Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון הטרקטור בעין ורד – אטרקציה לילדים ולהורים

אם אתם מחפשים אטרקציה קרובה לאיזור המרכז כדי להעביר יום של כייף עם הילדים אז המקום הזה יכול להיות בול בשבילכם – מוזיאון הטרקטור בעין ורד. במוזיאון מוצג אוסף גדול של טרקטורים וכלי חקלאות ממונעים ישנים. את המקום המיוחד הזה מפעילה עמותה ציבורית שעוסקת באיסוף, שיקום ובגיוס משאבים להצלת הכלים ולהקמת אוסף לאומי. ואכן, יש כאן אוסף מרשים מאוד(!!) של כלי רכב. מוזיאון הטרקטור מציג גם את התפתחות המרחב הכפרי על גווניו השונים מבחינה אידיאולוגית, תכנונית, משקית וחקלאית באמצעות טכנולוגיה ומיכון חקלאי כחלק מהמפעל הציוני בארץ ישראל.

אז למה שהילדים בכלל יתענייננו בכלי רכב ישנים ועתיקים? כי מעבר לתצוגה המרשימה ישנה קומה נוספת עם מספר מיצגים עליהם יוכלו הילדים לטפס ולשחק, במקום יש בימבות וכלי רכב קטנים עליהם הם יוכלו לרכב, פינת יצירה נחמדה ועוד. 

קצת על הסיפור של המקום על פי האתר הרשמי: ארז מילשטין הוא אספן טרקטורים וציוד חקלאי ישן אשר גר במושב עין ורד. מאז עזב ארז את החקלאות הצרופה החל לאסוף כלי אחר כלי. ארז וחבריו מצליחים להציל מהשמדה ולצבור אוסף הכולל למעלה ממאה כלים ממונעים ועשרות כלים רתומים במצב נסיעה ובשלבי שיחזור שונים. בסופו של דבר הוקמה עמותה ציבורית מלכ”ר – מוסדר ללא כוונת רווח, ליצירת מקורות מימון להקמת בית לאוסף בו יבקרו צעירי הארץ לדורותיהם ומבקרים מהעולם. וזה בדיוק המקום שמופעל היום בעין ורד.

במקום תוכלו להתרשם מאוסף גדול מאוד של טרקטורים וציוד חקלאי, למשל טרקטורים: אגריה, אוליבר, אורסוס, אי-די-אן, אייכר. כלי רכב: אוטוקרס, ג’יפ, המבר, לנץ. כלי עבודה: אגריה, אוולינג, אוליבר, ג’ון דיר. במקום יש גם בימבות וטרקטורים קטנים שהילדים יכולים לנסוע בהם, עמדת יצירה, בנוסף יש כאן אוסף חפצים ישן שכאשר נכנסים לתצוגה מרגישים כאילו חוזרים בזמן. ניתן לצאת לסיור על טרקטור בין שדות הפרדסים שמסביב למוזיאון.

במקום תוכלו למצוא 2 מתחמים עיקריים – מתחם אחד הוא אוסף הטרקטורים והכלים הגדול. המתחם השני הוא החצר שבקומה השניה, שם יש את אוסף החפצים, הכבאית והרכבת. יש גם מספר שולחנות פיקניק לישיבה. במקום עצמו אפשר להתנייד עם עגלה אך מאחר ובחלק קטן של המוזיאון מסלול על אבנים קטנות, לפעמים צריך לעזור לעגלה לנסוע 🙂 שעות הפעילות בימי א’ עד ה’ (רביעי סגור) בין השעות 08:30-13:00 ובימי שישי, שבת וחגים 09:00-13:00 – אנחנו ממליצות לבקר באתר הרישמי של המקום לפני ההגעה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “מוזיאון הטרקטור עין ורד”. לבאים מכביש 4 יש לפנות בצומת דרור מזרחה לכביש 553 ומשם ולאחר כ 6 ק”מ יש לפנות שמאלה על פי השילוט.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים – 750 מיני עצים צומחים ב – יער האילנות שנמצא בלב השרון, למי מכם שמחפש טיול קצר,נגיש, עם שטחים פתוחים זה המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת נחל פולג ואגמון פולג – ממש לצד העיר ישנה פנינת הטבע המקדימה של שמורת הטבע נחל פולג. הטיול בשמורה הוא אופציה נהדרת שמאפשרת לנו לצאת לטיול קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.