Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל שוכה גבעת התורמוסים

בעמק האלה שוכן לו הר ועליו ישנה פריחה מרהיבה של אחד הפרחים היפים בטבע – תורמוס. לצד הפריחה ישנם מסלולי הליכה, עתיקות ותצפית. שביל הליכה המוביל אל פסגת תל שוכה הישר אל גבעת התורמוסים בהליכה נוחה וקלילה. תל שוכה נזכרת כאחת הערים שנכבשו על ידי יהושע בן נון יחד עם ערי הממלכה: עדולם, עזקה, ירמות ושעריים. 

פריחת התורמוסים היא פריחה מרשימה וכל כולה סגולה, כחולה ולבנה. התורמוס פורח כאן בין מרץ לאפריל תלוי במזג האוויר של אותה שנה ובאיזה איזור. בארצנו הקטנה יש 7 סוגי תורמוסים, הנפוצים ביניהם הם: תורמוס ההרים ותורמוס ארץ ישראלי. פריחת התורמוס מרשימה בעיקר בגלל שהיא מונה בין 10-20 פרחים הפונים לכיוון השמש ונפתחים לפי הסדר מלמטה למעלה. יתרה מזאת בכתבי הרמב”ם מיוחסות לתורמוס סגולות רפואיות! 

הטיול כאן מתחיל מהחניה הסמוכה לכביש 375 בסימון שבילים כחול, המסלול מעגלי ואורכו 1.5 ק”מ. הדרך תוביל אתכם לאחר ה 600 מטרים לנקודת הפריחה ממנה נשקף נוף מקסים על האיזור כולו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “תל שוכה גבעת התורמוסים” בצומת האלה פונים שמאלה אל כביש 375 ולאחר 2 ק”מ פונים ימינה בסימון שבילים שחור.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שביל הבארות והבורות – פארק בריטניה – אחד המסלולים היותר מוכרים של פארק בריטניה הוא שביל הבארות והבורות. השביל הוא שביל מעגלי, מתאים למשפחות ולכלבים, חלקו הקטן מוצל ואורכו 3 ק”מ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – טיול מערות חוויתי – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מיליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.