Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 32 שביל ישראל מבירכת צפירה למצדה

מקטע 32 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בחניון לילה ברכת צפירה וממשיך מזרחה על סימון שבילים אדום. בשלב מסויים מגיעים אל אנדרטה לזכרו של משה שחר חייל שנהרג במקום במהלך טיול. מכאן ממשיך השביל במגמת עליה עד לנקודה בה נוכל להגיע לבמת השוליים ולראות באופק את ים המלח ואת מצדה. מכאן ממשיך השביל לכיוון דרום לנחל ענבה בירידה תלולה מאוד. לאחר ההגעה לנחל ענבה, נחצה אותו ונתחיל במגמת עליה על סימון שבילים כחול. רוב הדרך על השביל הכחול היא הליכה מתונה חשופה לשמש ללא צל עד להגעה לגן לאומי מצדה.

מצדה הייתה המעוז האחרון של לוחמי חירות יהודיים מול הצבא הרומי, יש כאן שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס ועדות אילמת למצור הרומי והסוף הר. ההר הוכרז כגן לאומי ואתר מורשת עולמית של אונסקו בשל הממצאים האכאולוגיים שיש עליו. על ההר תוכלו למצוא את מוזאון מצדה בצידו המזרחי, שם גם עולים דרך שביל הנחש והרכבל. השביל מסתיים בכניסה לגן לאומי וכאן גם יש חניון לילה בצד המערבי שנוח ללון בו לקראת המקטע הבא. 

מה עוד חשוב לדעת?

  • במקטע זה אסור לטייל בזמן שיש סכנת שטפונות.
  • הכניסה לגן לאומי מצדה בתשלום נפרד.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.