Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל אילן: מסלול פריחה ונוף לכל המשפחה

שביל אילן נמצא בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, והוא מאפשר לנו לצאת לטיול מעגלי שעובר בין נופי טבע פתוחים, פריחה מגוונת עונתית, תצפיות מרשימות על עמק יזרעאל והאזור ונקודות עניין נוספות. שביל הטיול יוצא מהחניון הקטן, בין עצי האלון, שבו נמצא אתר הנצחה לזכרו של אילן גבאי. כבר בחניון תוכלו לפגוש נקודת עניין מיוחדת – עץ האלון הגדול המיוחד. המסלול מוגדר כמסלול קל שמתאים לכל המשפחה, הוא מעגלי ואורכו המלא הוא כ-1.5 ק”מ.  

עץ האלון הגדול שאותו אי אפשר לפספס ממוקם במרכזו של אתר ההנצחה לזכרו של אילן גבאי, שממוקם לפני הכניסה אל המסלול. אילן ז”ל נולד ב 1984, יליד טבעון, ששירת בצנחנים ונפל במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. בחניון תוכלו למצוא מספר ספסלי ישיבה, נדנדות לילדים ופינות צל נהדרות לפיקניק. בעונת הפריחה כבר בחניון תוכלו ליהנות ממראה של פריחה מגוונת של: כלניות, רקפות, שום שורשי ועוד. עד לשנת 2007 עץ האלון הגדול החזיק את התואר “העץ הגדול ביותר מבין אלוני התבור בארץ” – גובהו כעשרה מטרים והיקף גזעו הוא 530 ס”מ, כיום תוכלו למצוא סביב העץ מתכות ברזל ועמודים שתומכים בו ומשמרים אותו. 

שביל אילן מסלול מעגלי

מסלול הטיול המעגלי מסומן בסימון שבילים ירוק ולאחר מכן הוא מתחבר למסלול הכחול שיקח אותנו חזרה עד לנקודת ההתחלה בחניון האלון הגדול. את הטיול בשביל אילן ניתן להתחיל מהסימון הירוק ולהמשיך בכחול, או להתחיל מהסימון הכחול ולסיים בירוק. אחד מהם יוצא מימין לחניון ומסתיים בשמאלו והשני להיפך, אבל שניהם יקחו אתכם אל אותו הטיול. 

תיאור מסלול, יציאה מהשביל המסומן ירוק: שביל ההליכה בסימון שבילים ירוק יוצא מצידו הימיני של העץ (אם אתם עם הפנים אליו וגבכם אל החניון). נכנסים אל תוך השביל לאחר מעבר הבקר ומתחילים בצעידה פשוטה שלעיתים עוברת בין מקטעי סלע ולעיתים בשביל נוף פתוח. חלקו של השביל במגמת עלייה קלה, ואורכו המלא של המקטע הירוק הוא כקילומטר אחד. השביל הירוק יוביל אתכם אל “מצפה שרון” שנמצא לצד עץ אלה אטלנטית מיוחד – בעץ הזה יש חור בתוך גזעו שניתן לזחול ולעבור דרכו. 

מצפה שרון הוקם לזכרו של שרון חן שנולד בקיבוץ אלונים ובו הוא גם גדל. שרון היה רוכב אופניים מקצועי, חבר נבחרת ישראל ואלוף הארץ באופני כביש. שרון התגייס לשירות צבאי ביחידת אגוז למרות היותו ספורטאי מצטיין, ונפל בעת מילוי תפקידו. משפחתו החליטו על תרומת אביריו לחמישה אנשים. את מצפה שרון הקימו חבריו בצוות אגוז ובני קיבוץ אלונים. מהמצפה אפשר לקבל נקודת תצפית מרהיבה אל עבר שטחי עמק יזרעאל הפתוחים אותם אהב שרון ורכב בהם. במצפה שרון יש גם מספר ספסלי ישיבה למנוחה מול הנוף. 

ממצפה שרון נפנה עם סימון שבילים כחול שיוביל אותנו בחזרה אל נקודת ההתחלה. אורכו של קטע ההליכה בסימון שבילים כחול הוא כ 500 מטרים בלבד. גם בחלק הזה של המסלול תיחשפו לפריחה מגוונת עונתית ונוף פתוח מרשים. למי מכם שרוצה יכול לצלוח את המסלול גם בדרך ההפוכה להתחיל בכחול ולסיים בירוק לפי בחירתכם. בנוסף חשוב לציין כי מיד לאחר הגשמים המסלול בשביל אילן עלול להיות בוצי ומחליק. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “אנדרטה לזכר אילן גבאי”. הוויז יוביל אתכם דרך הכניסה של ישוב אלונים בתוואי דרך חקלאית, קחו בחשבון שלאחר הגשמים היא עלולה להיות בוצית ופחות נגישה. דרך נוספת להגעה לכאן היא מתוך קרית טבעון – לנקודת וויז לחצו כאן.

דרכי הגעה לשביל אילן

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “אנדרטה לזכר אילן גבאי”. הוויז יוביל אתכם דרך הכניסה של ישוב אלונים בתוואי דרך חקלאית, קחו בחשבון שלאחר הגשמים היא עלולה להיות בוצית ופחות נגישה לרכבים פרטים. דרך נוספת להגעה לכאן היא מתוך קרית טבעון אליה יותר נוח להגיע לאחר הגשמים – לנקודת וויז לחצו כאן.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא. יער מקסים שבו עובר שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פריחה בגבעת חציר – בגליל התחתון בסמוך לישוב מנשייה א זבדה בצפון עמק יזרעאל מתנשאת לה גבעה קטנה ומלאה במגוון רחב של פריחה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ומגוון רחב של מערות מרשימות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

סהרונים בדרך הטמפלרים – רחוב החלב – בעקבות הקמת הרכבת העמק בשנת 1950 על ידי העות’מאנים והקמת תחנת הרכבת באיזור, פותחה דרך הטמפלרים או בשמה הנוסף מילכשטראסה – רחוב החלב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל יקח אתכם לטיול מעגלי קל אל מול נופי האזור ומספר נקודות תצפית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח ובה היו חיים בני המנזר הכרמליטי. כיום עובר כאן מסלול טיול נגיש לצד נחל ציפורי שזורם ואזור מדשאות רחב לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים, בכביש העולה לקרית טבעון, קק’ל בנו פארק לאורכו של נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים, כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – מסלול טיול קליל ונגיש שיקח אתכם לטיול בין תחנת רכבת העמק שהפכה אטרקציה לילדים ואל מעיין שנובע לתוך בריכת מים מרעננת בימי הקיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.