Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורשת השומרים יער לנדוי – קריית טבעון

בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, בדיוק באיזור בו נפתח הנוף לכיוון העמק ישנו מסלול העובר על תוואי שביל עמק יזרעאל, בשביל זה המטיילים נחשפים לסיפור של ראשית התיישבות הציונות הדתית, שרידי חקלאות עתיקה ותצפיות עוצרות נשימה. אורכו של המסלול הוא 1.3 ק”מ, מעגלי והוא מתחיל ברחבת החניה של בית העלמין של טבעון. 

למי מכם שמחפש מקום עם ספסלי פיקניק תוכלו להחנות בחניה אחת לפני החניון של בית העלמין, חניון יער לנדוי. ניסע לחניון בית העלמין ונתחיל את המסלול. כאשר החננו את הרכב נתחיל ללכת צפונה עד למפגש עם השביל הכתום. השביל הכתום הוא שביל עמק יזרעאל שאורכו מגיע ל 100 ק”מ והוא עובר בשלל נקודות עניין. לאחר המפגש עם השביל הכתום נפנה שמאלה להליכה קצרה של כ 200 מטרים. ההליכה שלנו היא בתוך חורש טבעי של אלון התבור, בעונת הפריחה תוכלו לראות כאן מרבדים סגולים ורודים של הרקפות.

לאורך השביל תחשפו לשלטים שמציינים את שמות היישובים הדתיים שהיו כאן עוד לפני קום המדינה, מי שאחראי על הקמתם הוא שמואל חיים לנדוי עליו קרוי היער הסמוך. בהמשך השביל תחשפו גם לגת עתיקה חצובה בסלע שהיא תוביל אתכם היישר אל גן השומרים. בגן השומרים יש בעיקר עצי אורן גבוהים מאוד המאפשרים לנו להיחשף אל נוף העמק המרהיב. כאן יש 2 מצפורים: מצפה כפיר ומצפה ברק. מהתצפיות שכן ניתן לראות את עמק יזרעאל, הרי הגלבוע, גבעת המורה והרי נצרת. בנוסף יש כאן גן שעשועים דיי גדול ועגלת קפה “קפה על הקצה”.

מכאן נמשיך לכיוון בית עולם לשומרים – בית הקברות של “אגודת השומרים” ארגון שמירה ועבודה שהקימו יוצאי תנועת השומר באחריותו של אלכסנדר זייד. ביציאתכם משער בית הקברות תוכלו להגיע אל גן אלסנדר זייד. זה המקום בו תמצאו את האנדרטה לזכרו וגם המקום בו הוא נרצח. אלכסנדר זייד היה ממקימי כוח המגן העברי “בר גיורא”, “השומר”, “הקיבוץ” וגם “אגודת השומרים”. אלכסנדר זייד נרצח על ידי בדואי בעת המרד הערבי הגדול  בשנת 1938. מכאן נחזור לגן השומרים דרך רחוב השומרים ונחזור באותה הדרך עד לרכב. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: בית קברות קרית טבעון השומרים.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

סהרונים בדרך הטמפלרים – רחוב החלב – בעקבות הקמת הרכבת העמק בשנת 1950 על ידי העות’מאנים והקמת תחנת הרכבת באיזור, פותחה דרך הטמפלרים או בשמה הנוסף מילכשטראסה – רחוב החלב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אילן – אתר הנצחה לזכר אילן גבאי – שביל אילן נמצא בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין נופי היער, בין הפריחות שבמהלכו מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. כל זה לצד מסלול נגיש העובר בתחנת רכבת העמק המשוחזרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.