Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת האירוסים בנגב

בין באר שבע למצפה רמון בחודשים פברואר מרץ (משתנה בהתאם למזג האוויר) תוכלו להגיע אל נקודת פריחה מרשימה מאוד של אירוס הנגב. הפריחה לרוב מתרכזת לצד קיבוץ רביבים על כביש 222. כביש 222 הוא הכביש המחבר בין הנגב המערבי לצפון הנגב וכולו מוקף בשטחי חקלאות ושטחי חול מרהיבים. התנאים שיש באיזור הזה הם התנאים המעולים לפריחתו של אירוס הנגב שגדל בלב שטחי החולות שכאן. אירוס הנגב הוא המין הדרומי והמדברי מתוך קבוצת אירוסי ההיכל המרשימים.

צבעו של אירוס הנגב הוא כחול סגול כהה, יש הטוענים כי לפעמים הוא נוטה יותר לכיוון הצבע השחור. את אירוס הנגב אפשר למצוא בעוד כל מיני נקודות פריחה כאן באיזור הנגב אך הנקודה הזו היא המוכרת והנוחה יותר להגעה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אירוס הנגב. מהכניסה לקיבוץ רביבים יש לנסוע מערבה על כביש 222 כ 5.8 ק”מ כאשר משמאלכם תראו חניית עפר קטנה בה תוכלו להחנות את הרכב ולראות את הפריחה הקרובה לכביש.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

פארק גולדה הר הנגב – בלב הר הנגב קק”ל פיתחה את פארק גולדה על שם גולדה מאיר ראשת הממשלה הרביעית של מדינת ישראל. הפארק מהווה ריאה ירוקה בלב המדבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה. מן המצפור נשקף נוף מרהיב הצופה אל עבר עתיקות עבדת והנגב הצפוני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל ניצנה, חמוקי ניצנה ופסל נתיב השלום – בצד הדרום מערבי של ישראל, לצד כביש 10 והגבול עם מצרים תוכלו להגיע אל פתחת ניצנה. כאן תמצאו את גן לאומי תל ניצנה, חמוקי ניצנה ואת פסל נתיב השלום. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפרעי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

אגם ירוחם – מי היה מאמין שאמצע המדבר נוכל למצוא אגם כל כך גדול. מסביב לאגם יש המון מקומות ישיבה שקק’ל מתפחת. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

גן לאומי ממשית – גן לאומי מבין היפים שיש במיוחד בתקופות החגים שרשות הטבע והגנים מפעילה את השוק הנבטי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.