Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער חורשים – שביל הרקפות אל חורבת זכור

יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור. השרידים הם מתקופת ממלכת ישראל ועד התקופה הרומית ביזנטית. כאן תמצאו דרך נוף עבירה לכל רכב ומסלול רגלי בשביל הרקפות המטפס עד לחורבת זכור. ליער יש 2 כניסות: בסמוך ליישוב נירית ובסמוך למושב חורשים.

המסלול שלנו מתחיל בחניון חזי לזכרו של סר”ן חזי ספיר ז”ל שנפל בפיגוע בצומת נצרים. הכניסה היא בסמוך ליישוב נירית וכאן תמצאו חניון יום עם ספסלי פיקניק, מתקני שעשועים לילדים ומסלול הליכה קצר בשביל הרקפות. בסמוך לחניון ישנם בור מים, גת עתיקה, ממצאים עתיקים ועוד. השביל יוצא מהצד המזרחי של החניון יש שילוט בכניסה, הוא מעגלי והוא מגיע עד למצפור וחורבת זכור: המסלול המלא אורכו 600 מטרים, המסלול הקצר אורכו 400 מטרים. ביום עם ראות טובה אפשר לראות את הכפר ת’ולת, אלפי מנשה, אריאל ועוד. ניתן להגיע עם הרכב עד לנקודת התצפית.

מכאן מומלץ להגיע לצד השני של החניון אל מצפה חורשים ולהמשיך עם הדרך בסימון שבילים ירוק אל דרך נוף יער חורשים. אורכה של הדרך הוא 3 ק”מ והיא עוברת גם בחניון אורנית, ארץ אחרת, נחל קנה, חניון עוז ומסתיימת בסמוך לקיבוץ חורשים – עבירה לכל רכב אם כי יש לשים לב לאחר הימים הגשומים לנסוע בזהירות. כדי להגיע לכניסה תוכלו ללחוץ לנקודה בוויז – לחצו כאן. מכביש 444 פונים מזרחה בצומת חורשים לכביש 5233 לאחר נסיעה של 2 ק”מ פונים שמאלה בכיכר לכיוון היישובים מתן, ירחיב ונירית. לאחר נסיעה של 1.4 ק”מ פונים ימינה לכיוון נירית, נוסעים עוד 1.6 ק”מ ורואים משמאלנו את השילוט ליער ואת החניון.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שביל האורנים ושביל אלוני התבור – כוכב יאיר– בצד הצפון מערבי של היישוב כוכב יאיר שנמצא בדרום השרון, תוכלו לצאת למסלול הליכה קליל שכולל 2 שבילי טיול: שביל האורנים ושביל אלוני התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער הרקפות ומצפה האחיםחורבת נשה בכוכב יאיר – בצד המזרחי של היישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי ובו נמצא את חרבת נשה ומצפה האחים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בשמורת מצפה ספיר – חורבת חנות – כוכב יאיר – בצד המערבי של כוכב יאיר ממש בכניסה ליישוב ישנו מסלול מעגלי שמתאים לכל המשפחה העובר בין פריחה, מערות קבורה, תצפיות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעה ארץ ישראל לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל – בצד המערבי של היישוב צור יגאל הוקם מצפה על גבעת ארץ ישראל, במצפה יש ספסלי מנוחה , דגל ישראל ענק,פריחה בעונה וגם אנדרטה לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל, מסלול מעגלי העובר בתוך יער של עצי אורן עצי חורש ים תיכוני ובתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.