Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער צרעה (יער הנשיא): טיול בטבע לכל המשפחה

יער צרעה הוא פנינה ירוקה בלב שפלת יהודה, מצפון לעיר בית שמש, והוא מציע מגוון רחב של אפשרויות טיול לכל המשפחה. היער הוא ענק, משתרע על שטח של כ-11,000 דונם, ובשטחו נקודות עניין רבות: תצפיות אל נוף מרהיב, ארכיאולוגיה מרתקת, צמחייה ופריחה מגוונת, חניוני יום מסודרים, מסלולי הליכה ודרכי נוף לנסיעה. כל אלה הופכים את יער צרעה לאטרקטיבי עבור מטיילים באזור ירושלים ושפלת יהודה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער צרעה.

יער צרעה, המוכר גם בשמו יער הנשיא, משתרע על שטח גדול בין צומת שמשון לצומת נחשון. בשטח היער עוברים מסלולי טיול להליכה ודרכי נוף שבהן תוכלו לטייל עם הרכב. ביער עוברות גם שתי דרכי נוף שמתאימות לרכבי שטח 4*4. הטיול במסלולים השונים עובר מול הנוף, עם נקודות עניין נוספות שתפגשו בדרך. גם רוכבי האופניים יוכלו ליהנות מרכיבה בדרכי הנוף העוברות ביער. בעונת האביב ובחורף היער מתמלא בפריחה מגוונות והופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד. בין הפרחים הרבים שפורחים כאן תפגשו: רקפות, נרקיסים, כלניות, נוריות, סתווניות וסחלבים.

דרך הפסלים ביער צרעה

דרך הפסלים חוצה את יער צרעה ואורכה כ-9 ק”מ. הדרך, כשמה, מעוטרת בפסלים גדולים ומרשימים מאוד שמשתלבים בצורה נהדרת עם הנוף. בדרך הפסלים תפגשו נקודות תצפית יפהפיות שאחת המסודרות והיפות שבהן היא מצפה צרעה. מהמצפה נשקפים נופי הרי ירושלים, נחל שורק וגם תל צרעה. במהלך הנסיעה שלכם תגיעו אל מספר חניונים מסודרים שמתאימים לעצירה נעימה, ביניהם: חניון אריק באואר וחניון הקיפוד שהוא חניון מונגש לבעלי מוגבלויות.

במהלך דרך הפסלים, המסומנת בסימון שבילים ירוק, תגיעו לצומת פיצול שבה תוכל לסטות מהדרך ולהגיע אל מצפור הר תנופה שמספק עוד תצפית יפה לכיוון נוסף, וצופה אל נופי דרך בורמה. כדי להגיע את מצפה הר תנופה יש לסטות אל המסלול המסומן שחור, ולאחר נסיעה של כחצי קילומטר להמשיך בנסיעה של עוד כ-1 ק”מ עם סימון כחול.

שביל רכס שמשון

שביל שמשון הוא מסלול הליכה שיוצא ממצפה צרעה ומגיע עד לפסגתו של תל צרעה, המתנשא לגובה של כ-300 מטר. אורכו של שביל שמשון כ-1.5 ק”מ, שבמהלכם תיהנו מטיול בתוך נופי היער, בצל העצים, עם פריחה עונתית מגוונת. במהלך הטיול בשביל תפגשו שלטים עם ציטוטים מקראיים על אירועים מחייו של שמשון. בדרך יש גם חניוני יום מסודרים שמתאימים לפיקניק. אל מרגלותיו של תל צרעה ניתן להגיע גם בנסיעה בדרך הפסלים. מהחניה למרגלות התל יוצא שביל הליכה קצר שעולה לראש התל. 

תל צרעה

תל צרעה הוא תל קדום שהיווה ככל הנראה את מיקומה של צרעה המקראית. בתל אותרו ממצאים ארכיאולוגיים חשובים ונמצאו בו קברים, מערות, בורות מים, גיתות, פסיפסים ועוד. הממצאים מספרים שהתל היה מיושב במספר תקופות לאורך ההיסטוריה ועל פעילות חקלאית ענפה שהתרחשה בו. בראש התל נבנו שני קברים המייצגים את שמשון ואת אביו.  מפסגת התל נשקף נוף פתוח מרהיב הצופה אל הרי ירושלים והשפלה.

חניונים ביער צרעה

חניון הקיפוד, חניון ע”ש רמי גול, חניון הסוהר, חניון סופי, חניון החרוב, חניון הזיתים, חניון ללוש. בכל החניונים בוצעה הנגשה של החניה ויש בהם שולחנות פיקניק מונגשים. יער צרעה פתוח למטיילים בכל עונות השנה, הכניסה אליו היא ללא תשלום ומומלץ לבקר בו במיוחד בעונות הפריחה. ניתן לשלב את הטיול שלכם ביער עם פיקניק, רכיבה על אופניים ועוד.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

אתר לאומי הקסטל – הר מעוז – בגובה של 779 מטר מעל פני הים בכניסה לירושלים שוכן לו אתר לאומי הקסטל. אתר הקסטל הוא האתר בעל חשיבות אסטרטגית בדרכם של השיירות לירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, עתיקות ואיזורי פיקניק רחבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. בטיול שלכם כאן תפגשו מעיינות וגם ניקבת מים שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים, פינות פיקניק יפהפיות עם המון צל לצד מבנים היסטוריים. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.