Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצוק ארסוף קדם - גן לאומי חוף השרון

גן לאומי חוף השרון נפרס לאורך קו החוף מגעש, מחלף שפיים ועד לחוף ארסוף קדם ומצוק הכורכר שנישא לגובה של כמה עשרות מטרים ועובר בסמוך לחוף הים. המסלול במצוק ארסוף קדם מציע מסלול מעגלי, חשוף לשמש, במחשופי הכורכר, בין הצמחייה והחי בגן לאומי חוף השרון. יש כאן מספר נקודות תצפית לכיוון הים מה שהופך את המסלול לעוצמתי יותר. שביל טיול נוסף מוכר הרבה יותר נמצא צפונית לכאן בין ארסוף געש מחלף לשפיים – למידע מלא על המסלול לחצו כאן. המסלול המוצע הוא מסלול מעגלי, אורכו המלא כ 2.5 ק”מ, אך ניתן לטייל בו בצורה חופשית בין מגוון השבילים שיש כאן על רכס הכורכר.

מצוק ארסוף קדם נמצא מערבית לגלריה הירוקה – פארק דינה. שביל ישראל עובר בין מצוק ארסוף קדם לבין הגלריה הירוקה. חשוב לציין כי בשנים האחרונות בעקבות מאבק של “שומרי המצוק”, קהילת מתנדבים מקומיים יחד עם עוד גופים נוספים דואגים לשמר את רכס הכורכר שכאן. יש שילוט המקבל את פני המטיילים, הותקנו גדרות המונעים אפשרות של כניסת רכבים לרכס ונבנו שלל פינות חמד לעצירות ביניים. בעלי הקרקעות החליטו, על אף המאבק עם המועצה האזורית, להשאיר את השטחים פתוחים ללא גידור ולאפשר כניסה של מטיילים ומבקרים לשטחם.

הגלריה הירוקה - פארק דינה

פארק דינה היא גלריה של פסלי חוץ שנמצאת בשדות של ארסוף הישנה שנקראת ארסוף קדם. הגלריה הוקמה לזכרה של דינה מנהיים על ידי בני משפחתה. בשטחי השדות יש עבודות אומנות של אמנים שונים מישראל ומחו”ל. כאן תוכלו למצוא פיסול טבעי מעצים, אדמה, פסולת, צינורות ועוד. פסלי האומנות שכאן הן זמניות ומתכלות ולכן הן מפנות מקום לעבודות חדשות כל פעם. מה שהופך את פארק דינה למקום ששווה לחזור אליו כל הזמן להנות מפיסול ואומנות מתחדשת. למידע מפורט על פארק דינה לחצו כאן.

פריחת אירוס הארגמן - האירוסים של גדעון

במהלך הטיול רגע לפני שנכנסים אל תוך השבילים של רכס מצוק ארסוף קדם ישנה נקודת פריחה של אירוס הארגמן. לצד הפריחה ישנה אבן עליה כתוב “האירוסים של גדעון – גדעון להן”. הסיפור מאחורי הכיתוב נחשף לראשונה ברשת על ידי אישתו גילה להן, להלן תמציתו: אי שם בתחילת שנות ה 90 כאשר היה לגדעון מספר רב של פקעות של אירוס הארגמן אותם ירד מסבו. סבו היה אוסף פקעות כתחביב באיזור נתניה שלאט לאט נהרס בעקבות בנייה באיזור. גדעון קיבל אישור מהחברה לגנת הצומח לגדל את האירוס ליצוא בלבד היות ומדובר על פרח מוגן. גדעון הכשיר קרקע מערבית למשק מנהיים ומזרחית לרכס החוף מעל לספינה שזאת האדמה הכי מתאימה לגידול האירוס. 

היה כאן 2 דונם של אירוסים שנשלחו לבורסת הפרחים בהולנד. לאחר שנתיים הוחלט על הרחבת כביש החוף מה שגרם לגדעון להעביר את הפקעות, לימים גילו שהשטח התמלא באירוס הארגמן מה שמסתבר שנשאר פקעות בשטח. לימים החברה להגנת הטבע הכריזה על השטח כשמורת טבע. לכן המשפחה החליטה להקים אנדרטה לזכרו במקום. קישור למכתב המקורי לחצו כאן. 

מה חשוב לדעת

מסלול ההליכה הוא על אבן כורכר חולית ולכן לא ניתן להגיע לכאן עם עגלות. לאחר הגשמים ייתכן והמסלול יהיה בוצי ויש להיזהר יתר על המידה מהתקרבות לקצה המצוק. בשמורה יש מספר מסלולים ולכן שימו לב שאתם בוחרים במסלול שבו אתם מעוניינים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: הגלריה הירוקה – פארק דינה.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי אפולוניה | תל ארשף – רשות הטבע והגנים – גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק אפולוניה – בחופה הצפוני של העיר הרצליה, ליד שכונת נוף ים, נמצא אקו פארק אפולוניה – ריאה ירוקה בלב העיר, שטח טבעי עשיר בחיות בר, תל ארכאולוגי עם שרידים מרשימים של גתות ופסיפסים מלפני 1,500 שנה וערכי טבע נדירים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בני ציון – בלב השרון נמצאת לה שמורת טבע קטנה שכוללת שתי גבעות כורכר של קרקע חמרה ושמה שמורת טבע בני ציון. בין ינואר למרץ יש כאן פריחה מרשימה שאסור לפספס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות התוכים בכפר הס – עצירה קצרה להתרעננות הכוללת חיות ופיקניק קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל חדרה – טיילת הליכה מונגשת לעגלות עם מזרקות מים ושעשועים לילדים. אזור מושלם לבילוי ולפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.