Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתר רכבת העמק כפר יהושע – תחנת תל א-שמאם

בחלקו המערבי של עמק יזרעאל בכניסה למושב כפר יהושע תמצאו את אתר רכבת העמק שפעלה כאן במשך קרוב ל 50 שנה – אחת התחנות הראשיות מבין שמונה של רכבת העמק המיתולוגית. הרכבת נסללה על ידי הטורקים והיא זו שחיברה בין חיפה דרך עמק יזרעאל, בית שאן ועד לדרע שבירדן.

במתחם אתר רכבת העמק שבכפר יהושע יש מרכז מבקרים ובו מוצגת סיפורה של רכבת העמק וכל תחנותיה העיקריות והוא נחשב לאתר מורשת על ידי המועצה לישמור אתרי מורשת בישראל. בנוסף יש כאן גם מגדל מים: הרכבת פעלה על ידי קטרי קיטור שמצריך מילוי מים בדוודים בכל 20 ק”מ בערך ולכן גם בתחנה כאן היה מגדל מים ששימש למילוי הקטרים.

בנוסף יש כאן גם באר מים, קרונות משא מתקופות שונות, מבני אבן בסגנון טמפלרי ששימשו למגורי עובדי הרכבת, שירותים ציבורים לנוסעים, מחסן פחמים וכדומה. האתר פועל בימי א’ עד ה’ 09:00-15:00 וימי שישי שבת בתיאום מראש לקבוצות. הביקור באתר מתאפשר גם דרך מיזם שבת ישראלית ללא תשלום ברישום באתר הרישמי – לאתר לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אתר רכבת העמק כפר יהושע. לא תמיד ניתן להיכנס דרך רמת ישי רוב הזמן השער שם סגור.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי בית שערים – מערות עתיקות ואטרקציה לילדים – גן לאומי בית שערים נמצא בגליל התחתון ובתוכו מערות רבות מתקופה קדומה. אתר ארכיאולוגי חשוב וגם אטרקציה לילדים. בגלל חשיבותו, בשנת 2015 הוכרז הגן כאתר מורשת עולמית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חזין עין אורן – בשוליים הצפונים של עמק יזרעאל תוכלו למצוא את בריכת המים עין חזין. נסיעה קצרה בשטח חקלאי (שימו לב לשילוט נא לא להיכנס לשטחים פרטים) תוביל אתכם אל הבריכה שחלק ממנה חשוף והחלק השני נמצא ברובו בתוך מבנה בטון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אילן – שביל אילן נמצא בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין נופי היער, בין הפריחות ובמהלכו נפגוש עוד מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל שמתאים לכל המשפחה העובר בין עצי אטלנטית, אלונים, גליל החורש, ליבנה רפואי, עצי חרוב ואלה ארצישראלית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול יגור והסליק הגדול – קיבוץ יגור הוא מבין הקיבוצים הגדולים בישראל, הוא נמצא בצד המזרחי של הר הכרמל והוא שייך לתנועה הקיבוצית. שם הקיבוץ ניתן לו על שם כפר הערבי יאג’ור שהיה כאן עד לקום המדינה בשנת 1948. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בבית לחם הגלילית ואלוני אביב – שני מושבים טמפלריים היסטוריים שנמצאים בצפון ישראל באזור הגליל בית לחם הגלילית ואלוני אבא. יופיים וקרבתם זה לזה מאפשרים לנו לצאת לטיול של יום שלם באווירה רגועה, להנות מהייחודיות של כל מושב ולחוות גם קצת את ההיסטוריה שלהם בצורה מרתקת. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחצו כאן.

ברווזים בכפר – בתוך כפר ברוך בלב עמק יזרעאל תוכלו להגיע עם הילדים וליהנות מאטרקציה מקומית מושלמת ומיוחדת שלא תראו בכל מקום, אטרקציה המתאימה לכל הגילאים ולכל המשפחה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאו.

מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת – על מוזיאון העמק קיבלנו המון המלצות מהסובבים שלנו והחלטנו ללכת ולנסות. מוזיאון העמק על שם עודד ארצי מציג את סיפורם של מתיישבי עמק יזרעאל משנות העשרים ועד הקמת המדינה. במוזיאון יש הדרכה מסודרת הכוללת סיפורים אישיים של אותם חלוצים וחלוצות.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – אם אתם מחפשים מסלול הליכה קצר, נוח, עם נוף עוצר נשימה – זה המקום! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – מסלול נגיש לעגלות, לצד נחל זורם עם איזור לפיקניק – מושלם עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.