Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוף זיקים ושפך נחל שקמה - שמורת טבע חולות זיקים

בנקודה הדרומית ביותר ברצועת החוף הארוכה שיש לנו בישראל, תוכלו למצוא מסלול מקסים העובר בדיונות חול, לצד נחל שקמה ומסתיים בחוף ים מוכרז רחב ידיים. שמורת טבע חולות זיקים היא בית גידול אדיר למגוון רחב של חיות כמו: קיפודי חולות, לטאות, צבים, צבאים, נחשים ועוד מיני זוחלים. השמורה מספקת אפשרות למסלול קל להליכה על דיונות חול בשבילים מסומנים לצד הנחל שיהיה משמאלכם.

נחל שקמה הוא נחל אכזב שאורכו 60 ק”מ והוא מתחיל את דרכו בהרי חברון בשפלת יהודה. המים שאתם רואים כאן בלגונת שקנה הם עודפי מים ממאגר שקמה של חברת מקורות, המאגר אוגר מי שטפונות – הרחצה אסורה. המאגר מושך אליו המון אנפות, ברווזים ועוד מגוון עופות. בהמשך הטיול תוכלו לראות מימינכם את הארובות של תחנת הכוח רוטנברג. אם אתם מגיעים לכאן עם ילדים קטנים תביאו אתכם זכוכית מגדלת וחפשו עקבות של החיות שגרות כאן: זוחלים, מכרסמים וכדומה. אחרי שאיתרתם את העקבות תנו לילדים להתגלגל על דיונות החול, אין ילד שלא יאהב את זה! בסיום הטיול שלכם תוכלו להנות מחוף ים מרענן – חוף זיקים.

המסלול כאן הוא חלק ממסלול ארוך שאורכו 50 ק”מ והוא מוכר בשם “שביל האור מחוף אל חוף”, מדובר על מסלול מחוף ניצנים עד חוף זיקים. החלק שאותו אנחנו נעשה אורכו הוא עד 2.5 ק”מ וזה תלוי בכם, הוא מסלול קווי אותו אפשר לסיים בכל רגע נתון ולחזור על עקבותנו. המסלול הוא בסימון שבילים כחול והוא מתחיל ליד סכר מאגר שקמה. כדי להגיע לתחילת המסלול יש ללחוץ כאן לקישור בוויז. כדי להגיע לסיום המסלול יש לרשום בוויז: חוף זיקים. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חופי הים של אשקלון – הקיץ הגיע והבילוי הכי מבוקש היום לכל המשפחה הוא בים, לשמחתנו לאורך מדינת ישראל יש לא מעט חופי רחצה נהדרים – תכירו את חופי הים של אשקלון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה | אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה – נתיב לשלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת לילי – בגבעת לילי תוכלו למצוא את פריחת הכלניות בשיא העונה וגם את קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף הבשור והגשר התלוי – מסלול נסיעה ברכב העובר בין מספר נקודות עניין לאורך נחל הבשור, אחד מהם הוא הגשר התלוי המפורסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ’יק) גברי – בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו לזכרו של יעקב גברי חלוץ ומייסד ניר עם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.