Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי פריחת הכלניות דרום אדום

דרום אדום 2024 עתיד להתקיים גם השנה בסימן התחדשות, המשכיות וצמיחה מחדש. השנה הפסטיבל מקבל משמעות אחרת ויתקיים במתכונת מותאמת לתקופה. איזור הדרום עבר בשביעי לאוקטובר אובדן ושבר גדול אבל לטבע עוצמות משלו ויכולת תמיד לצמוח מחדש. פריחת הכלניות בדרום מדי שנה מכסה את היערות והפארקים במרבדים אדומים ויוצרת מראות טבע מופלאים. 

מדי שנה במסגרת הפסטיבל מתקיימים אירועים רבים, סיורים, מופעים, פעילויות למשפחות, אטרקציות לילדים, טיולים לכל המשפחה וגולת הכותרת של הפסטיבל פריחת הכלניות המרהיבה. השנה לא נקרא לדרום אדום “פסטיבל” אבל כן נטייל בין הכלניות לצד צעדה לזכרם, מירוץ למען חזרתם ואירועים נוספים שיפורסמו בהמשך. ובעיקר להראות שעם ישראל חי וקיים. יש לציין כי לא מומלץ להגיע בזמן זה לאיזור על פי הוראות פיקוד העורף. יש להתעדכן באתר על הנחיות פיקוד העורף באיזור זה.

הכלנית היא הפרח האהוב ביותר עלינו הישראלים וזה בעקבות סקר של החברה להגנת הטבע – הכלנית קיבלה את המקום הראשון. פריחת הכלניות בנגב המערבי לרוב מתחילה לקראת סוף חודש ינואר ונשארת איתנו עד סוף חודש פברואר כאשר השיא לרוב זה באמצע חודש פברואר. הכלניות בנגב המערבי הן כולן אדומות, לא תמצאו כאן פריחה בצבע אחד בדומה למה שקורה במרכז והצפון שם יש גם כווני לבן וסגול. אז איפה אפשר לראות את הפריחה? המשיכו לקרוא! רגע לפני שממשיכים מומלץ לבדוק בדיווחי פריחה היכן פורחות הכלניות טרם הגעתכם.

בתרונות רוחמה

שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מציגה תופעת טבע מיוחדת של הבתרונות ונופים מרהיבים של שטחים פתוחים ואינסופיים. איזור בתרונות רוחמה הוא אחד ממוקדי העניין המיוחדים ביותר באזור בתקופה הזו של השנה. שטחים פתוחים של גבעות ירוקות שנמצאות בשיאן בתקופה זו של השנה ויוצרות נוף מרשים בצורה בלתי רגילה. המקום הזה מושך אליו אלפי מבקרים וצלמים שמגיעים מכל הארץ כדי לראותו ולצלמו. יש אומרים כי המקום מזכיר תמונת שומר מסך של מחשב מאחר והנוף פה הוא מושלם. במשטחים האינסופים של בתרונות רוחמה בתקופה הזו יש פריחה ירוקה מרשימה אבל גם כאן יש פריחת כלניות מהיפות שיש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער ניר משה

יער ניר משה נמצא ליד המושב ניר משה בנגב המערבי ומכאן גם שמו. בעזרת קק”ל היער הזה מתוחזק היטב ויש בו חניוני יום מונגשים, נקודות עניין, פריחה מרשימה במיוחד ודרך נוף יפיפיה עם היסטוריית רבת שנים. קק”ל פרצה כאן את דרך הנוף ששמה “דרך פרשי היאומנרי” – דרך שאורכה 3.7 ק”מ. באזור יער ניר משה התנהל קרב הוג’, קרב קשה מאוד במלחמת העולם הראשונה שפרשי היאומנרי הבריטיים השתתפו בו. הטיול בדרך נוף הוא בעיקר עם הרכב, לצד הנופים והמרחבים המרשימים, ובדרך כמה נקודות עניין לעצירה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הכלניות

גבעת הכלניות נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים ביתו של ראש הממשלה אריאל שרון ז”ל. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. הגבעה מושכת אליה המוני מבקרים בעיקר בזכות הפריחה המרהיבה שצובעת את כולה באדום בעונת הכלניות. הטיפוס על התל אינו קשה והוא מתאים לכל המשפחה ולכל הגילאים. תוכלו לפרוס לכם מחצלת ולהנות גם מפיקניק בטבע יפהפה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה ומאגר פורה

שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. השמורה ממוקמת באגן הניקוז של נחל שקמה שמגיע עד לזיקים. תוכלו למצוא כאן מספר מסלולים: מסלול רגלי קצר, מעגלי. מסלול ארוך שניתן לעשות אותו בצורה רגלית, אופניים או רכב – דרך נוף נחל שקמה סובב מאגר פורה. שני המסלולים מתחילים מחניון שמורת פורה שממוקדם בסמוך לכביש 6 / כביש 40 צפונית לצומת בית קמה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק השרשרת נחל גרר

פארק השרשרת לצידו של נחל גרר שהוא אחד מיובליו של נחל הבשור, מוכר יותר לחובבי מסלולי האופניים. ממש כאן בתוך פארק השרשרת לצד חניוני היום של קק”ל פורחות בצורה מרשימה הכלניות. שמות החניונים בהם ישנה פריחה: חניון החרוב, חניון הראשונים, חניון האקליפטוס, חניון עץ הזית, חניון שרשרת, חניון עצי האשל, חניוני נחל גרר וחניון התצפית. לחובבי טיולי האופניים תוכלו למצוא כאן את סינגל פארק שרשרת מערב שאורכו 7.5 ק”מ עובר בין שלל מוקדי פריחה בפארק השרשרת, סינגל נחל גרר שאוכו 7 ק”מ וסינגל פארק שרשרת מזרח שאורכו כ 16 ק”מ. למידע מפורט על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חניון רעים יער בארי

בנגב המערבי ישנם לא מעט יערות קק”ל, אחד מהם הוא יער בארי שמציע כאן מספר נקודות עניין, טיולי סינגלים לאוהבי רכיבת שטח, חניוני יום ופריחה משגעת בעונה. היער מתפרש על פני 11 אלף דונם מצפון לנחל גרר, כאן תמצאו תרונות מאדמת לס. קק”ל הכשירה כאן חניוני יום חלקם גם מונגשים וגם דרך נוף לרכבים עם לא מעט נקודות עניין.

חניון רעים הוא אחד המוכרים יותר באזור, בעיקר מאחר והוא נמצא ביער בארי המפורסם שרבים מגיעים אליו כדי לראות את הפריחה. מהחניון יוצא מסלול נסיעה ברכב (מתאים לכל סוגי הרכבים) שאורכו כ- 3 ק”מ ובו תוכלו לראות המון משטחי כלניות ואתרים הקשורים במתקני המים שנמצאו כאן באזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קיבוץ עלומים

בסמוך לקיבוץ עלומים ישנה חורשת אקליפטוסים שבה מדי שנה לרוב ישנו ריכוז גדול של מרבדי כלניות. אזור הפריחה נמצא לאורך שביל פנימי שעובר במקביל לכביש המרכזי. על מנת להגיע לכאן תוכלו להגיע אל כביש 232 ובצומת סעד לנסוע דרומה אל קיבוץ עלומים. 

יער שוקדה

יער שוקדה הוא יער קהילתי בתחזוקה של קק”ל יחד עם תושבי שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. לכל אורכו של היער ישנה דרך נוף משגעת שעוברת בין כמה חניוני יום ונקודות עניין ששווה לבקר. בחודשים פברואר מרץ היער כולו נצבע אדום בשל ריכוז פריחה גדולה של הכלניות. בדרך כלל במסגרת פסטיבל דרום אדום ישנם לא מעט פעילויות ביער זה.  ביער שוקדה אפשר למצוא את חניונים הבאים בהם יש ריכוז פריחה: חניון הבאר, אתר הארכיאולוגי חורבת א – צפאריה, חניון הכלניות וחניון מרווה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חניון ומצפור ורמולן

בסוף שנת 2004 הוקמו חניון ומצפור ורמולן על ידיד חבריו ליחידה של יונתן ורמולן ז”ל. יונתן ורמולן היה לוחם משמר הגבול והוא נהרג בתחילתה של האינתיפאדה השנייה. המצפור והחניון נמצאים בסמון לחורשת סעד ליד צומת סעד. בעונת הפריחת אחרי הגשמים באיזור חודש פברואר החניון מתמלא בפריחה יפה של כלניות וכל השטח נצבע אדום ממרבדי הכלניות. ההגעה אל המצפור מהחניה היא נגישה וניתן לעשות אותה עם עגלה ובחניון יש ספסלי פיקניק. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חרבת ג’ממה

מערבית לקיבוץ רוחמה שבנגב הצפוני נמצאת שמורת טבע חרבת ג’ממה. בשמורת טבע חרבת ג’ממה ישנו מסלול מעגלי שאורכו המלא מסתכם בכ 3 ק”מ, הוא מתאים למשפחות והוא עובר בין שרידי הכפר ג’ממה ופריחה מרשימה של כלניות בחודש פברואר ופסטיבל דרום אדום. הכפר ננטש בשנת 1948 ושמו ניתן מהמילה הערבית ג’מאם שפירושה: “מים רבים” זאת בגלל ריבוי מי התהום שיש כאן. אם הגעתם עד לכאן לאחר המסלול תמשיכו עם הרכב לנקודה נוספת – מגדל תצפית רחמה של קק”ל. למידע מפורט על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.