Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סהרונים בדרך הטמפלרים – רחוב החלב

בעקבות הקמת הרכבת העמק בשנת 1950 על ידי העות’מאנים והקמת תחנת הרכבת באיזור, פותחה דרך הטמפלרים או בשמה הנוסף מילכשטראסה – רחוב החלב. זהו הרחוב שהיה מחבר בין מושבות הטמפלרים בית לחם הגלילית ואלוני אבא לבין תחנת רכבת העמק בג’למי – איזור אלרואי של היום. לפני שנספר לכם על המקום חשוב לציין כי אין כניסה למסלול הזה בזמן גשמים חזקים בשל סכנת הצפה והחלקה.

השם רחוב החלב ניתן כי בדרך זו איכרי מושבות הטמפלרים היו מעבירים את תוצרת החלב שלהם מדי יום. ממש כאן קק”ל עשתה שימור אקולוגי בעקבות סחיפת הקרקע ואף קריסת עצי יער כמו אלון התבור בעקבות כך. כדי לטפל בנושא הזה ולמנוע סחף בערוץ בעת חורפים גשומים ולשם שמירת המים לצורך חקלאות מקומית, בנתה קק”ל סכרונים דמויי סהר. הסכרונים האלו גורמים לזרימה לזרום בצורה מבוקרת ולא לבצע סחיפת קרקע. בתוך ערוץ הנחל תוכלו לראות שנטעו כאן עצי תאנה, חרוב, תות, זית ועוד.

מסלול ההליכה שכאן עובר בתוך יער אלוני תבור, בתקופת השלכת המסלול כאן עוצר נשימה בצבעי כתום, צהוב וחום. בתקופת הפריחה תוכלו למצוא כאן גם את כלניות, כרכורים, רקפות ועוד פרחי בר שונים. המסלול כאן הוא קווי ולכן יש צורך בהקפצת רכבים. אם אתם עם רכב 1 ניתן ללכת הלוך וחזור כמה שתרצו. אורכו של המסלול המלא הוא 1.5 ק”מ. הוא מתחיל ברחוב מרווה 2 ומסתיים ברחוב השקדים 1. כבר בתחילת המסלול תוכלו לפגוש את השלט שמסביר לכם על המקום אליו הגעתם, לאחר הליכה של בערך קילומטר תוכלו לעבור את איזואר הבוסתנים, חורשת האקליפטוס ואת הסהרונים שנבנו כאן. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: מרווה 2 קרית טבעון. כדי להגיע לסיום המסלול יש לרשום: השקדים 1 קרית טבעון.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

חורשת השומרים יער לנדוי – קריית טבעון – בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, בדיוק באיזור בו נפתח הנוף לכיוון העמק ישנו מסלול העובר על תוואי שביל עמק יזרעאל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אילן – אתר הנצחה לזכר אילן גבאי – שביל אילן נמצא בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין נופי היער, בין הפריחות שבמהלכו מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. כל זה לצד מסלול נגיש העובר בתחנת רכבת העמק המשוחזרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.