Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי תל גזר

גן לאומי תל גזר הוא אתר עתיקות הנמצא בסמוך ליישוב כרמי יוסף. בטיול שלכם בתל גזר תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל מגוון של עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. יש כאן גם שרידים מהתקופה הכנענית והישראלית שבהן היתה העיר גזר עיר מרכזית וחשובה מאוד בעקבות מיקומה האסטרטגי. גן לאומי תל גזר הוא אחד האתרים הכוללים בשביל גזר: שביל סובב מועצה אזורית גזר.

בתל גזר ישנו מסלול מעגלי שאורכו כ-1.6 ק”מ והוא עובר בין שלל עתיקות מרשימים: שער כנעני, שער שלמה, מקדש המצבות, מפעל המים ועוד. בנוסף יש כאן נקודות תצפית מרהיבות שעוצרות נשימה על איזור רחב – הרי ירושלים, קו מישור החוף, גוש דן ועוד. גולת הכותרת של הביקור כאן ללא ספק הוא מפעל המים מהתקופה הכנענית שהתגלה כאן בעומק של 60 מטרים. מפעל המים הוא מעשה יד אדם, אנשי הישוב גזר, שחפרו את המפעל וכיום הוא פתוח לביקור של הקהל הרחב. יש אפשרות לרדת אל תוך מפעל המים המרשים בעזרת 175 מדרגות תלולות, ואם תהיו בשקט תוכלו לשמוע גם את העטלפים שמתגוררים כאן. לאורך כל הטיול שלכם בתל תפגשו שלטי הסבר על המקום שבו אתם עומדים. 

למי מכם שרוצה להאריך את הטיול שלו, יכול להמשיך מכאן אל עוד יעד שנמצא במרחק של כ- 1.2 ק”מ לכל כיוון ולהגיע אל עין ורד. בריכת מים קטנה ועגולה, עם מים שקופים וקרירים שמלאה רק לאחר הגשמים (אין בה מים בקיץ). הבריכה נמצאת מזרחית לתל גזר. בעבר הרחוק המקום שימש כמקור מים לישוב גזר. ניתן להגיע עם הרכב עד למעיין למי מכם שיש 4*4 או בהליכה רגלית נוחה. 

כדי להגיע אל גן לאומי תל גזר תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי תל גזר. שימו לב – במידה ואתם מגיעים לבקר בתל גזר בימי שבת יהיה עליהם להחנות את הרכבים בכניסה ליישוב כרמי יוסף, בסמוך למגרש הכדורגל. משם תצטרכו ללכת ברגל עד לתל גזר – מדובר בהליכה של כ-2 ק”מ לכיוון. במידה ותגיעו לבקר כאן באמצע השבוע, תוכלו להגיע עם הרכב שלכם עד לחניה שנמצאת על גבי התל. כאשר הכניסה דרך היישוב כרמי יוסף סגורה ניתן גם להגיע אל התל עם רכב שטח דרך יער המגינים ובית העלמין של כרמי יוסף. ניתן לנסוע בסימון השבילים הכחול, בצומת שבילים שחור וכחול פונים שמאלה עם הסימון הכחול. בצומת כחול ואדום פונים שמאלה עם סימון האדום. בצומת שבילים אדום וירוק פונים ימינה עם עם הסימון הירוק וממשיכים עם השילוט עד לתל גזר. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. הטיול בגן הלאומי הוא במסלול קל ומעגלי העובר על רכס כורכר ובמהלכו תצפיות יפות על האזור וגם קצת היסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חולדה ביתו של הרצל – לאחר מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו, מזרחית לעיר רחובות. בתוך יער חולדה יש מספר נקודות עניין שאפשר לטייל ביניהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער המגינים – יער המגינים שנמצא בין היישובים כרמי יוסף וכפר בן נון הוא מבין היערות של קרן קיימת לישראל. היער משתרע על שטח של 3,500 דונם ובו מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בפארק לטרון שבהרי ירושלים מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת, היסטוריה ואטרקציה שמעניינת גם את הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה במהלכה תפגשו נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכת הקשתות מציעה אטרקציה ייחודית של שייט במבנה עתיק ומיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.