Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע בני ציון

בלב השרון נמצאת לה שמורת טבע קטנה שכוללת שתי גבעות כורכר ושמה שמורת טבע בני ציון. השמורה משמרת קרקעות חמרה והיא מבין הגדולות שיש כאן באיזור מישור החוף. בחודשים ינואר עד מרץ אפשר למצוא כאן מגוון רחב של פריחה מרשימה גם של מינים שנמצאים בסכנת הכחדה.

בגלל שמדובר על שמורת טבע יחסית קטנה יש בשמורה מסלול המסומן בסימון שבילים כחול, ואורכו המלא של המסלול מסתכם בכ 400 מטרים הליכה לכיוון. אומנם הטיול כאן לא יקח לכם יותר משעה אבל השמורה היא מקור עליה לרגל בחודשי הפריחה ולכן כמות הפעמים שתעצרו לצד הפרחים תאריך לכם את זמן הטיול. בשמורת הטבע בני ציון תמצאו את כל פרחי הבר בשלל הצבעים: הכלניות האדומות, רקפות הסגולות ורודות, סביונים בשלל צבעים, תורמוס ארצישראלי, צבעונים אדומים, סחלבים ועוד. אל השמורה ניתן להיכנס גם מהצד המערבי וגם מהמזרחי.

זה לא משנה מהיכן תכנסו תוכלו מיד לראות את השילוט וסימון השבילים אחרי חנית הרכב. רשות הטבע והגנים דואגת לתחום את השבילים עם חבלים בתקופת הפריחה ומומלץ ללכת אך ורק בהם כדי לשמור על הצומח. כאשר תעמדו בראש הגעה תוכלו לראות את נוף שטחי החקלאות שסביבכם. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז שמורת טבע בני ציון.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי חוף השרון שביל המצוק – גן לאומי חוף השרון נמצא באזור שפיים על מצוק כורכר שנישא לגובה של כמה עשרות מטרים ועובר בסמוך לחוף הים. הקרבה של השמורה לים וגובה המצוק יחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות התוכים בכפר הס – עצירה קצרה להתרעננות הכוללת חיות ופיקניק קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה | תל ארשף – רשות הטבע והגנים – גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל חדרה – טיילת הליכה מונגשת לעגלות עם מזרקות מים ושעשועים לילדים. אזור מושלם לבילוי ולפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.