Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצפית הר אדיר - תצפית ללבנון

בסמוך ליישובים סאסא, מתת וחורפיש תוכלו להגיע אל הר אדיר או בשמו הערבי ג’בל עדתיר והוא חלק משמורת הר מירון שבגליל העליון. גובהו של ההר עומד על 1,008 מטר מעל פני הים והוא נחשב לאחד ההרים הגבוהים בישראל. בקצה העליון של ההר ישנו בסיס צבאי ובסמוך לו הוקם מצפור לאחר מלחמת לבנון השנייה.

מצפור הר אדיר הוקם לאחר בקשת המשפחות השכולות שביקשו להקים במקום זה מצפור לזכר כל חללי מלחמת לבנון השנייה. רשות הטבע והגנים ובסיוע של הקרן הקיימת לישראל ומהשפחות השכולות המצפור נחנך בטקס ממלכתי ב 3/7/12. יש כאן מרפסת עץ גדולה ולאורך כל המעקה של המצפור יש הסברים על מהלך המצלמה. בנוסף יש כאן את שמות 121 הלוחמים שנפלו ומפת איזור. מהמצפור ניתן לראות את כל איזור דרום לבנון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפור הר אדיר.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל הפסגה – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ברעם – בנקודה הצפונית של מדינת ישראל שבגלילי העליון, רשות הטבע והגנים מתחזקים למופת את אחד משרידיו של מבנה מפואר שהיה בית כנסת בימי התלמוד. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

פרויקט קירות מדברים בשתולה – המועצה האזורית מעלה יוסף עשו שיתוף פעולה עם המרכז הקהילתי ועמותת ARTISTS 4 ISRAEL – השיתוף פעולה הזה יצר את אחד הפרויקטים המדהימים שיצאו פה בשנים האחרונות. פרויקט ענק של ציורי גראפיטי על החומה המגנה על חלקו המזרחי של היישוב שתולה שבגבול הצפון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עמוד – אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק”מ ומקורותיו מנחל מירון. הוא חוצה את הגליל והעליון, מגיע עד הגליל התחתון ובסיומו נשפך אל הכנרת. מפאת אורכו, את המסלול לאורך הנחל אפשר לעשות במקטעים שונים ומשתי כניסות קיימות – אחת צפונית והשני דרומית יותר. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.