Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק שרשרת - פארק נחל גרר

פארק שרשרת נמצא בצפון הנגב, במועצה האזורית מרחבים, במרחק של דקות נסיעה בודדות מהעיר נתיבות. הפארק מתפרס על שטח גדול והוא מציע אפשרות בילוי נהדרת בטבע. ברחבי הפארק דרכי נוף לנסיעה חווייתית, שבילי הליכה, שבילי סינגל לרכיבה באופניים, חניונים מסודרים ופינות פיקניק מקסימות תחת צל העצים.  

את שמו קיבל פארק שרשרת מפאת קרבתו למושב שרשרת. הפארק מוכר גם בשמו הנוסף, פארק נחל גרר, זאת משום שבשטחו של הפארק זורם נחל גרר שהוא מיובליו העיקריים של נחל הבשור. ערוצו של נחל גרר חוצה את הפארק, מים זורמים בו ברוב חודשי השנה ולאורכו פינות חמד בצל.  בקרבת ערוץ הזרימה של הנחל נמצא חניון נחל גרר, שבו שולחנות פיקניק וגם מתקני שעשועים לילדים.

זרימתו של נחל גרר בשטחו של פארק שרשרת מהווה נקודת עניין לא רק עבור המטיילים, אלא גם עבור בעלי החיים השונים שמגיעים הנה ליהנות ממנו ביניהם שלל עופות וציפורים וגם חתול הביצות. ניתן לצפות גם בצמחייה ייחודית שמאפיינת אזורים שבהם זורמים מים. בשטחו של פארק נחל גרר עוברות דרכי נוף שנסללו על ידי קק”ל שבדרכן מקיפות את הפארק ועוברות דרך חניוני היום.

ברחבי היער תוכלו לצאת גם למסלול טיול רגלי בשבילים או לטיול רכיבה באופניים במסלולי הסינגל. אם תבקרו בפארק בתקופות הפריחה, לרוב בסתיו ובחורף, תוכלו ליהנות  מפריחה מרשימה של פרחים מגוונים ותפגשו גם את מרבדי הכלניות האדומות שמאפיינות את האזור. ברחבי פארק שרשרת חניוני נופש רבים לשימוש חופשי של המבקרים: חניון החרוב, חניון הראשונים, חניון האקליפטוס, חניון הזית, חניון שרשרת, חניון עצי האשל, חניון נחל גרר, חניון התצפית.

בשטחו של היער נמצא תל הרור, אליו תוכלו להגיע. מאחורי סיפור התל עומדת השתלשלות ארוכה ויש מספר גרסאות להיסטוריה שהוא מייצג. על גבי התל תגלו מספר ממצאים ארכיאולוגיים המצביעים על התיישבות שהיתה כאן, ומציגים במעט את סיפורו של התל. תל הרור נקרא על שמו של שיח’ אבו הרירה (בערבית) שהיה אחד מתלמידיו של הנביא מוחמד, ויש המאמינים שכאן על התל נמצא קברו.

בעבר נהגו תושבי האזור המוסלמים לעלות אל התל ולהקריב קורבנות במקום. יש המאמינים כי כאן היתה בעבר העיר המקראית גרר המוזכרת במפת מידבא. כמו כן, על התל, נערכו קרבות קשים בין הבריטים לטורקים בימי מלחמת העולם הראשונה, עד שלבסוף נכבש התל על ידי הבריטים. מפסגתו של התל תקבלו נקודת תצפית מרשימה אל האזור.

הכניסה אל פארק שרשרת היא חופשית, ללא תשלום. אם הגעתם לכאן בתקופת פסטיבל דרום אדום נמליץ לכם להיכנס לקישור ולקבל המלצות נוספות לטיולים, אירועים ופעילויות – לחצו כאן למידע על הפסטיבל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק שרשרת נחל גרר.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק המים אופקים – קאנטרי קלאב אופקים קיבל שדרוג ותוספת מדהימה של פארק מים חוויתי המתאים לכל המשפחה! פארק המים בקאנטרי אופקים הוא הראשון מסוגו בנגב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף יער שוקדה – חניון הבאר, הכלניות ובור מרווה – יער שוקדה הוא יער קהילתי בתחזוקה של קק”ל יחד עם תושבי שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. לכל אורכו של היער ישנה דרך נוף שעוברת בין נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון ומצפור ורמולן – לזכרו של יונתן ורמולן ז”ל – בסוף שנת 2004 הוקמו חניון ומצפור ורמולן על ידיד חבריו ליחידה של יונתן ורמולן ז”ל. יונתן היה לוחם משמר הגבול והוא נהרג באינתיפאדה השנייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל גמה – טיול קצר אל תצפית מרשימה – בסמוך לקיבוץ רעים עומד לו תל ג’מה שהוא אחד התלים הגדולים שיש בנגב הצפון מערבי. התל מציע מסלול הליכה קצר המטפס לתצפית בראש התל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון מול חוות השקמים – גבעת הכלניות, היתה מכונה בעברה גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.