Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע חרבת ג'ממה

מערבית לקיבוץ רוחמה שבנגב הצפוני נמצאת שמורת טבע חרבת ג’ממה. בשמורת טבע חרבת ג’ממה ישנו מסלול מעגלי שאורכו המלא מסתכם בכ 3 ק”מ, הוא מתאים למשפחות והוא עובר בין שרידי הכפר ג’ממה ופריחה מרשימה של כלניות בחודש פברואר ופסטיבל דרום אדום. הכפר ננטש בשנת 1948 ושמו ניתן מהמילה הערבית ג’מאם שפירושה: “מים רבים” זאת בגלל ריבוי מי התהום שיש כאן. אם הגעתם עד לכאן לאחר המסלול תמשיכו עם הרכב לנקודה נוספת – מגדל תצפית רחמה של קק”ל.

מסלול מעגלי חרבת ג’ממה

השביל מתחיל עם סימון שבילים כחול, לאחר צעידה של כ 200 מטרים נמשיך עם השביל שמתעקל מעט ימינה על הסימון הכחול. בצד זה תראו מימינכם את מחשופי הכורכר וגם את באר ג’ממה, לאחר הליכה של כ 300 מטרים נגיע אל צומת שבילים ירוק וכחול, כאן נפנה שמאלה עם הכחול. כאן כבר נוכל לפגוש את שרידי הכפר ג’ממה משמאלנו ואת עץ אשל הגדול מימיננו. חלק זה של השביל הוא במגמת עליה וכאשר נגיע אל סוף העליה נוכל להנות מנוף מדהים של האיזור.

לאחר הליכה של כ 700 מטרים מגיעים אל גדר ובמה פונה שמאלה עם סימון שבילים הכחול. אחרי שפנינו נצעד ולאחר כמה מטרים נראה שרידי פסיפס ביזנטי. לאחר כ 500 מטרים הליכה השביל הכחול מגיע לסופו ובשלב זה נראה משמאלנו שביל עפר, נפנה אליו ולאחר כ 500 מטרים נוספים נגיע אל השביל הכחול (מכאן התחלנו) וכאן נפנה ימינה מצעד כ 200 מטרים עם הכחול שיוביל אותנו חזרה לרכב. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. לאחר שפנינו מכביש 334 אל כביש 3347 שמוביל אותנו אל הכניסה לקיבוץ רוחמה, ניסע כ 950 מטרים עד שנראה את הפניה שמאלה אל דרך פר בסימון שבילים שחור. מכאן ניסע כ 1.2 ק”מ עד שנראה את הסימון שבילים הכחול משמאלנו, כאן נחנה ונתחיל לצעוד.

מגדל תצפית רוחמה

על גבעה בגובה 184 מטרים מעל פני הים ניצבת לה גבעה קטנה ועליה הוקם מגדל תצפית של קק”ל. אומנם הטיפוס על המגדל הוא אסור אבל בשל גובה הגבעה ניתן לקבל ממנה נקודת תצפית מרשימה על כל איזור מרחב שקמה, בתרונות רוחמה, קו החוף הדרומי באשקלון ועד רצועת עזה. לצד המגדל יש שולחנות פיקניק תחת העצים וזה מקום נהדר לפיקניק.

כדי להגיע למגדל התצפית תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. לאחר שפנינו מכביש 334 אל כביש 3347 שמוביל אותנו אל הכניסה לקיבוץ רוחמה, ניסע כ 950 מטרים עד שנראה את הפניה שמאלה אל דרך פר בסימון שבילים שחור. מכאן הנסיעה היא על גבי דרך נוף שחלקה עוברת בסוללת עפר שמשמשת כסכר על אפיק נחל רוחמה. לאחר כ 2.1 ק”מ נראה משמאלנו את המגדל, נפנה שמאלה ונחנה את הרכב תחת המגדל.

מי שיגיע אל שמורת בתרונות רוחמה בחודשים פברואר-מרץ יזכה ליהנות ממראות הפריחה המרהיבים של הכלניות שצובעות את כל השמורה באדום. יהיה מאוד קשה לפספס אותן כי הן פשוט בכל מקום. זו גם הסיבה ששמורת בתרונות רוחמה מהווה את אחד היעדים האטרקטיביים של פסטיבל דרום אדום שמתקיים באזור הנגב מדי שנה. לאירועי פסטיבל דרום אדום ומקומות מומלצים לטיול באזור לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת טבע בתרונות רוחמה – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בנגב המערבי והיא מציגה נופי טבע יפהפיים. השמורה מפורסמת במיוחד בזכות פריחת הכלניות המרהיבה והעץ הבודד המיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון מול חוות השקמים – גבעת הכלניות, היתה מכונה בעברה גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון ומצפור ורמולן – לזכרו של יונתן ורמולן ז”ל – בסוף שנת 2004 הוקמו חניון ומצפור ורמולן על ידיד חבריו ליחידה של יונתן ורמולן ז”ל. יונתן היה לוחם משמר הגבול והוא נהרג באינתיפאדה השנייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.