Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי ושמורת הטבע תל שימרון

בין עמק יזרעאל לגליל התחתון נמצאת שמורת טבע קטנה ששיטחה 28 דונמים בלבד, היא חלק מגן לאומי גדול אבל היא מאוד מיוחדת. שמורת הטבע תל שימרון היא הגבול הצפוני ביותר בכדור בארץ של עצי השיטה מלבינה. עצי מלבינה הוא עץ שמקורו במזרח אפריקה והוא עץ מוגן לפי החוק במדינה. מעל לשמורה בתחום הגן הלאומי נמצא תל קדום בשם תל שימרון שממנו יש נקודות תצפית מקסימות על כל איזור עמק יזרעאל.

תל שימרון הוא תל שבו נמצאו שרידים לעיר מהעת העתיקה, עיר כנענית מבוצרת שהייתה מבין החשובות בצפון ארץ ישראל. בתנ”ך נוכל למצוא את תל שימרון בשם “נחלת שבט זבולון”, לא רחוק מתל שימרון בימי החורף תוכלו למצוא את עין סמוניה שנובע כאן ובפריחה מרשימה מאוד של כלניות אדומות ולבנות. בראש התל ישנו מגדל תצפית שהוקם כאן לצורך תצפית על העמק.

כיום ניתן להגיע אל התל דרך הכביש העולה לכיוון הישובת תמרת לצד בית הקברות, יש כאן שילוט מסודר של קק”ל והמקום צפוי לקבל עוד שדרוגים בעתיד. בבית הקברות שצמוד לתל ישנם לא מעט אישים חשובים שקבורים כמו: משה דיין, משה פלד, אסי דיין, אסף רמון, אילן רמון וכו.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: תל שמרון (יש לנסוע דרך הכביש העולה לתמרת).

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער בלפור יער קהילתי במגדל העמק – בצד הדרומי של העיר מגדל העמק תמצאו את יער בלפור. היער הוא מבין הראשונים שנטעה קק”ל בארץ והוא על שמו של הלורד ג’יימס ארתור בלפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

משטרת נהלל ההיסטורית – אתר מורשת – למי מכם שנסע בעמק יזרעאל בוודאי יצא לו לראות את המבנה הלבן המרשים לצד הכביש הראשי – משטרת נלל ההיסטורית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

שביל הרקפות במגדל העמק – בצד הצפוני של מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות בגווני סגול, לבן וורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק יצחק רבין מגדל העמק – בצד הצפון מזרחי של העיר מגדל העמק הוקם לו פארק יצחק רבין, פארק עירוני מקסים שאפשר להעביר בו יום שלם עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחה בגבעת חציר – בגליל התחתון בסמוך לישוב מנשייה א זבדה בצפון עמק יזרעאל מתנשאת לה גבעה קטנה ומלאה במגוון רחב של פריחה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים כמו מסלול שביל הפסגה המפורסם בנוסף תצפית בראש ההר במנזר השתקנים אליו ניתן להיכנס כחלק מביקור בהר העגול – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה (חודשים פברואר-מרץ) את האירוס הנצרתי. פרח נדיר שנמצא בסכנת הכחדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה ומעיין שרונה – 2 מעיינות קרובים יחסית אחד לשני, מעיינות קטנים ונהדרים בימים החמים עם הילדים. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי בעמק – בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד עם מגוון אטרקציות לילדים – פארק חי העמק! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

העיר נצרת – סיור דתות ותצפית עוצרת נשימה על עמק יזרעאל – לא צריך לטוס לאירופה בשביל לחוות סיור דתות אמיתי, אפשר לנסוע לכיוון העיר נצרת ולהרגיש בחו”ל. בתקופת חודש דצמבר העיר מתקשטת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.