Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיין בשביל החמישה

נכון לחודש אפריל 2024 הבריכה הרוסה וכל מה שיש במקום זה נחל קטנטן שזורם. בלב השדות החקלאים של המושב שדמות הדבורה שנמצא בגליל התחתון נובע מעיין שדמות הדבורה. לאחר מבצע צוק איתן קיבל המעיין את שמו החדש -מעיין בשביל החמישה, לזכרם של 5 נופלים במבצע. אם אתם מחפשים מקום שקט, באווירת טבע רגועה עם מקור מים לימים חמים ופיקניק לצידם, זה המקום בשבילכם. 

מעיין בשביל החמישה זורם אל בריכת מים קטנה. בריכת המים היא נמוכה ורדודה, בנויה בצורת מחומש ומעליה צינור שמזרים מים. בקרבת המעיין יש ספסלי פיקניק רבים תחת העצים, כך שיש כאן גם המון צל. בצמוד אל הבריכה תראו מבנה ישן שהוא בעצם מבנה השאיבה הישן של המקום. אל המעיין מגיעים עם הרכב, בחנייה שצמודה אל המקום, ללא צורך בהליכה מרובה. 

הנסיעה אל מעיין היא בחלקה בדרך חקלאית בתוך המושב. הדרך היא עבירה לכל רכב, מלבד ימים בוציים מאוד שלאחר גשמים. לאורך הנסיעה תוכלו לראות את הר התבור המרשים שילווה אתכם עד לרחבת החנייה לצד המעיין. כמה צעדים ואתם במים. 

מעבר להיותו מקום מרענן ומתאים לפיקניקים, המעיין בשדמות הדבורה הפך לגן זיכרון לזכר חמישה חיילי צה”ל שנפלו במבצע צוק איתן. שמות החמישה: סמל ארז שגיא בן 19 מקריית אתא חטיבת גבעתי, סמל ברקאי ישי שור בן 21 מירושלים חטיבת כפיר, סמל דור דרעי בן 18 מירושלים חטיבת כפיר, סמל דניאל קדמי בן 18 מצופים חטיבת כפיר וסמל נדב ריימונד בן 19 משדמות הדבורה חטיבת הצנחנים – יהיה זכרם ברוך. אי אפשר לפספס את מטרת המקום, הכול פה מלא בשילוט המסביר את סיפור הקרב של הנופלים וגם את ההיסטוריה של מעיין שדמות הדבורה משנת 39. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מעיין בשביל החמישה דרך חקלאית שדמות הדוברה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין שרונה – במורדות הגליל התחתון לכיוון הכנרת נובע מעיין שמימיו נשפכים היישר אל בריכה בצורת אליפסה במרחק הליכה קצר מאוד מהרכב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חאן ופארק דרך העץ – פארק קמפינג ואטרקציות – אל מול נוף הר תבור שנמצא בגליל התחתון, בתוך מושב שדמות הדבורה נמצא פארק אטרקציות שכולו סביב עולמות העץ, ובתוכו מגוון אפשרויות לינה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קאזאן – מעיין שנמצא בתוך כפר כמא הצ’רקסי וסביבו יש ספסלי פיקניק, גישה לנכים, בריכת שכשוך גדולה ורדודה וכל זה אל מול נופי הר התבור – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר שבפסגתו יש תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים, מנזר שתקנים מיוחד ותצפית מרשימה מראש ההר – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

יער שוויץ – מגוון מסלולי טיול, נקודות מסודרות לפיקניק ותצפיות מרהיבות אל הכנרת והאזור – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה – כניסה לבריכות חמות עם הילדים במקום שהוא מפתיע במיוחד – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין פוריה – תצפית נוף על כל אזור דרום הכנרת וגם מעיין מושלם אחד – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

דרך נוף יער בית קשת מסלולים ותצפיות – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה שבו עוברת דרך נוף עבירה לכל רכב הכוללת מסלולים, פינות מנוחה יפות ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.