Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת תורמוס ההרים בנעורה

ממש לא רחוק מעפולה תוכלו למצוא אולי את הפריחה המרשימה ביותר של התורמוסים מול נופי עמק חרוד והגלבוע מערבית לנעורה. ממש בגבול של שמורת גבעת המורה בצד המזרחי שלה תמצאו את הפריחה הסגולה/כחולה עם מרבים עצומים שצובעים כאן את כל הגבעה בסגול.  פריחת התורמוסים היא פריחה מרשימה וכל כולה סגולה, כחולה ולבנה. התורמוס פורח בין פברואר למרץ תלוי במזג האוויר של אותה שנה.

אין כאן מסלול מסודר או סימון שבילים אך שלט קטן “שביל התורמוסים” יוביל אתכם היישר אל תוך הקסם הזה. ניתן להגיע למקום עם רכב פרטי אך חשוב לציין שבעת הגשמים הדרך יכולה להיות בוצית ולא עבירה לכל רכב. יש כאן פריחה מגוונת ומאוד צבעונית של עוד שלל פרחים שיוצאים בתקופה הזו: עיריות, כלניות, מקור החסידה ועוד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “שמורת תורמוס ההרים בנעורה”.

אם אתם רוצים להמשיך לטייל באיזור:

פארק חי העמק – פארק עירוני עפולה – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד פארק חי העמק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הרקפות מגדל העמק – בצד הצפוני של מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות בגווני סגול, לבן וורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

עין יזרעאל – עין יזרעאל הוא מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף הגלבוע – כתף שאול וחוות הרוח – מעל לבקעת בית שאן וכל איזור עמק חרוד יש המון תצפיות שנמצאות על הר הגלבוע ודרך נוף הגלבוע. אם אתם נמצאים באיזור הזה – תעשו טובה ותקפצו לאחת התצפיות המרהיבות שתראו בזמן הקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מעיין חרוד – גן לאומי מעיין חרוד הוא אחד הפארקים המקסימים בהם ביקרנו, וביקרנו בהרבה. מדובר בפארק נופש למרגלות הר הגלבוע שלכל אורכו זורם פלג מעיין הנובע ממערה אליה ניתן להגיע בטיול קצרצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת גדעון – בריכת גידעונה נחל חרוד‎ – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. כדי להגיע אל תחילת המסלול שאורכו סך הכל 2 ק”מ  (אפשר גם פחות) מכביש 71 פונים לכיוון הגן הלאומי והיישוב גדעונה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
כנסיית ההשתנות – הר תבור  – בגובה של 562 מעל פני הים ניצב לו הר תבור בלב הגליל התחתון. לא משנה מאיפה ולאן תסעו באיזור עמק יזרעאל, את הר תבור תראו ממרחקים. צורתו העגולה הייחודית של ההר אינה מאפשרת לנו להתבלבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה – בשנת 2009 ביקר בישראל האפיפיור בנדיקטוס ה 16 ובזמן ביקורו הוא ערך טקס מיסה המוני בקצה הר הקפיצה שנמצא בכניסה לנצרת בגובה של 397 מטר מעל פני הים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
נחל קיני במורדות רמות מנשה – צומת מגידו – במורדות של רמות מנשה ישנו נחל בשם נחל קיני לא רחוק מצומת מגידו. יש כאן מסלול נהדר שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים. רוב המסלול הוא מוצל ועובר ליד המעיינות שיוצרים כאן פינות מקסימות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.