגלעד בסמוך למטעי האבוקדו ומסתיים ברחוב דרגות. החלק שמתחיל מרחוב הגלעד הוא החלק הדרומי והוא נגיש לעגלות. החלק שמתחיל מרחוב דרגות הוא הצפוני וחלקו עובר בשביל עפר. השביל מסומן על ידי עמודי שילוט של קק”ל והוא עובר בסמוך לבתי הישוב וכמעט כולו חשוף לשמש. במהלך הטיול עוברים בין יער עצי אורן וברושים, ובתקופת הפריחה שלאחר הגשמים יש כאן פריחה מרשימה מאוד של רקפות ופרחי בר שונים כמו הנרקיסים.

מי שבוחר להתחיל את המסלול מרחוב דרגות יוכל לעבור לאורך הגדה הדרומית של נחל אלכסנדר שמגיע הישר מהשומרון. אורכו של שביל האורנים הוא 1.5 ק”מ והוא מקיף את איזור “שלב ד” של כוכב יאיר – הוא מסומן בצבע כחול על גבי המפה שצירפנו. למי מכם שמגיע הנה עם שני רכבים יש אפשרות להחנות רכב אחד ברחוב הגלעד על פי הוויז הזה – לחצו כאןואת הרכב השני ברחוב דרגות על פי הוויז הזה – לחצו כאן. אם אתם עם רכב אחד ניתן להפוך את המסלול למעגלי ואורכו  יהיה כ-2 ק”מ הליכה.

שביל אלוני תבור

מתוך שביל האורנים, בדיוק באמצע שלו, יוצא מסלול הליכה נוסף – שביל אלוני התבור. הטיול בשביל הוא מקסים, קליל ומעגלי ואורכו 1.6 ק”מ. 500 מטרים מהשביל הם בשביל נגיש ובכל השאר ההליכה היא בדרכי עפר. את המסלול מתחילים מרחוב הגלעד על פי שילוט “שביל האורנים”. לאחר הליכה של 600 מטרים מגיעים אל השילוט המפנה שמאלה אל “שביל אלוני התבור”. אם אתם כאן בתקופת הפריחה, אז כבר בכניסה לשביל תוכלו לראות את הנרקיסים והרקפות שמקשטות את המקום. חשוב לציין כי אין סימון שבילים לאורך המסלול, אבל אפשר לראות את נתיב ההליכה בצורה ברורה – הוא מסומן בצבע אדום על גבי המפה שצירפנו.

לאחר הליכה של 120 מטרים מגיעים אל צומת דרכים, שם ממשיכים מעט ישר ורואים את השילוט של חרבת מזרע’ה. במקום יש שרידים של כפר קטן שהוקם בסוף המאה ה 16 כ – “כפר בת” של הכפר ג’אמאל שבשומרון. באותה תקופה היה נהוג לבנות כפרי בת כדי להתקרב לדרכים ראשיות. מכאן נצעד עוד 50 מטרים דרומה עד שנראה את הכניסה ליער (שימו לב לא לפספס את הפניה כי במקום זה אין שילוט), ומכאן נגיע אל איזור שופע פריחה בעונה. הליכה של 500 מטרים סביב פריחה משגעת כשהיא בשיאה – יש כאן מרבדים של רקפות בשלל הצבעים: ורוד, לבן וסגול ונרקיסים בלי סוף! סיום ההליכה בקטע זה יוביל אתכם אל חלקו הנגיש של שביל האורנים ומכאן הליכה של עוד 190 מטרים תוביל אתכם הישר אל הרכב.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער הרקפות ומצפה האחיםחורבת נשה בכוכב יאיר – בצד המזרחי של היישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי ובו נמצא את חרבת נשה ומצפה האחים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בשמורת מצפה ספיר – חורבת חנות – כוכב יאיר – בצד המערבי של כוכב יאיר ממש בכניסה ליישוב ישנו מסלול מעגלי שמתאים לכל המשפחה העובר בין פריחה, מערות קבורה, תצפיות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעה ארץ ישראל לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל – בצד המערבי של היישוב צור יגאל הוקם מצפה על גבעת ארץ ישראל, במצפה יש ספסלי מנוחה , דגל ישראל ענק,פריחה בעונה וגם אנדרטה לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרף נוף יער חורשים – שביל הרקפות אל חורבת זכור – יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל, מסלול מעגלי העובר בתוך יער של עצי אורן עצי חורש ים תיכוני ובתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות התוכים בכפר הס  – בכפר הס ישנה חוות תוכים קטנה ונהדרת, מקום מצוין להעביר בו כמה שעות עם הילדים בין החיות השונות וכמובן גולת הכותרת הם התוכים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק ארץ הצבי – המקום נמצא במושב אלישמע באיזור הוד השרון, קרוב לכפר סבא. מדובר על חווה משפחתית גדולה שיש בה הכל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן

המפל הנסתר במקורות הירקון – מאחורי קניון שרונים ישנה פיסת טבע אמיתית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הפארק האקולוגי בהוד השרון – בלב המרכז תוכלו למצוא את הפארק האקולוגי המרהיב שהוקדם בהוד השרון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הפארק הגדול והאגם האקולוגי בפתח תקווה – מבין המקומות היפים שתפגשו בלב העיר פתח תקווה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי הירקון – תל אפק – רשות הטבע והגנים מפעילה את הגן הלאומי תל אפק, מומלץ בחום להגיע ולהנות משלל המסלולים באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון‎ – גני יהושע לאורך נחל הירקון מספק בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות לכל המשפחה. אם אתם באיזור המרכז תוכלו להגיע אל אתר שבע טחנות על גדול נחל אל עוג’ה – נחל הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.