Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער ניר משה – דרך פרשי היאומנרי

יער ניר משה נמצא ליד המושב ניר משה בנגב המערבי ומכאן גם שמו. בעזרת קק”ל היער הזה מתוחזק היטב ויש בו חניוני יום מונגשים, נקודות עניין, פריחה מרשימה במיוחד (בחודש פברואר בעיקר) ודרך נוף יפיפיה עם היסטוריית רבת שנים. קק”ל פרצה כאן את דרך הנוף ששמה “דרך פרשי היאומנרי” – דרך שאורכה 3.7 ק”מ. באזור יער ניר משה התנהל קרב הוג’, קרב קשה מאוד במלחמת העולם הראשונה שפרשי היאומנרי הבריטיים השתתפו בו. הטיול בדרך נוף הוא בעיקר עם הרכב, לצד הנופים והמרחבים המרשימים, ובדרך כמה נקודות עניין לעצירה.

כבר בכניסה ליער, בצד שמאל, תוכלו לראות את חניון היום שבו תוכלו לעשות עצירה או פיקניק. משם ניתן להמשיך עם הדרך ולאחר כמה שניות של נסיעה להגיע אל פסל חלילי הרוח שיהיה בצד ימין שלכם – יצירת אומנות של האמן דוד יסעור. פסל חלילי הרוח יוצר צלילים שמופקים בעזרת הרוח הנושבת, ונחמד מאוד לשבת בשקט שיש שם ולהקשיב לצלילים.

משם אפשר להמשיך בנסיעה של כ-900 מטר בדרך עפר אל חניה קטנה שממנה יוצא שביל קצרצר העולה לכיוון ספסל בודד. מהנקודה הזו אפשר לראות את נוף השדות ובחודש פברואר ליהנות מהכלניות הפורחות סביב. מכאן ניתן לבחור אם להמשיך בנסיעה של כ 2.5 ק”מ לכיוון גבעת לילי או שאפשר לפנות שמאלה ולחזור אל נקודת ההתחלה של היער. כדי להגיע אל דרך הנוף תוכלו לרשום בוויז “יער ניר משה”.

גבעת הכלניות, המכונה גם גבעת לילי, נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. וניתן להגיע אליה גם מיער ניר משה, בסוף דרך הנוף היפה של היער. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל שרון (שהיה ראש ממשלת ישראל האחד עשר) ואשתו לילי שרון. הגבעה מושכת אליה המוני מבקרים גם בזכות הפריחה המרהיבה שצובעת את כולה באדום בעונת הכלניות. הטיפוס על התל אינו קשה והוא מתאים לכל המשפחה ולכל הגילאים. תוכלו לפרוס לכם מחצלת ולהנות גם מפיקניק בטבע יפהפה. למידע נוסף על גבעת לילי לחץ כאן.

מי שיגיע הנה בחודשים פברואר-מרץ יזכה להנות ממראות הפריחה המרהיבים שמכסים את האיזור באלפי כלניות בכל מקום שלא תסתכלו. לכן גבעת הכלניות ויער ניר משה הם חלק מהיעדים האטרקטיביים של פסטיבל דרום אדום שמתקיים באזור הנגב מדי שנה. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – השמורה מציגה תופעת טבע מיוחדת ונופים מרהיבים של שטחים פתוחים אינסופיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים לצד פארק מסודר ומתקני שעשועים לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.