Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל מיכל – טיול פריחה ותצפית על מרינה הרצליה

בביקור שלנו באיזור הרצליה מצאנו מסלול קצר ונחמד בתל מיכל ששוקם ומתוחזק על ידי ארגון “ותיקים בסביבה”. מדובר על ארגון של תושבים הפועלים לשינוי בסביבתם – קבוצה מתושבי הרצליה הרוצים לשמור על הטבע העירוני ולהגן עליו. תל מיכל הוא אתר ארכיאולוגי שנמצא על רכס כורכר מול מרינה הרצליה ויש ממנו תצפית מקסימה על הנמל. יש כאן שילוט שמסביר על המסלול ונקודות עניין.

ההתיישבות באתר החלה לפני כ 3,700 שנה. במקום הייתה תחנה לסחר ימי שנסחרו בה מוצרים ממצרים ומקפריסין. במאה עשירית לפנה”ס שימש האתר תחנת סחר כחלק מהתיישבות פיניקית, ונתגלו בו חדרי פולחן בסגנון פיניקי. בתקופה הפרסית חודש הישוב בקנה מידה נרחב יותר, עשות לחשיבותו של אזור השרון לצבא הפרסי. באתר יש חמד גבעות ארבע מהן צמודות זו לזו. הבגעה הצפונית ביותר שימשה בתקופה הפרסית בית קברות.

ההתיישבות כאן נמשכה ברציפות גם בתקופה ההלניסטית ונחשפו בה גת גדולה לתעשיית יין ומטמון עשיר של  47 מטבעות כסף של בית תלמי. מצודה קטנה הוקמה במקום גם בתקופת החשמונאים כנראה ביוזמת אלכנסדר ינאי. בתקופה הרומית כבר הוקמה כאן מצודה גדולה יותר שניתן לראות את שרידה עד היום וממנה ישנה תצפית יפה לנמל.

הסביבה האקולוגית כאן מאופיינת בעיקר בצמחים ובעלי חיים של רכס כורכר חופי. לצערנו מדובר על בתי גידול שהולכים ונעלמים מישראל עקב בניה בקרבת החוף. תוכלו למצוא כאן פריחה של רותם המדבר, מתנן שעיר, לענה חד זרעית, אטד החוף, שרביטן ריסני ועכנאי שרוע. באיזור המצפה תוכלו למצוא שילוט שמסביר על הצומח בסביבה. בסוף הקיץ תוכלו למצוא כאן את פריחת החצבים וחבצלות החורף, בחורף ובאביב תמצאו כאן פרחים חד שנתיים שביניהם גם האנדמיים למישור החוף.

בסביבת התל ישנה בריכת חורף – שאם תגידו לאחר החורף תוכלו לראות את הבריכה מתמלאת במי הגשמים ומתייבשת לקראת הקיץ ובה יש מגוון רחב של צמחים ובעלי חיים ייחודיים. תמצאו כאן בעלי חיים כמו: מריון מצוי, אילנית מצויה, לטאת שנונית השפלה. סוגי ציפורים: כרוון מצוי, חוגלה ושרקרק מצוי.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “תל מיכל”. אנחנו ממליצות להחנות את הרכב ממש מול המרינה, משם תוכלו לראות שלט קטן המפנה למסלול העולה על הרכס.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

אולפן הקסם – אולפן הקסם הוא מוזיאון חווייתי ומרכז מבקרים של אולפני הרצליה, שמציע חוויה מרתקת לילדים ולבני נוער: התנסות אמיתית ביצירת טלוויזיה (מבוגרים נהנים לא פחות). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני הרצליה – בשטחו של הפארק העירוני תוכלו למצוא שלל אטרקציות, מסלולי הליכה, שלולית חורף ופארק צפרות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק הפארק – בסמוך לפארק הרצליה נמצא משק הפארק המציע חוויה של קטיף עונתי ומגוון פעילויות נוספות לילדים: סדנאות, מופעים משתנים ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות התוכים בכפר הס – עצירה קצרה להתרעננות הכוללת חיות ופיקניק קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה | תל ארשף – רשות הטבע והגנים – גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל חדרה – טיילת הליכה מונגשת לעגלות עם מזרקות מים ושעשועים לילדים. אזור מושלם לבילוי ולפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.