Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול נחל ברק בן אבינעם ופארק אל-פשארה

בתוך תחומו של יער בית קשת חוצה לו נחל קצר שיורד מהר יונה ומסתיים בפארק אל-פשארה שחודש לאחרונה. מדובר על מסלול שאורכו 2 ק”מ בדרגת קושי בינונית, הוא מסלול קווי ומצריך הקפצת רכבים, הוא מוצל כמעט לכל אורכו ומומלץ להגיע עם מנשאים לטובת הקטנים. הר דבורה ונחל ברק בן אבינעם הם שמות מקראים, דבורה הייתה נביאה ובעלה היה ברק בן אבינעם שנקרא לעמוד בהובלת צבא ישראל באיזור התבור. לפני שנסביר על המסלול חשוב לציין כי אין להיכנס למסלול כאשר יורד גשם כיוון שתוואי הנחל זורם בחורף.

המסלול מתחיל בעליה להר דבורה מחנים את הרכב בסמוך למעגל התנועה. משם על תחילת המסלול אפשר לראות שאנחנו נכנסים לערוץ נחל מיוער מקסים. לאורך כל המסלול תפגשו את עצי האלון המצוי, אשחר ארצישראלי, אלת המסטיק וכקיצור חורש ים תיכוני טיפוסי. בערך קילומטר אל תוך המסלול תגיעו לאיזור בו הנוף מעט נפתח ותוכלו לראות את המערות שנמצאות כאן. מכאן ממשיכים  אל עבר נקודת הסיום בפארק אל פשארה. הפארק בשנים האחרון קיבל צורה חדשה בעזרת שיפוץ גדול שהוא עבר, תמצאו כאן שולחנות פיקניק והצללה. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לקישור בוויז. כדי להחנות את הרכב השני בסיום המסלול בפארק אל פשארה לחצו כאן לנקודה בוויז

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער לביא צומת גולני – קרן קיימת לישראל – ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בהתקופות המשנה והתלמוד. ביער ישנם חניונים יום שונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קאזאן עין חיזר – מעיין בכפר כמא אל מול נופי הר התבור – עין קאזאן הוא מעיין נביעה טבעית הנאגר לתוך בריכה מסודרת שעומקה המירבי כ-60 ס”מ. בשנים האחרונות המקום עבר שיפוץ מדהים והפך ליעד אטרקטיבי למטיילים וחובבי מעיינות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה ועין שרונה – 2 מעיינות קרובים מאוד אל עין קאזאן במרחק נסיעה קצר, מעיינות קטנים, יפים ואינטימים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחץ כאן. 

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים ותצפית בראש ההר במנזר השתקנים – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

יער שוויץ – מבין דרכי הנוף עם נוף עוצר נשימה – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה – כניסה לבריכות חמות עם הילדים – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין פוריה – תצפית נוף על כל איזור דרום הכנרת כולל מעיין מושלם – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ציפורי – נמצא באזור הגליל התחתון, הוא אחד הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי בעמק – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה ומלאה בכל טוב. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד – פארק חי העמק! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

העיר נצרת – סיור דתות ותצפית עוצרת נשימה על עמק יזרעאל – לא צריך לטוס לאירופה בשביל לחוות סיור דתות אמיתי, אפשר לנסוע לכיוון העיר נצרת ולהרגיש בחו”ל. בתקופת חודש דצמבר העיר מתקשטת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.