Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא

המרכז למורשת הצ’רקסית בבית שאמי הנו מרכז המבקרים והמוזיאון הצ’רקסי הרשמי של כפר כמא, אליו מגיעים המבקרים להכיר את העם והמורשת. הביקור במרכז המורשת כולל מופע אור קולי, סיור במוזיאון הצ’רקסי הרשמי וסיורים חווייתיים בסמטאות הציוריות של כפר כמא. המרכז למורשת הצ’רקסית בכפר כמא משתתפת במיזם “שבת ישראלית” שבמסגרתו תוכלו לבקר באתר בסופי השבוע ללא תשלום כניסה. 

מי הם הצ’רקסים?

מקורם של הצ’רקסים בהרים של צפון מערב קווקז, שם חיו במשך אלפי שנים. במאה ה-19 נכבשה קווקז על ידי האימפריה הרוסית, למעלה ממיליון צ’רקסים נרצחו ורובם גורשו ממולדתם. האימפריה העותמאנית השכנה קלטה את הפליטים הצ’רקסים ועודדה אותם להתיישב בחלקים משטחה, כולל גם בארץ ישראל. במחצית השנייה של המאה ה-19 הקימו הצ’רקסים בארץ שלושה יישובים מהם נותרו כיום שני כפרים בגליל: כפר כמא בו חיים כ-3,000 תושבים, וריחנייה בו גרים כ-1,000 איש.

המוזיאון הצ’רקסי הרשמי של כפר כמא שוכן בבניין אותנטי מרשים בן כ-150 שנה. רוב מרכיבי הבית נשתמרו ומשמשים כיום להמחשה: הסרט “מורשת צ’רקסית” החושף תרבות עתיקה ומיוחדת, המוזיאון המציג פריטים עתיקים מהתרבות הצ’רקסית שחלקם נדירים ביותר ומקורם בהרי קווקז, תלבושות של לוחמים צ’רקסים וכלי עבודה ששימשו את המתיישבים הראשונים במקום. לקהל הרחב: קבלת פנים ושיחה מקדימה וליווי צמוד של מדריך בן הכפר, מופע אור-קולי באולם הגדול ולאחריו סיורים מודרכים בחדרי המוזיאון הצ’רקסי וסיור בישוב הישן של הכפר. סיור ממוצע אורך כשעה וחצי. האתר וסורים של המרכז למורשת הצ’רקסית נגישים כל הקהלים. ניתן לערוך ביקור של משפחות ובודדים וגם סיורים לקבוצות גדולות.

מיזםשבת ישראלית תפס תאוצה והוא גורם לשלל משפחות לצאת ולהכיר את אתרי המורשת, מוזיאונים ועוד שלל פעילויות נקודתיות ללא עלות במהלך סופי השבוע. מיזם “שבת ישראלית” הוא בסיבסוד של משרד התרבות והספורט והוא מיזם חשוב מאוד שצריך לשמר אותו. המיזם מאפשר לנו להגיע אל מקומות בהם נחשף לעולם הארכיאולוגיה, היסטוריה, טבע, מדע, טכנולוגיה, אמנות, עיצוב, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה ועוד. להרשמה לאירועי “שבת ישראלית” לחצו כאן. שעות פתיחה: שני עד שבת 10:00-17:00. יום ראשון – תיאום מראש בלבד. מומלץ להתקשר ולתאם ביקור מראש כדי למנוע זמן המתנה במקום טלפון לבירורים והזמנות: נייד: 050-4990599 משרד: 04-6888082. מידע נוסף באתר הרישמי של המרכז למורשת הצ’רקסית. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: המרכז למורשת הצ’רקסית חנלאשה כפר כמא.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין קאזאן עין חיזר – בצד המערבי של כפר כמא תוכלו למצוא את מעיין עין קאזאן או בשמו הנוף עין חיזר, לשבת ולהנות אל מול נופי הר התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תבור – שמורת הטבע נחל תבור בגליל התחתון מציגה נופים מרהיבים של הטבע במלוא הדרו. בעונת החורף תפגשו כאן את השקדיות הפורחות ואת התורמוסים המיוחדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה בו עוברת דרך נוף יער בית קשת עבירה לכל רכב הכוללת מסלולים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת תורמוס ההרים בנעורה גבעת המורה – במרחק קצר מהעיר עפולה תוכלו למצוא את הפריחה המרשימה ביותר של התורמוסים המיוחדים, מול נופי עמק יזרעאל. מראה מרהיב של מרבדי פריחה סגולים שלא ישאירו אתכם אדישים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין בשביל החמישה ועין שרונה – 2 מעיינות קרובים מאוד אל עין קאזאן במרחק נסיעה קצר, מעיינות קטנים, יפים ואינטימים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק, בתקופת הפריחה תוכלו להנות כאן משלל פרחים צבעוניים. שמו של ההר ניתן לו מהסיפור המוכר שבו ישו ברח מרודפיו. למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

הר התבור – ההר הכי חשוב לנצרות, מכאן הנוצרים טוענים כי ישו ירד מהשמים עם ההילה. סביב ההר ישנו מסלול סביב הפסגה עם פריחה ונופים עוצרי נשימה. בראש ההר תמצאו גם את מנזר השתקנים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ציפורי – נמצא באזור הגליל התחתון, הוא אחד הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.