Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי חורבת בית עיטאב

בהרי ירושלים עומד לו כפר ערבי שננטש במלחמת השחרור ויום תוכלו לצאת לצדו לטיול מעגלי, שאורכו כ- 3.9 ק”מ. במהלך הטיול בחורבת עיטאב תפגשו נופים עוצרי נשימה, פריחה צבעונית עונתית, מעיין זורם, עתיקות ומערות. המסלול מתחיל מחניון נס הרים, שהוא מבין החניונים הגדולים שיש בהרי ירושלים וממנו אפשר לצאת לגוון רחב של מסלולים נוספים. המסלול בחורבת בית עיטאב מסומן בסימון שבילים אדום, שחור ושוב אדום. המסלול חשוף ברובו לשמש, ההליכה בו קלה והוא מתאים לכל המשפחה.

גן לאומי חורבת בית עיטאב

בתחילת המסלול עוברים את גן המשחקים הקטן ובית העלמין. לאחר הליכה של כ 700 מטרים מגיעים אל פיצול שבילים שבו פונים שמאלה לסימון השחור. לאחר הליכה קצרה של כ 150 מטרים מגיעים אל איזור המערות – יש כאן מערות עם מספר מחילות שנחמד להיכנס פנימה ועבור הילדים זו אטרקציה חווייתית. משם ממשיכים בהליכה באיזור טרסות חקלאיות ובתקופת הפריחה תוכלו לראות כאן את פריחת השקד, פריחת הרקפות ופרחי בר נוספים. לאחר הליכה של כקילומטר מגיעים אל פיצול שבילים אדום שחור. בשלב זה יש לפנות שמאלה בסימון האדום ולהמשיך בהליכה של כ-250 מטרים עד להגעה לחרבת בית עיתאב.

בית עיתאב הוא כפר ערבי שהיה פעיל עד למלחמת ההעצמאות. האיזור מאוד מרשים וכל הממצאים שנותרו כאן מאפשרים לנו לקבל הצצה למה שהיה כאן בעבר. מכאן תוכלו לקבל תצפית נהדרת לכיוון השפלה, דרום הרי ירושלים ואיזור מישור החוף הדרומי. לאחר הביקור בחרבת בית עיתאב נחזור באותה הדרך שממנה באנו עד לפיצול שבילים עם השחור. הפעם יש להמשיך ישר עם האדום לכיוון המעיין עין עיתאב/עין חוד. המעיין הוא מעיין שנובע מתוך מבנה דרך צינור פלסטיק. סביב המעיין יש עצי זית, שקד ותאנה. כאן גם תוכלו למצוא את מערת הקולומבריום ששימשה בעבר לגידול יונים. מכאן חוזרים עם הסימון האדום עד להגעה חזרה לחניון נס הרים, ממנו יצאנו לטיול. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי חורבת בית עיטאב.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שביל נופי נחל קטלב ונופי שורק – פארק עצמאות ארה”ב – מסלול קצר ומעגלי שעובר בין הנופים המרשימים של הרי ירושלים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול המתואר כאן פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – בצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד. וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול הליכה לצידו. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בפארק תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים, מדשאות ושולחנות פיקניק ובריכות שכשוך לקטנטנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורבת בורגין פארק עדולם –  בח’ירבת אום בורג’, או בשמה המוכר יותר חורבת בורגין, נמצאו שרידים של מערות קבורה, מערות פעמון, בתי מגורים מהתקופה הרומית, כנסייה ומחילות מסתור מימי מרד בר כוכבא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.