Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע צוקי ים: חוף לגונות קסום

שמורת טבע צוקי ים נפרשת על אחת מרצועות החוף היפות במישור החוף, ליד הישוב הקהילתי צוקי ים בסמוך לחבצלת השרון. חוף צוקי ים הוא מקום מושלם לחובבי הלגונות ומתאים מאוד גם לבילוי עם ילדים. ברצועת החוף ישנם מפרצונים קטנים שיוצרים בריכות טורקיז רדודות נהדרות לימים החמים. שמורת טבע צוקי ים קיבלה את שמה הנוסף שמורת חבצלת השרון בשל הקרבה אל המושב. שמורת הטבע צוקי ים נמצאת בין נתניה לחוף בית ינאי ושביל ישראל חוצה אותה. כשתגיעו אל רצועת החוף הקסומה הזו, לא תוכלו להישאר אדישים לצבע המים המרהיב אל מול מצוקי החוף המרשימים. 

בתוך תחום שמורת טבע צוקי ים ישנה אנדרטה לזכרו של סמ”ל אמנון פומרנץ מחבצלת השרון, שנרצח בעת שירות המילואים באל בורג’ שבעזה בשנת 1990. בדרכו אל הבסיס נכנס אמנון בטעות למחנה הפליטים אל בורג’, שם הוא נרצח בתוך מכוניתו בעת שנסקל באבנים ורכבו הועלה באש. אמנון היה בן 46 במותו והשאיר אחריו אישה ושלושה ילדים. האנדרטה בנויה כפסל של גלשן – אמנון אהב מאוד את הים והוא היה מבין חלוצי הגולשים של חבצלת השרון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חוף נעורים חבלת השרון. ההגעה אל רצועת חוף צוקי ים היא דרך החניון המסודר של חוף הנעורים או מנאו נעורים. את הרכב יש להשאיר בחניון המסודר ומשם להתחיל בהליכה דרומה. לאחר כ- 10 דקות תגיעו לחוף צוקי ים ואל הלגונות. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל חדרה – אורכו של נחל חדרה הוא כ 50 ק”מ. זרימתו מתחילה בגבעות של הרי השומרון עד למישור החוף ומתחבר לים באיזור גבעת אולגה (ליד תחנת הכח של חדרה). באזור הזה, בו הוא נשפך אל הים תמצאו פארק מטופח עם שבילי הליכה מסודרים ופינות פיקניק נהדרות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק חדרה  – פארק עירוני מושקע ויפהפה. ברחבי האקו פארק הגדול יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות את הפארק לאטרקטיבי ומעניין כמעט בכל גיל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בחופשיות בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום עוד מספר אטרקציות לילדים ופינות ישיבה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – נחל אלכסנדר הוא מבין הנחלים הארוכים והיפים שעוברים באזור השרון. לאורכו של הנחל, הנשפך אל הים, עובר מסלול הליכה נגיש לכל אורכו בין שני פארקים נהדרים לבילוי. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי – הגן הלאומי נמצא בסמוך לחוף בית ינאי, ושם נמצאת גם נקודת השפך של הנחל אל הים. מעברו השני של הכביש יש פארק גדול שבו חורשת אקליפטוסים, שולחנות פיקניק ושרידי עתיקות.. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון טיול קליל בשרון – שמורת הטבע ביתן אהרון היא שמורה די קטנה באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה, בה האזור כולו מתמלא פריחה צבעונית ומרשימה מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים – יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מקום לילדים לשחק. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו להנות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.