Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת שבעמק יזראל

מוזיאון העמק נמצא בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, והוא מציג את סיפורם של מתיישבי עמק יזרעאל משנות העשרים ועד הקמת המדינה. המוזיאון מאפשר לנו הצצה אל חיי הקיבוץ של פעם ומשלב גם אטרקציה עבור הקטנטנים. ברחבת הכניסה למוזיאון תוכלו ליהנות ממראה הנופים המרהיבים שנשקפים ממנו ולאחר כניסתכם תתרשמו מהמגוון שמוצג בו. אבל עבור הילדים, האטרקציה העיקרית נמצאת בקומת הטרקטורים המרשימה שבה מוצגים עשרות טרקטורים ענקיים שעל חלקם יוכלו הילדים לטפס וקטנים יותר שעליהם הם יוכלו לרכב. 

באזור המיצגים תוכל להתרשם ממגוון חדרי תצוגה וכלים שהיוו חלק משמעותי בחיי היום יום של הקיבוצים. תוכלו לראות כאן את חדרי הילדים, חדר האוכל של הקיבוץ, כלי עבודה וחפצים רבים נוספים. לאחר מכן תגיעו אל החצר הגדולה, שם תפגשו את תצוגת הטרקטורים הגדולה. ברחבה מוצגים עשרות דגמי טרקטורים מדגם “ג’ון דיר” ועוד טרקטורונים קטנים לשימוש הילדים. הילדים יכולים לעלות על רובם של הטרקטורים הגדולים וגם לרכב על טרקטורים קטנים שנועדו למשחק. בחלק העליון של החצר נמצא ביתן הדבש – שם אפשר לראות וללמוד על ענף הדבש, ועל תהליך הייצור שלו.

המוזיאון מונגש לעגלות ולנכים מלבד החלק החיצוני של “ביתן הדבש”. בדרך כלל בחגים ובאירועים מיוחדים מתקיימות פעילויות שונות, ולכן כדאי לעקוב ולבדוק לפני ההגעה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מוזיאון העמק קיבוץ יפעת. נוסעים בכביש 73 עד לכניסה לקיבוץ יפעת. בכניסה פונים ימינה וממשיכים ישר בעזרת השילוט במקום.

רוצים להמשיך לטייל באיזור: 

יער מסריק – יער שריד – בלב עמק יזרעאל מול קיבוץ שריד נמצא יער שריד. ביער תוכלו למצוא פריחה מרשימה של כלניות, רקפות, עצי שקד ונוף מרהיב של עמק יזרעאל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

ברווזים בכפר  מרכז מבקרים בעמק יזרעאל שנותן לנו הצצה מיוחדת אל חייהם של האפרוחים והברווזים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – טיול בגן הלאומי יפתח בפניכם עולם של מערות לצד שטחי דשא ופיקניק רבים, והצצה אל ההיסטוריה מבין החשובות של העם היהודי.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל שופט – מבין מסלולי הטיול המבוקשים של הצפון. מסלול הליכה נגיש לצד נחל השופט שזורם לאורך כל השנה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי תל מגידו – בתל מגידו תוכלו לצאת לטיול חווייתי האחת מהערים החשובות של כנען. תפגשו שרידי עתיקות המעידים על ההיסטוריה הרבה שהתרחשה כאן ותוכלו ליהנות מתצפיות הנוף המרהיבות שיש מראש התל. אל תוותרו על הירידה החווייתית אל בור המים. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

הר הקפיצה – נמצא בהרי נצרת. שם תוכלו לצאת אל מסלול הליכה נגיש וקצר שיוביל אתכם אל ראש ההר, ממנו תצפיות מרהיבות ופריחה עונתית מרשימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.