Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים לשבת עם הילדים – כל המקומות שכדאי לכם להכיר

מזג האוויר נהדר בחוץ, זה בדיוק הזמן לצאת ולבחור מבין המסלולים הפורחים שיש כרגע לטבע להציע. יש כל כך הרבה אפשרויות לטיול עם ילדים וההיצע אינסופי, אז כדי לעשות לכם את החיים קלים, ליקטנו כאן כמה מאתרי הטיולים האהובים ביותר על משפחות עם ילדים ברחבי הארץ. אז איפה מטיילים בשבת? תמשיכו לקרוא.

טיילת מצוקי האון – טיול נגיש עם נוף עוצר נשימה

בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון. מדרום רמת הגולן אפשר לקבל הצצה מהצד המזרחי של הכנרת לכל האיזור. מכאן אפשר לראות את דרום הכנרת רמת פוריה, הר תבור העגול ואת כל הגליל התחתון וגם את עמק הירדן עד לנהריים, ביום טוב נוכל לראות גם את הרי הלבנון, עמק החולה, רמת כורזים, הרי הנפתלי, הר מירון, צפת והרי הגליל העליון, מצוק ארבל הנחתך במכה, העיר טבריה. תחתינו יש את שמורת הטבע סוסיתא ואת חופי עין גב. למי מכם שרוצה יכול להוסיף מסלול קצר ולא נגיד אל מעיין השלום. למידע מלא לחצו כאן.

מסלול תצפיות – נחל תבור

שמורת הטבע נחל תבור מושכת אליה אלפי מבקרים מדי שנה ובצדק – בין החודשים ינואר עד מרץ השמורה נצבעת ירוק, מתקשטת בפריחה צבעונית ומאפשרת לנו לצאת אל מספר מסלולים לפי רמת קושי. אחר המסלולים המומלצים כרגע הוא מסלול העובר בין התצפיות נווה אלעד אל לשון המלך. הוא מסלול מתאים למשפחות, אורכו של המסלול הוא כ-3.2 ק”מ בשביל הליכה נוח, אך לא נגיש, וחשוף לשמש. למידע מלא לחצו כאן.

שביל נועם

יער חוף הכרמל, המוכר גם בשמו יער עופר נמצא בחלקו הדרומי של הכרמל. היער משתרע על פני שטח גדול של כ-10,000 דונם והוא משקיף ממרומיו אל נופי מישור החוף והים התיכון. בשטחי יער עופר עוברים מסלולי טיול רבים ומגוונים, דרכי נוף, חניוני יום ולילה, אתרי תצפית ונקודות עניין נוספות. שביל נועם הוא אחד משבילי הטיול היפים שביער, אורכו 2 ק”מ והטיול בו עובר בין עצי היער, מפלוני סלע מרהיבים ומקושט בפריחה עונתית. למידע מלא לחצו כאן.

שביל האחוזה – רמת הנדיב

ברמת הנדיב עומדים גני הזיכרון, סביב גני הזיכרון יש המון אפשרויות למסלולי הליכה שונים בדרגות קושי שונות – ניתן לטייל בהם אך ורק עם מנשא: שביל האחוזה הוא מסלול נהדר שמתאים למשפחות וסימון שבילים אדום, אורכו הוא 4 ק”מ, הוא מעגלי ומתחיל ומסתיים ב ”כיכר ראשית השבילים”. תוכלו למצוא כאן את חורבת עקב שנבנתה מתקופת הבית השני. למידע נוסף על האיזור לחצו כאן.

שמורת הטבע דור הבונים

רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. למעשה שמורת הטבע חוף דור הבונים מציעה לנו מספר מסלולי הליכה בין מפרצונים ציוריים עם נופים עוצרי נשימה אל מול חופי הים היפים. כאן נמליץ על טיול מעגלי שמתאים לכל המשפחה לכיוון “גבעת הפרחים” שבה ישנה פריחה בחודשים פברואר – מרץ של הצבעונים. למידע מלא לחצו כאן.

שביל הנחל – נחל אלכסנדר

שביל הטיול יוצא מפארק איטליה שבנחל אלכסנדר הוא מתחיל בקטע נחל לדוגמא וממשיך אל “שביל הנחל” שיוביל אתכם בסיומו אל פארק צבי הנחל – גשר הצבים. השביל הוא נגיש במלואו ואורכו הוא כ 3.5 ק”מ, הוא חשוף לשמש ברובו ואינו מעגלי. מאחר והשביל הוא נגיש הוא מתאים גם לטיול עם עגלות וניתן לנסוע בו גם באופניים או להביא בימבות לקטנטנים. *לאחר ההגעה אל גשר הצבים תוכלו להאריך את הטיול בעוד כקילומטר (לא נגיש), ולהמשיך משם עד לנקודת השפך של נחל אלכסנדר אל הים.  למידע מלא לחצו כאן.

גן לאומי חורבת בית עיטאב

בהרי ירושלים עומד לו כפר ערבי שננטש במלחמת השחרור ויום תוכלו לצאת לצדו לטיול מעגלי, שאורכו כ- 3.9 ק”מ. במהלך הטיול בחורבת עיטאב תפגשו נופים עוצרי נשימה, פריחה צבעונית עונתית, מעיין זורם, עתיקות ומערות. המסלול מתחיל מחניון נס הרים, שהוא מבין החניונים הגדולים שיש בהרי ירושלים וממנו אפשר לצאת לגוון רחב של מסלולים נוספים. המסלול בחורבת בית עיטאב מסומן בסימון שבילים אדום, שחור ושוב אדום. המסלול חשוף ברובו לשמש, ההליכה בו קלה והוא מתאים לכל המשפחה. למידע מלא לחצו כאן.

תל שוכה

בעמק האלה שוכן לו הר ועליו ישנה פריחה מרהיבה של אחד הפרחים היפים בטבע – תורמוס. לצד הפריחה ישנם מסלולי הליכה, עתיקות ותצפית. שביל הליכה המוביל אל פסגת תל שוכה הישר אל גבעת התורמוסים בהליכה נוחה וקלילה. תל שוכה נזכרת כאחת הערים שנכבשו על ידי יהושע בן נון יחד עם ערי הממלכה: עדולם, עזקה, ירמות ושעריים. למידע מלא לחצו כאן.

דרך נוף נחל שקמה

בין הגבעות של שפלת יהודה לקו החוף הדרומי עוברת דרך נוף נחל שקמה. נחל שקמה מתחיל את דרכו ליד קיבוץ להב ונשפך לים ליד קיבוץ זיקים. הנחל הוא נחל אכזב אך ניתן למצוא מספר נקודות עם מי מעיינות באיזור תל נגילה ותל חסי. שם הנחל ניתן לו בגלל עצי השקמה שצומחים לצד הנחל באיזור מישור החוף הדרומי. הנחל הוא “מסדרון אקולוגי” חשוב מאוד שמחבר בין המדבר לים התיכון. דרך נוף נחל שקמה מתחילה את דרכה שמורת הטבע פורה והיא מחולקת לשלושה מקטעים עליהם נפרט כאן. חשוב לציין שרוב הדרך עבירה לרכב פרטי מלבד המקטע האחרון. שימו לב כי לאחר הגשמים הדרכים עלולות להיות בוציות כיוון שמדובר על דרכי עפר. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם – ירושלים
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם – ירושלים
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!