Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הקשתות במבוא חורון

בית הקשתות הוא מבנה מרשים שנותר לנו כאן מהתקופה הרומית ששימש כבית מרחץ. בחזית המבנה שבחלקו הקדמי תוכלו לראות ארבע קשתות שחלקן עברו שיפוץ ושימור על ידי רשות העתיקות ובתוך המבנה שלוש קשתות. בגלל שהמבנה מלא בקשתות מכל כיוון אליו תסתכלו הוא קיבל את שמו “בית הקשתות”. הוא נמצא לא רחוק מהיישוב מבוא חורון שבעמק איילון וניתן להגיע מבית הקשתות הישר אל פארק איילון קנדה שם יחכו לכם מסלולי הליכה, נופים ופריחה עונתית.

בחלק הפנימי אחורי של בית הקשתות ישנה באר עמוקה – ביר עבד אל חמיד, מהבאר יוצאת נקבה שמימיה זורמים הישר אל בית הקשתות, למעשה עד היום תוכלו לראותה בצד המערבי של המבנה. בימי החורף החלק הפנימי מתמלא במים שגולשים גם לחלק החיצוני. בימי החורף והאביב כל האיזור מסביב לבריכה נצבע ירוק, מתמלא בפריחה ומתעורר לחיים. בשנת 2019 המקום עבר שימור ושחזור בחזיתו. בחודשי הקיץ וסתיו המבנה ריק ממים – טרם הגעתכם מומלץ לבדוק האם מלא או לא.

דרכי הגעה לבית הקשתות

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מעיין בית הקשתות מבוא חורון. הסבר נסיעה: לנסוע על פי ההסבר הבא: במחלף ללטרון בכביש 1 נפנה אל כביש 3 עם השילוט לכיוון הישוב מבוא חורון. כ 800 מטרים לפני הפניה ימינה למבוא חורון נפנה לדרך עפר ימינה בסימון שבילים כחול. נזהה את הפניה לפי מטע השקדיות שנמצא בצד ימין של שביל העפר ואת תוואי נחל כפירה בצד שמאל של שביל העפר.

על שביל זה ניסע כאשר אחרי כמה מטרים נראה בצד ימין את מאגר המים מבוא חורון של מקורות וסביבו גדר. לאחר נסיעה של כ 1.1 ק”מ נפנה ימינה עם שביל העפר עדין בסימון הכחול ועד מהרה יהפוך לשחור. לאחר הפניה ניסע כ 600 מטרים נחצה מעבר בקר ונחנה את הרכב לצד השלט של קק”ל המורה על המשך דרך 4*4 לדרך הרומית. מכאן נצעד על סימון שבילים כחול “דרך התמר” כ 250 מטרים ונגיע אל בית הקשתות.

אפשרות נוספת להגעה לבית הקשתות למי מכם שיש 4*4: ניתן לפנות ימינה בצמוד לשער הכניסה לישוב מבוא חורון בסימון שבילים שחור, ניסע כ 450 מטרים עם הרכב ונחצה את נחל כפירה, ובצומת ה T נפנה ימינה וניסע כ 650 מטרים כאשר בדרך נעבור את מעבר הבקר. בשלב זה נפנה ימינה בסימון שבילים כחול ולאחר כ 250 מטרים נגיע אל בית הקשתות.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

בית הכנסת ההולנדי במבוא חורון – בפאתי היישוב מבוא חורון ניצב בית כנסת מיוחד במינו, שיחזור מדויק של בית כנסת שהוקם בשנת 1900 בכפר טרבורג שבהולנד, ונחרב כליל על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. בית כנסת מבוא חורון המשוחזר הוא יצירת פאר אדריכלית ואות להנצחה ותקומה מחדש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק איילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון ובו מגוון מסלולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – מרכז מבקרים מיוחד שממחיש בצורה אינטראקטיבית ומרגשת מאוד את ההיסטוריה החשובה של האזור בתקופת מלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר – בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן – בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך הטיול פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון, והוא מספק חוויה של טיול משפחתי קליל בנוף מקסים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר בפארק ניתן למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים לצד שולחנות פיקניק מוצלים וגם היסטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים ויוצר מראות נוף מרהיבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.