Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כפר הדייגים ג'סר א – זרקא

בסמוך לקיסריה נמצא הכפר הערבי ג’סר א–זרקא. הכפר מכונה גם כפר הדייגים כיוון שיש בו כפר דייגים קטן והוא נמצא על רצועת חוף מבין היפות שיש ורוב התעסוקה של תושבי הכפר הוא מדייג. השם ג’סר א זרקא פירושו הגשר הכחול על שמו של הגשר הביזנטי שנבנה מעל לנחל תנינים. נחל תנינים זורם בצד הצפון מערבי של הכפר והוא למעשה חוצץ בין הים לבין הכפר. בצד הצפוני של הכפר אפשר להגיע אל שמורת הטבע נחל תנינים של רשות הטבע והגנים. שביל ישראל מקטע מספר 16 עובר ממש כאן בלב הכפר וממשיך לאורך קו החוף. את סיפורו של הכפר אפשר להבין כבר בכניסה אליו, אפשר לראות כמה ג’סר א-זרקא הוא כפר עני, אולי אפילו מהעניים שיש. המיקום שלו בין קיסריה למעגן מיכאל מבליט את זה עוד יותר.

הבתים הכחולים בג'סר א – זרקא

בטח יצא לכם לנסוע בכביש החוף ולראות בשנים האחרונות את בתי הכפר נצבעים אחד אחרי השני בכחול, מי שאחראית על הפרויקט הזה היא ענת כהן הלוי – אדריכלית ומעצבת פנים. לאחר שראש המועצה יחד עם משרד התיירות הקשיבו להרעיון של ענת החליטו לצאת לדרך עם הפרויקט, לתרום תקציב ובכך נצבעו כ 23 בתים. אנשי הכפר בחרו לצבוע את הבתים בכחול בשל קיברתו לים ולהפוך את הכפר כמו הכפרים ביוון. בנוסף פירוש השם ג’סר א-זרקא הוא “הגשר הכחול” מה שמתחבר עוד יותר עם בחירת הצבע. בשל פרויקט זה קיבל הכפר חשיפה גדולה יותר ויותר תיירים מגיעים לכאן. בעקבות זה נפתח כאן ג’חא גסטהאוס שהוא הגסטהאוס הראשון אי פעם בג’סר וקיום הוא מאחרת כאן שבילסטים שעוברים כאן. לידו יש את Beachub ביצ’האב – חלל פתוח לנוודים דיגיטלים שנמצא בכפר הדייגים ועוד שלל פרוייקטים כמו סיורים מודרכים וביקור בבתי התושבים.

כפר הדייגים בג'סר א – זרקא

כפר הדייגים הוא כפר קטן, אותנטי ומנותק לגמרי מג’סר, הכפר נמצא ממש על קו החוף לצד אחת הלגונות היפות שתראו. כפר הדייגים הוא כפר נקי ומסודר מעבר למקבץ הדקלים שיש לצד החניה. יש הטוענים כי כפר הדייגים כאן והבתים שבנויים מאבים וסככות קש מזכירים ממש את המראה המוכר של חופי סיני. ממש מול הבתים נמצא הנמל ובו מספר רב של סירות דייג צבעוניות, משני צידי הנמל יש עמודי מגדלאור.

למרות העוני הגדול ברגע שמגיעים אל רצועת החוף של ג’סר זה מרגיש כאילו פתאום הגענו למדינה אחרת. בצד הדרומי של החוף ושל שפך תנינים אפשר לראות את תל תנינים. על התל אותרו שרידי מעיירה בשם קרוקודילופוליס – עיר התנינים מהתקופה הרומית והביזנטית. מתל תוכלו לקבל נקודת תצפית מערבה אל הים הפתוח, צפונה אל שמורת הטבע נחל תנינים ומעגן מיכאל, מזרחה אל זיכרון יעקוב ודרומה אל קיסריה ואורות רבין בחדרה.

לא רחוק מתל תנינים נמצא גשר וילהלם שנקרא גם הגשר העות’מאני. הוא נמצא על שפך המים של נחל תנינים ולמעשה מדובר על גשר שנשה בסוף המאה ה 19 התקופה העות’מאנית לכבודו של הקיסר הגרמני וילהלם השני שהגיע לביקור כאן בשנת 1898.  בשנים האחרונות בוצע שיחזרו מלא של הגשר. למי מכם שרוצה יכול להמשיך בצעידה דרומה על רצועת החוף על תוואי שביל ישראל ולמצוא פינות מקסימום עם בריכות טורקיז שמזכירות את החופים של תל דור ואכזיב. קרדיט על הצילום חיים חבשוש – מוזמנים לדף האינסטגרם של חיים.

איך מגיעים לכפר הדייגים בג'סר א – זרקא

כדי להגיע אל רצועת החוף תוכלו לרשום בוויז: קריית אלסיאדין. הכניסה אל הכפר היא דרך כביש 4 לכביש 6531, מכאן נוסעים כ 1.3 ק”מ עד שתראו במשמאלכם את המנהרה הצרה שעוברת מתחת לכביש 2 ומכניסה אותנו היישר אל תוך הרחוב הראשי של הכפר בו ממשיכים ישר עם סימון שבילים לבן כחול כתום של שביל ישראל. לאחר נסיעה של כ 450 מטרים נפנה שמאלה ונמשיך בנסיעה כ400 מטרים עד להגעה לכיכר. בכיכר נמשיך ישר כ 450 מטרים עד להגעה לחניה. חשוב לשים לב כי הכביש כאן משובש, עמוס ברכבים ובהולכים רגל – סעו בזהירות.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת טבע וגן לאומי תל דור – רכס כורכר בין חיפה לקיסריה, תל ובו יש אתר ארכאולוגי הנקרא תל דור (חרבת אל בורג’). למעשה טיול בשמורת וטבע וגן לאומי תל דור יחשוף אתכם לעיר נמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוף אקוודוקט קיסריה – חוף אקוודוקט או בשמו הנוסף חוף האמה הגבוהה הוא חוף הרחצה של קיסריה. גולת הכותרת של החוף היא אמת המים שהקים הורדוס והיא מבין המרשימות שיש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק שוני – פארק ז’בוטינסקי – בדרך המקשרת בין בנימינה לזכרון יעקוב קרן קיימת לישראל הקימה את פארק ז’בוטינסקי או בשמו הנוסף פארק שוני. כאן תוכלו למצוא את האמפי תאטרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורבת מלח – חורבת מלח באור עקיבא מציגה אתר עתיקות שכדאי מאוד להגיע אליו בחורף או בסתיו כדי להינות מהפריחה המרשימה שיש כאן: נרקיסים, נוריות, רקפות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל האחוזה – רמת הנדיב – שביל האחוזה הוא מסלול היוצא מכיכר ראשית השבילים לצד גני הזיכרון ברמת הנדיב – מסלול יפהפה ומלא בפריחה צבעונית בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל חדרה – פארק נחל חדרה מקום יפהפה בו תוכלו לטייל לצד הנחל ועד לחוף הים. בפארק המטופח יש מדשאות, צל, גן שעשועים לילדים והטיול בו גם נגיש לעגלות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין צור פארק הנדיב – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.