Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אגמון חפר - טיול צפרות בלב השרון

אגמון חפר הוא פארק צפרות שהוקם על ידי קק”ל ונפתח למבקרים לראשונה בשנת 2017. הפארק כפי ששמו מרמז, נמצא באזור עמק חפר, בסמוך לנחל אלכסנדר המוכר. לאחר השיקום הפך אגמון חפר למקום המציע טיול קצר שבו תפגשו פארק גדול עם תצפיות ושבילי הליכה המתאימים לכל המשפחה. האגמון הופך לאטרקטיבי ומבוקש במיוחד בעונת הנדידה של הציפורים. באזור האגמון יש נקודות תצפית מסודרות על העופות ומסלול הליכה נחמד וקליל סביב האגם. אגמון חפר מאפשר לכם מפגש קסום עם הטבע, במרחק של מספר דק’ נסיעה מהעיר. בתחילת עונת הנדידה בחודשים ספטמבר אוקטובר אנחנו יכולים להנות מביקורם של השקנאים שמגיעים הנה בהמוניהם. לרוב מומלץ להגיע לכאן לביקור בשקיעה או הזריחה וכך תעלו את הסיכויים שלכם לפגוש אותם.

אגמון חפר דומה בסיפורו לאחיו הגדולים והמפורסמים יותר – אגמון החולה ושמורת החולה. בעבר היה המקום הזה שופע ביצות שיובשו לצרכי התיישבות, והיום השיקום של הפארק מאפשר לנו להציץ אל ההיסטוריה של המקום. כחלק מתהליך השיקום הוזרמו מים אל האגמון וכך נוצרו מאגרים חדשים שעם הזמן ימשכו אליהם עוד ועוד מיני ציפורים ועופות. מסתבר שגם לבעלי הכנף לוקח זמן להכיר מקומות חדשים ולכן ככל שיעבור הזמן, צפויים להגיע הנה יותר מהם. 

מדי שנה, בעונת הנדידה, קק”ל עורכת כאן מגוון של פעילויות הקשורות לעולם הצפרות ומתאימות לכל המשפחה. מה יש בפארק? במקום ישנו שביל הליכה במסלול מעגלי. השביל לא סלול אבל הוא נגיש לעגלות, אפשר גם באופניים. אגם מלאכותי ענק סביבו תוכלו לטייל במסלול הכולל גשר ודקים מרשימים מעץ למעבר. מספר נקודות תצפית ביניהן תצפיות מסתור על העופות והציפורים. ברחבי הפארק שילוט עם תמונות והסבר על העופות השונים. במקום קיימת תחנת מחקר מדעית לציפורים שכרגע הכניסה אליה סגורה. בעתיד יש תכנית לפתוח גם אותה לקהל הרחב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אגמון חופר 146 האגמון חדרה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר- מצפור ויקר הוא מקום קטן יותר שגם מפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא על המקום ודרכע הגעה לחץ כאן.

קטע נחל לדוגמא נחל אלכסנדר – אחד מאתרי הנחל שמושך אליו מבקרים רבים הוא הקטע של נחל לדוגמא בפארק איטליה. החלק הזה של הפארק שופץ ושוקם בצורה משמעותית, וכך הוא הפך לאתר טבע יפה שנעים לבקר ולטייל בו והוא גם מתאים מאוד לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני יער האילנות – ער האילנות נמצא באזור השרון והוא המקום המושלם לשילוב טיול, פיקניק ובילוי עם ילדים. מדובר בפארק ענק, עם המון שטחי מדשאות, שולחנות פיקניק, מסלול הליכה נגיש ויפה שסביבו גן בוטני מיוחד ועוד כמה אטרקציות נחמדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורבת סמארה – את השטח המיוער של גן הלאומי אלכסנדר יהיה לכם קשה לראות מהכביש הראשי, אך כשתיכנסו פנימה תגלו יער ענק, מוצל ומסודר שמתאים מאוד לפיקניקים, ומותר גם לעשות על האש בתחום הפארק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה וחורשת דרזנר – מסלול קצר וקליל בתוך אקו פארק גלילות שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות ופריחה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע והחיות הכי קרוב שרק אפשר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה – טיול נוף עוצר נשימה לאורך צוק הצופה הישר אל הים, מסלול נגיש כולו מושלם למשפחות – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי הירקון – איזור הגן הלאומי תל אפק מספק לנו מספר מסלולי הליכה עם המון נקודות עניין. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.