Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון עין דור

בקיבוץ עין דור אל מול עוצר הנשימה של הגליל התחתון, למרגלות הר תבור נמצא המוזיאון הארכיאולוגי “מוזיאון עין דור”. ממש כאן במקום בו הוקם המוזיאון זהו מקום המפגש של שאול עם בעלת האוב. המוזיאון הוקם בשנת 1986 והנושא המרכזי עליו הוא מדבר הוא הנוף והאדם. במוזיאון ישנן תצוגות ארכיאולוגיות מתקופות הפרהיסטוריות ועד למאה ה 19 לספירה. המוזיאון חושף מגוון רחב של תרבויות שונות שחיו זו לצד זו כאן באיזור הגליל התחתון ועמק יזרעאל. המוזיאון מהווה מרכז לאירועים, סנדאות ומפגשים של ילדים ובני נוער עם ילדים יהודים וערבים במטרה ללמוד איך לחיות יחד גם בתקופה הנוכחית.

מעבר למפגש עם ממצאים הארכאולוגים החשובים שכאן המוזיאון גם מזמין משפחות לבוא לבקר בעיקר בשתי עונות בהן יש פעילויות: בתחילת החורף ישנן פעילויות סביב מסיק הזיתים ובית הבד ועונת האביב תחילת הקיץ עיקר הפעילות מתמקדת על קציר החיטים והכנת לחם. במסגרת מיזם שבת ישראלית המבקרים מזומנים להגיע אל מוזיאון עין דור ללא תשלום אך ברישום בראש באתר הרישמי. שעות הפתיחה של המוזיאון ימי ראשון עד חמישי 10:00-15:00, בימי שישי 10:0-14:00 ובימי שבת 10:00-16:00. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: המוזיאון הארכיאולוגי בקיבוץ עין דור.

אם אתם רוצים להמשיך לטייל באיזור:

מעיין בשביל החמישה – מבין המקומות הקסומים שיש באיזור. בתוך מושב שדמות הדבורה, בנסיעה קצרה דרך המטעים, מגיעים אל בריכת מים יפהפייה עם סיפור מעניין. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מעיין שרונה – אם אתם מחפשים פינה שקטה עם חניון לפיקניק, זה המקום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין קאזאן – בשנת 1876 התיישבו הצ’רקסים בכפר כמא, איזור שהיה נטוש ועזוב והפך כיום לפנינת בגליל התחתון. תושבי הכפר עסקו ועדיין עוסקים בחקלאות ובגידול עדרים והם נזקקו למקורות מים נוספים, במהלך החיפושים הם גילואת עין קאזאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת תורמוס ההרים בנעורה גבעת המורה – ממש לא רחוק מעפולה תוכלו למצוא אולי את הפריחה המרשימה ביותר של התורמוסים מול נופי עמק יזרעאל מערבית לנעורה מרבדים סגולים מרשימים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי העמק – פארק עירוני עפולה – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד פארק חי העמק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הרקפות מגדל העמק – בצד הצפוני של מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות בגווני סגול, לבן וורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

כנסיית ההשתנות – הר תבור  – בגובה של 562 מעל פני הים ניצב לו הר תבור בלב הגליל התחתון. לא משנה מאיפה ולאן תסעו באיזור עמק יזרעאל, את הר תבור תראו ממרחקים. צורתו העגולה הייחודית של ההר אינה מאפשרת לנו להתבלבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה – בשנת 2009 ביקר בישראל האפיפיור בנדיקטוס ה 16 ובזמן ביקורו הוא ערך טקס מיסה המוני בקצה הר הקפיצה שנמצא בכניסה לנצרת בגובה של 397 מטר מעל פני הים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
טיול ביער גבעת המורה – דרך נוף העוברת ביער הפורח – גבעת המורה נמצאת בגליל התחתון, ליד העיר עפולה. יער גבעת המורה מתנשא לגובה של כ-500 מטרים וממנו ניתן להשקיף על נופי הגליל התחתון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.