Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באר אבא – עין שורשים - ביר א-סמנדורה

בצד הדרומי של מושב אלוני אבא ישנה באר עתיקה ועמוקה תחת עץ אקליפטוס מרשים.  המקום נמצא לא רחוק ממעיין חזין או בשמו הנוסף מעיין אורן. בעזרתם הגדולה של תושבי המושב הבאר היום מטופחת, ישנה נדנדה גבוהה התלויה על עץ האקליפטוס וזאת פינת חמד נהדרת לטבילה קצרה ופיקניק לצד הבאר.

שמה המקורי של הבאר היא ביר א-סמנדורה ובשמה המודרני קוראים לה באר אבא על שם המושב אלוני אבא שקרוב אליה. כדי להיכנס למים ישנו סולם שמאפשר גישה נוחה, צריך לקחת בחשבון כי הבאר עמוקה מאוד. יש לא מעט מטיילים שבוחרים לקפוץ אל הבאר מעץ האקליפטוס הצמוד – לא מומלץ בכלל למרות שהבאר רחבה יחסית.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: באר אבא מחוז הצפון. בעבר הייתה כניסה מתוך המושב אך היא סגורה ולכן אם תרצו להגיע תפעלו על פי הוראות ההגעה הבאות: מצומת אלונים כביש 75 יש לפנות לכביש 7513, לאחר 2.5 ק”מ ישנה פניה ימינה לדרך עפר. נוסעים בדרך זו שעבירה לכל רכב (בימי החורף והגשם הדרך בוצית ולא נין לעבור עם רכב פרטי), לאחר בערך קילומטר בדרך עפר נחלוף על פני עין חזין מימיננו ונמשיך מעט עד לצומת T בה נפנה שמאלה.

לאחר בערך קילומטר בדרך עפר נפנה ימינה כאשר משמאלנו תעלת מים עד להגעה לצומת T בה נבחר לפנות שמאלה, חוצים את הגשר, לאחר מכן מיד פונים ימינה וימינה, חוצים את התעלת מים (בימי הקיץ יש בה מעט מים כך שאין בעיה לעבור אך בחורף כאן נשאיר את הרכב) נפנה ימינה ניסע כמה מטרים קדימה לכיוון עץ האקליפטוס הגדולה שמשמאלנו.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

עין חזין עין אורן – בשוליים הצפונים של עמק יזרעאל תוכלו למצוא את בריכת המים עין חזין. לא ברור מדוע נתנו למקום את השם “עין” כיוון שלא מדובר על מעיין טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קסם של טיול בבית לחם הגלילית ובאלוני אבא – שני מושבים טמפלריים היסטוריים שנמצאים בצפון ישראל באזור הגליל. יופיים וקרבתם זה לזה מאפשרים לנו לצאת לטיול של יום שלם באווירה רגועה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. כל זה לצד מסלול נגיש העובר בתחנת רכבת העמק המשוחזרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.