Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע נחל פולג

שמורת טבע נחל פולג נמצאת צפונית לכון ווינגייט, השמורת מאפשרת לנו לצאת לטיול ברכס כורכר אל מול קו הים, פריחה עונתית מרשימה של אירוס הארגמן ועוד פרחי בר נוספים ודיונות חול שהילדים לא ירצו להפסיק להתגלגל בהם. ממש לצד העיר ישנה פנינת הטבע המקדימה של שמורת הטבע נחל פולג. הטיול בשמורה הוא אופציה נהדרת שמאפשרת לנו לצאת לטיול קליל בנוף מקסים עם אטרקציה מיוחדת של גלישת חולות עבור הילדים.

במהלך הטיול ההליכה היא על דיונות חול לצד הבריזה והנוף של הים. חשוב לציין כי אין צל וכל המקום חשוף לשמש. הטיול במסלול הוא מסודר ומסומן היטב ושבילי ההליכה בו הם חוליים, ההליכה בהם אינה קשה אך הם אינם מתאימים לטיול עם עגלה. למי שרוצה ישנה גם אפשרות לשלב את הטיול עם ירידה ורחצה בחוף הים.

אפשרויות הטיול בשמורת טבע נחל פולג

מסלול מעגלי – הטיול המעגלי בשמורת פולג מתחיל מחניון וינגייט ואורכו כ 2 ק”מ, הוא מתחיל בסימון שבילים כחול, אדום וחוזר חזרה לרכב עם הירוק. מהחניה בשמורת טבע נחל פולג תחפשו את השער שיוביל אתכם אל השמורה. מיד בתחילת המסלול אתם תפגשו את רכס הכורכר הגדול ותוכלו כבר להבחין בנוף הפנורמי שנפרס מולכם ובשפך של נחל פולג אל הים. נצעד כ 400 מטרים על השביל הכחול עד להגעה לצומת שבילים כחול שחור – כאן נמשיך עם הכחול כ 450 מטרים עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום. כאן נפנה שמאלה עם האדום ונצעד כ 400 מטרים עד לצומת שבילים אדום ירוק.

כאן נפנה שמאלה עם הירוק. השביל הירוק יפגיש את הילדים עם דיונות החול הגדולות שהן האטרקציה המרכזית עבורם כאן. הם יוכלו לטפס ולגלוש בלי סוף ואתם תוכלו לשבת למנוחה ולהביט בנוף המקסים של כל רצועת החוף שמולכם. אם תביטו היטב על החול במקומות שכף רגל אדם אינה דרכה בו עדיין, תוכלו להבחין בעקבות של בעלי חיים שונים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת נחל פולג.

מסלול קווי – גם כאן הטיול הקווי בשמורת פולג מתחיל מחניון וינגייט ואורכו כ 1.7 ק”מ. נצעד כ 30 מטרים על הכחול ובצומת סימון שבילים כחול ירוק נפנה שמאלה עם הירוק. על השביל הירוק נצעד כ 700 מטרים וכאן נהנו מהאטרקציה המרכזית של המקום – דיונות החול.  תתנו לילדים לטפס ולגלוש בלי סוף ואתם תוכלו לשבת למנוחה ולהביט בנוף המקסים של כל רצועת החוף שמולכם. חפשו יחד עם הילדים את העקבות של החיות שגרות ממש כאן על דיונות החול.

סיום ההליכה עם השביל הירוק נגיע אל צומת סימון שבילים ירוק אדום, כאן נפנה ימינה עם האדום שיוביל אותנו על רצועת החוף כקילומטר עד להגעה לרכב השני. המסלול הקווי מצריך הקפצת רכבים לנקודת סיום. נקודת הסיום היא בחוף פולג. לצד השילוט של רשות הטבע והגנים. לנקודת התחלה תוכלו לרשום בוויז: שמורת נחל פולג. לנקודת סיום תוכלו לרשום בוויז: חוף פולג נתניה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אגמון פולג – אגמון ומחצבת אודים – מסלול מעגלי קצר באגמון שהוא מוקד עליה לרגל לציפורים כולל פריחה יפהפייה של צמחייה מגוונת, שלטי הסבר על הצומח וישנם אזורי תצפית מסודרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע אודים – במושב אודים תוכלו להגיע אל פנינת טבע שהופכת לאטרקטיבית במיוחד בעונות הסתיו והחורף. טיול קצרצר בין מרבדי הפריחה המרהיבים של החצבים או הנרקיסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת האירוסים נתניה – שמורת האירוסים של נתניה כאן פורח אירוס הארגמן המיוחד. פריחת האירוסים היא בשיאה בחודשים פברואר-מרץ (משתנה מעט) יש כאן מסלול מקסים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק שלולית החורף – בריכת דורה בנתניה – בחלקה הדרומי של העיר נתניה נמצאת שלולית החורף שידועה גם בשם בריכת דורה. בריכה זו היא השניה בגודלה מבין בריכות החורף במישור החוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים כולל נקודות תצפית עוצרות נשימה מרכס הכורכר הגבוה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.