Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין ורדה עין ירד: מעיין צלול למרגלות תל גזר

בסמוך לגן לאומי תל גזר ליד כרמי יוסף נובע עין ורד לאחר הגשמים היישר אל תוך בריכה עגולה שנמצאת בחלק העליון של נחל גזר. מדובר על מקום קטן ומקסים עם מים שקופים שלא נשארים איתנו לחודש הקיץ החמים ולכן הוא ייבש בתקופה זו. הבריכה נמצאת מזרחית לתל גזר. בעבר הרחוק המקום שימש כמקור מים היחיד של תושבי הישוב גזר. עין וורדא הוא מעיין שכאשר הוא מתמלא במים הוא הופך להיות מוקד עליה לרגל אצל חובבי המעיינות – טרם הגעתכם למקום מומלץ לבדוק מה המצב של המים.

מעל לבריכה שבנויה מאבני גזית ישנו עץ תאנה גדול שנותן צל בימים החמים. המעיין מוקדש לזכרו של איתי שטיינברג ז”ל שנפל במלחמת לבנון השנייה והיה בן כרמי יוסף. למי מכם שמחפש מקום שקט ורגוע המעיין בהחלט יכול לספק את זה אבל לא בסופי שבוע. כאשר המעיין מלא בסופי שבוע המקום הופך להיות תחנת מעבר גם לג’יפאים שמטיילים כאן באיזור. למעיין יש מספר שמות: עין ורד, עין וורדא, עין ורדה, עין ירדא ועין ירד. 

דרכי הגעה לעין ורדה

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין ורד (המעיין) – וורדא. שימו לב כי הכניסה דרך כרמי יוסף סגורה בשבת וניתן להגיע עם רכב שטח עד למעיין דרך יער המגינים ובית עלמין כרמי יוסף. למי מכם שמגיע עם רכב פרטי ומחנה בכרמי יוסף יצטרך ללכת על סימון שבילים ירוק ואז אדום כ 2.2 ק”מ לכיוון. גם הדרך אל המעיין היא חוויתית ועוצרת נשימה בנופים שסביבה.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

יער חולדה ביתו של הרצל – לאחר מותו מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו מזרחית לרחובות. בתוך יער חולדה ישנם מספר נקודות עניין שאפשר לטייל בניהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער המגינים – יער המגינים שנמצא בין היישובים כרמי יוסף וכפר בן נון הוא מבין היערות של קרן קיימת לישראל. הוא משתרע על שטח של 3,500 דונם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בהרי ירושלים, בפארק לטרון מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת והרבה היסטוריה יחד עם אטרקציה שמעניינת גם את הילדים – יד לשריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. אנחנו הגענו לטיול בפארק אחרי יום גשום ונופי הפרק פשוט מדהימים. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים עליהם נפרט בהמשך והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה עם נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. המקום נמצא בשפלת הארץ ליד קיבוץ רבדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.