Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק האגם האקולוגי בהוד השרון: פארק נחל הדר

בשטח של כ 1,400 דונמים, בלב העיר הוד השרון, נמצא האגם האקולוגי הגדול במדינה. מסביב לאגם הוקם פארק עירוני מתוך חזון לשלב את ערכי הטבע והסביבה במרכז העיר. בפארק שולבו אזורי עניין וביניהם טיילת הליכה נגישה, פינות ישיבה מסודרות, מרחבי דשא, נקודות תצפית על עופות נודדים ועוד. כיום מהווה הפארק ריאה ירוקה ופתרון נהדר למי שמחפש מקום לבלות בו עם הילדים או לצאת לטיול קליל וליהנות מהנוף.

בפארק יש מספר גשרים צפים מעל האגם המוסיפים לטיול אווירה פסטורלית נהדרת ומאפשרים טיול חווייתי. ברחבי הפארק פזורים ספסלי ישיבה רבים ומרחבי דשא גדולים. בשטח הפארק נמצאת עגלת קפה: עגלת קפה ללי ובה שולחנות לצד האגם. החיסרון היחיד עבור המטיילים בפארק בימי הקיץ החמים הוא העדר צל נרחב. 

האגם האקולוגי נחנך לראשונה בשנת 2018. מי האגם עוברים תהליך טיהור אקולוגי ייחודי במסגרת פרויקט “גאולת הירקון”. הפרויקט כולל תכנית לשיקום ושיפור המים בנחל הירקון. תהליך הטיהור מתחיל במכון הטיהור העירוני, משם המים זורמים דרך אגני האחו-לח שבהם צמחים ייחודיים מסייעים בטיהורם, וממשיכים לזרום לאורכו של תוואי נחל הדר עד לנחל הירקון, תוך תרומה לשיקומו. הפארק קיבל את שמו הנוסף פארק נחל הדר מפאת העובדה שנחל הדר זורם מצדו המזרחי. 

ביקור בפארק הינו חווית טבע ייחודית ומהנה לכל המשפחה ומסביב לפארק ניתן ליהנות מסיור במגוון אתרים נוספים כמו: גבעת הכלניות, הר הזבל, האגנים הירוקים (אחו-לח), האתר הארכיאולוגי תל קנה, תוואי נחל הדר המשוקם ועוד. הנחל מהווה בית גידול ואף משחזר את החיים שהיו קיימים כאן באזור בעבר. בנחל ניתן לראות ברווזים, ברבורים ועוד מיני עופות בעיקר בעונת הנדידה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז פארק אקולוגי הוד השרון. האגם נמצא מערבית לאזור התעסוקה שרונים נווה נאמן בהוד השרון, למרגלות הר הזבל. 

מסלול אל הר הזבל

עד אמצע שנות ה 90 הר הזבל היווה את המזבלה העירונית של הוד השרון, זו הסיבה שלמקום ניתן השם הר הזבל. ככל שעברו השנים ניתן להר גם השם הר הקיימות. למטיילים בפארק האקולוגי הוד השרון יש אפשרות לצאת למסלול הליכה מעגלי שאורכו המלא מהחניה עומד על כ 2.5 ק”מ. המסלול חוצה את נחל הדר, מטפס על הר הזבל ומגיע אל ראש ההר – שם ישנה נקודת תצפית מרהיבה על כל האזור. מהתצפית ניתן לראות את הפארק האקולוגי ממבט על, ולצפות אל עבר השטחים החקלאים הנמצאים בסביבתו של הר הזבל. 

כמה אפשרויות טיול נוספות באזור:

פארק כל הילדים – פארק ארבע העונות – פארק עירוני גדול עם מתקני שעשועים לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק רעננה – פארק עירוני בשרון – פארק עירוני שמציע מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. הפארק הוא מטופח ומושקע מאוד, שבמרכזו אגם מים יפיפה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.‎

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – בריכות נופרים מיוחדות, מסלולי הליכה נגישים, שטח גדול לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – הפארק ענק, אפשר לבלות בו שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז תוכלו לעצור ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – בשטח של יותר מ 14 דונם בלב העיר פתח תקווה תוכלו למצוא פארק עירוני נהדר לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואזורי פיקניק. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – אזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.