Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול הר שלמה נחל מפלים ונחל נטפים

בהרי אילת בגובה של כ 700 מטרים מעל פני הים ניצב לו הר שלמה ובו תמצאו את אחת התצפיות היפות שיש. אם אתם מחפשים מסלול מעגלי, מאתגר, הכולל טיפוס בסולמות ויתדות המסלול הבא בדיוק בשבילכם. המסלול עובר בהר שלמה, יורד דרך נחל בת שבע נחל מפלים שהוא אחד המסלולים המאתגרים שיש כאן בהרי אילת, עובר דרך נחל נטפים ועין נטפים וחוזרים חזרה לרכב – אורכו המלא 17 ק”מ. המסלול מוגדר קשה והוא מתאים אך ורק למטיבי לכת, הוא לא מתאים למי שיש לו פחד גבהים. המסלול לא מתאים לימי הקיץ כל כולו חשוף לשמש.

חניון לילה הר יהורם ומצפה הר יהורם

המסלול מתחיל מחניון לילה הר יהורם, מדובר על חניון לילה “שלט” ובו יש רק שטח לפתיחת האוהל שתחום באבנים להגנה מפני הרוח. חניון לילה הר יהורם נמצא במיקום בו המטיילים חשופים לרוחות לכן יש לדאוג לחזק את האוהלים עם יתדות. מחניןו הלילה יוצאים למסלול עם סימון שבילים שחור שלאחר הליכה של כ 500 מטרים נגיע בעליה מתונה אל פסגת הר יהורם שגובהו 680 מטר מעל פני הים. מכאן נמשיך עם המסלול השחור עוד כ 900 מטרים ונגיע אל מצפה הר יהורם. במצפה תוכלו לשבת על אבנים בדמוי אמפי קטן ולראות מולכם את לוחות האבן עליהם חרטו מפה של האיזור ועל אחד הלוחות מצוין כי מצפה זה הוא לזכרו של ירון בר דור וערן עופר ששירתו ביחידה מובחרת ונפלו בעת מילוי תפקידם במסע ניווטים בין הר יהורם להר שלמה במאי 92. תרימו את הראש ותביטו על הנוף הדרמטי הנשקף מכאן, אתם עומדים בהר יהורם על אבן גיר כאשר כל שאר ההרים מולכם הם את סלעי הגרניט.

הר שלמה

ממשיכים בירידה לכיוון מזרח עם השביל השחור שלאחר כ 200 מטרים נגיע לצומת סימון שבילים – שחור אדום, כאן נמשיך עם השחור. רגע לפני שתמשיכו עם השחור תסתכלו ימינה ושמאלה ותוכלו לראות שאתם עומדים בדיוק בקו שבה אבן הגרניט ואבן הגיר נפגשות. נמשיך לצעוד עוד כ 550 מטרים במגמת עליה עד להגעה לצומת שבילים: ירוק שמאלה, כחול ימינה או כחול ישר, כאן נמשיך עם הכחול ישר שעולה לכיוון הר שלמה. מרגע זה המסלול מתחיל במגמת טיפוס לכן יש לשים לב כיוון שהטיפוס הוא תלול (מאוד) ואורכו כ 400 מטרים עד להגעה לפסגה. במהלך העליה תוכלו להיעזר במעקה מתכת אך עשו זאת בזהירות.

בסיום העליה תגיעו לאחת התצפיות הכי יפות שתוכלו לקבל כאן עד האיזור, בגובה של 704 מטרים אפשר לראות את כל הרי אדום, העיר והרי אילת, הערבה, עקבה השכנה, הרי סיני מדרומנו ועוד. הר שלמה הוא אחד ההרים העתיקים ביותר שיש ברכס הרי אילת, הוא עשוי מסלעים מגמטיים שנוצרו מהתגבשות של סלעים מותכים כמו מאמה או לבה ומותמרים, צבעו שחור חזק ולכן הוא בולט ממרחקים. ההר קיבל את שמו על שם שלמה המלך שהקים את המכרות במקום.

נחל בת שבע - נחל מפלים

כאשר סיימנו את המנוחה במסגת הר שלמה נתחיל לצעוד במגמת ירידה עם הסימון הכחול דרך נחל בת שבע שנקרא גם נחל מפלים. נצעד כ 500 מטרים במגמת ירידה, כאן יש לא מעט יתדות שיעזרו לכם עד להגעה לצומת סימון שבילים ירוק כחול, כאן נמשיך עם הכחול. מכאן נצעד עוד כ 1.7 ק”מ במסלול הכחול עד לצומת סימון שבילים ירוק. שימו לב כי לאורך כל נחל בת שבע ישנם מספר ירידות במפלים תלולה ולכאן יש לצעוד בו בזהירות רבה. בסימון שבילים ירוק אנחנו נפנה שמאלה שזה למעשה נחל נטפים. מיד תשימו לב כי אתם נכנסים אל תוך אפיק נחל נטפים וההליכה כאן היא בדרך עפר רחבה ונוחה להליכה.

נחל נטפים

נחל נטפים אותו אנחנו פוגשים עם הסימון הירוק יוביל אותנו בצעידה כ 900 מטרים בשביל העפר הרחב שהוא גם שביל ג’יפים. לאחר מכן הוא הופך להיות צר יותר, עם בולדרים גדולים ומספר מפלים יפים. נצעד עוד כ 700 מטרים עד להגעה לצומת סימון שבילים ירוק שחור, כאן נמשיך שמאלה עם הירוק בנחל נטפים. ברוכים הבאים לשביל ישראל, ממש כאן תוכלו לפגוש גם את סימון שבילים: לבן כחול כתום.

לאחר צעידה של כ 700 מטרים נגיע לצומת סימון שבילים ירוק אדום, כאן נמשיך ישר עם הירוק. עד מהרה ( ב 100 מטרים) נגיד לעוד צומת סימון שבילים ירוק שחור. למי מכם שיש זמן יכול מעט להאריך את המסלול דרך סימון שבילים שחור  (כ 1.4 ק”מ) ולהיכנס לתוך מעוק צר של נחל נטפים. למי שיותר קצר בזמנים יכול להמשיך עם הירוק (כ 1.2 ק”מ) שמטפס מצידו הצפוני של הנחל ולמעשה עוקף את המעוק וקצב ההליכה בו הוא מהיר יותר. בין כה וכה השחור והירוק בסופו של דבר מגיעים לאותה נקודה.

עין נטפים

לא משנה באיזו דרך תבחרו בסופו של דבר השחור והירוק נפגשים, מרגע המפגש נצעד עוד כ 1.2 ק”מ עד להגעה לצומת סימון שבילים ירוק אדום, נמשיך מעט ישר עם הירוק עד להגעה לעין נטפים. עין נטפים הוא המעיין היחיד שנובע לאורך כל השנה בהרי אילת. הוא קיבל את שמו עין נטפים בכלל שהוא נובע בטיפות. מדובר על מעיין שכבה. למעשה עין נטפים הוא מקור המים הטבעי היחיד שיש כאן והוא משמש כמקור שתייה לבעלי החיים שכאן: יעלים, שפנים, עיזים ועוד.

מכאן נמשיך עם המסלול הירוק שמטפס דרך סדק צר ובמהרה נגיע אל צומת סימון שבילים נוספת שחור וירוק, כאלה נפנה שמאלה עם השחור. מכאן נצעד עם סימון שבילים שחור כ 1.5 ק”מ כאשר בדרך נפגוש גם את שביל ישראל שיצטרף אלינו ויפרד מאיתנו ועד מהרה נגיע אל חניון לילה הר יהורם ממנו התחלנו. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון לילה הר יהורם. מהכיכר באילת שמובילה לכביש 12 נוסעים כ 7.3 ק”מ עד להגעה לחניון לילה הר יהורם שנמצא בצד ימין שלנו.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

קניון שחורת – שמורת טבע מסיב אילת – מסלול שטח יפהפה שמתאים למשפחות. הטיול עובר בין נופי מדבר מרהיבים ומשלב גם טיפוס חווייתי בסולמות. למידע מלא לחצו כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – נקודת עניין נוספת בשמורת מסיב אילת: מסלול הליכה קצר שיוביל אתכם אל עמודי עמרם המרשימים שנוצרו כאן בסלע. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק הצפרות ובריכות הפלמינגו – פארק גדול ומסודר שבו עובר שביל טיול נגיש בין גשרים ותצפיות אל בריכות המלח והציפורים שנודדות לכאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר יטבתה – טיול ספארי מהנה שעובר בין חיות הבר שמגדלים כאן לפני השבתן אל הטבע הפתוח. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

המצפה התת ימי באילת – מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת: הצצה מופלאה אל עולם המגוון שחי כאן מתחת לפני המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.