Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצפית לשון המלך לזכר אורן ליפשיץ נחל תבור

בתוך תחום שמורת הטבע נחל תבור הוקמה תצפית לשון המלך לזכרו של אורן ליפשיץ עם נוף עוצר נשימה לכיוון נחל תבור. אורן בן קיבוץ גזית היה סמל ראשון כשנפל במלחמת לבנון השנייה בתאריך 08/08/2006 בעת פעילות צבאית בבית ג’ביל.  ברחבת התצפית יש כמה 2 ספסלי פיקניק מאבן, אמפי תיאטרון קטן הפונה אל נוף נחל תבור וקניון הבזלת ואל אבן עליה כתוב: ” בשביל הנוף הזה אנחנו כאן” משפט שאורן ליפשיץ אמר. בנוסף ביום עם ראו טובה תוכלו לראות גם את כוכב הירדן, תל רכש, הר תבור מהצד המערבי ואת טורבינות הרוח של רמת יששכר. “לשון המלך” זהו כינוי שניתן למקום בגלל שמכאן אפשר לראות את הנפתול של נחל תבור שנמצא מתחת לתצפית.

לרוב מי שמגיע לכאן יוצא למגוון המסלולים ששמורת הטבע נחל תבור מציעה. יש כאן מסלולים ארוכים, קצרים, קשים או קלים. מי מכם רוצה להגיע רק למצפה יצעד סך הכל קילומטר אחד לכיוון מחניון מספר 2. קחו בחשבון כי לאחר הגשמים הדרך עלולה להיות בוצית, מאוד. אך אין ספק כי הזמן הכי נכון להגיע לכאן זה אחרי הגשמים בתקופת פברואר – מרץ כשכל האיזור הופך ירוק ופורח. בדרך מהחניה תעברו גם בחרבת טירה – כפר שננטש במלחמת העצמאות.

מסלולים נחל תבור

שמורת הטבע נחל תבור שנמצאת בגליל התחתון מציגה לנו את אחד המסלולים היפים והמרהיבים שיש בארץ. הטיולים בשמורת נחל תבור מבוקשים מאוד בעיקר בחודשי החורף וזה מאחר שבתקופה הזו המקום נבצע כולו בירוק בוהק, כשמסביב פריחה וזרימה של הנחל. מבלי להגזים אפשר לומר שהנופים במסלול הזה הם כל כך יפים שתרגישו שאתם מטיילים בתוך תמונות מאגדות. לאחר הגשמים השמורה מתקשטת בפריחת תורמוס ההרים המיוחד שמוסיף עוד יותר צבע ועניין לטיול בשמורה. ואם זה לא מספיק אז באיזור ניתן לפגוש גם את השקדיות שפורחות כאן במלוא הדרן. 

נחל תבור, שזורם בשטחי השמורה, מתחיל את זרימתו באיזור הרי נצרת, משם ממשיך לאיזור הר תבור ובסופו של דבר נשפך אל הירדן בקיבוץ גשר. מסלול הטיול המפורסם והיפהפה בנחל תבור הוא המסלול הארוך והאתגרי של קניון הבזלת, אבל מה שלא הרבה יודעים שאפשר לטייל בסביבת הנחל גם עם עגלות או לצאת לטיול תצפיות קליל עם הילדים. למעשה את המקום הזה אפשר לחוות בכמה דרגות קושי שונות. מידע מלא על המסלולים בשמורת הטבע נחל תבור לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת הטבע נחל תבור.

טיולים נוספים שיש באיזור:

מעיין בשביל החמישה – בתוך מושב שדמות הדבורה, בנסיעה קצרה דרך המטעים, מגיעים אל בריכת מים יפהפייה עם סיפור מעניין, וסביבה שולחנות פיקניק מוצלים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מעיין שרונה – הליכה קצרה מחניון הפיקניקים תוביל אתכם אל בריכת מעיין קטנה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין קאזאן – מעיין נביעה טבעית הנאגר לתוך בריכה מסודרת שעומקה המירבי כ-60 ס”מ. בשנים האחרונות המקום עבר שיפוץ, והפך ליעד אטרקטיבי למטיילים וחובבי מעיינות. במקום יש חניה מסודרת ולצידה יש מתחם שולחנות פיקניק הצופה אל נוף הרי התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת תורמוס ההרים בנעורה גבעת המורה – במרחק קצר מהעיר עפולה תוכלו למצוא את הפריחה המרשימה ביותר של התורמוסים המיוחדים, מול נופי עמק יזרעאל. מראה מרהיב של מרבדי פריחה סגולים שלא ישאירו אתכם אדישים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק חי העמק – פארק עירוני עפולה – פארק עירוני מטופח ומושקע שבו מרחבי דשא, מתקני שעשועים, פינות ישיבה מסודרות ופינת חי קטנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל סובב הר תבור וכנסיית ההשתנות – הר תבור מציע לנו מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, או טיול קליל בשביל סובב פסגת הר תבור שמשלב נוף עוצר נשימה ומעט היסטוריה ודת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה בנצרת – הר הקפיצה הוא מבין המקודשים לדת הנוצרית ועל פסגתו של ההר ישנה טיילת תצפית קצרה עם נוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
טיול ביער גבעת המורה – דרך נוף העוברת ביער הפורח – יער גבעת המורה מתנשא לגובה של כ-500 מטרים וממנו ניתן להשקיף על נופי הגליל התחתון. על הגבעה, בין נופי היער, עוברת דרך נוף במהלכה תפגשו מספר מסלולי טיול, תצפיות ואזורי פריחה מרשימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
בשבילי התבור – טיול שטח בנהיגה עצמית – על רקע נוף עוצר הנשימה של הר תבור, רמת סירין והסביבה תוכלו לצאת לטיול שטח בנהיגה עצמית בשבילי התבור מעבר בין מטעים, מעיינות ונופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.